Beantwoorden
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Ik wil hier toch wel even een waarschuwing plaatsen voor zij die online een iPhone bestellen via Telenet. Ik stond sowieso heel wantrouwig tegenover de levering met PostNL door slechte ervaringen met de leverancier uit het verleden. Omdat de winkelformule van Telenet veel te wensen overlaat (niet telefonisch bereikbaar/ geen info over voorraden / lange wachtrijen) heb ik deze uiteindelijk toch online besteld. Helaas liep het opnieuw mis met de levering van PostNL en blijkt mijn wantrouwen dus geheel terecht! Wat is er gebeurd? Dit pakket is donderdagnamiddag bezorgd door een bezorger van PostNL.  Terwijl er uitdrukkelijk in de leveringsmail staat dat dit enkel aan de geadresseerde mag bezorgd worden en een handtekening vereist is, het de bezorger dit gewoon zelf afgetekend en aan de achterdeur geplaatst! En dit zonder hiervan een bericht achter te laten!!! Gevolgd deze iphone heeft 8 uur in de koude gelegen. Volgens de regelgeving denk ik dat de verkoper verantwoordelijk is voor de goede levering van een pakket, maar (uiteraard wat dacht je) Telenet schuift natuurlijk alle verantwoordelijkheid af!!! En zo zal men de klant van het kastje naar de muur sturen tot die het eindelijk beu is en alles laat vallen. Er heeft ook iemand onrechtmatig getekend in mijn naam zonder mijn toestemming. Dus ik laat het hier niet bij.

 

 

14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

@wadi  daar wil ik een kleine opmerking bij geven. Uw beredenering is helemaal correct wat u schrijft maar enkel dat Telenet hier niet veel aan kan doen. Zij werken samen met deze firma het is gewoon een partner waar ze mee samen werken. Wat Telenet wel kan doen is zeggen we werken niet meer met jullie samen. Vroeger werkte ze samen met Dynalogic en was zeer tevreden van deze partner want die deed niks ongevraagd , kreeg een sms als ze kwamen en als men niet thuis was kon men naar de post het pakket afhalen. Zou hiervoor een klacht indienen bij PostNL en zien wat er van in de bus komt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Is er schade aan de telefoon? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Volledig mee eens!

ik heb ook liever dat Dynalogic de duurde producten levert, duidelijke communicatie, real time zien waar je pakje zit...

postnl tja dat zegt genoeg de naam enkel al

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Keiharde strijd bij de pakjesdiensten om te mogen/kunnen leveren. En al is het maar 10 cent per levering goedkoper, reken eens uit wat het voordeel een voordeel voor Telenet of de grote verzenders in het algemeen. En het is niet alleen bij de bol.coms dat de werknemers keihard moeten werken voor een karig loon. En vroeger zeiden ze bij ons: "Als je van een Hollander niet gekl**t bent is het omdat hij het vergeten is."



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Scheelt er iets aan de iPhone?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Het is het bedrijf dat Telenet inhuurt (A&C Systems uit Hoegaarden) die schuldig is. En dus rechtstreeks ook Telenet.

Maar het is algemeen geweten dat PostNL koeriers pakjes zelf aftekenen en ergens droppen. Wordt in onze buurt ook zo gedaan...

0 Likes
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

De iphone mankeert gelukkig niks denk ik. Heb hiervan melding gemaakt bij Telenet. Ze vonden het ook niet kunnen en gaan dit zeker aankaarten bij PostNL. Daarmee is voor hen de kous  af. Ik heb in elk geval mijn les hier uit geleerd, en indien het zich nog een volgende keer voordoet, zal ik het voortaan slimmer (=minder eerlijk) spelen. Dan is het maar aan Telenet om te bewijzen dat ik effectief mijn iPhone ontvangen heb.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Ik heb mijn iPhone XR vorig jaar bij Telenet besteld en deze was er perfect de volgende dag (zaterdag). Ik moet wel zeggen dat ik inderdaad in het verleden wel al wat problemen heb gehad met PostNL. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet


@wadi  schreef:

.. knip ...

zal ik het voortaan slimmer (=minder eerlijk) spelen. Dan is het maar aan Telenet om te bewijzen dat ik effectief mijn iPhone ontvangen heb.


Op zich geen probleem, maar dan ga je met die "extra" foon niet veel kunnen aanvangen want dat IMEI nummer zal wel geblokkeerd worden  neem ik aan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Geen enkel probleem, het is me ook helemaal niet om een extra iphone te doen. Ik wil alleen maar het ernstige probleem van de levering aankaarten bij Telenet. Maar daar gewoon je beklag over doen valt gewoonweg in dovemansoren. Telenet zou hier kunnen excelleren in een uitstekend customer service ervaring, maar helaas vertrouwen ze de levering toe aan een externe partij (PostNL) met een bedenkelijke reputatie. PostNL is het bedrijf waarvoor de meeste klachten binnenkomen in Nederland. Men kan beter op zoek gaan naar een betrouwbare leverancier en hier dan misschien iets meer voor betalen, anders tast het de reputatie van Telenet ook aan.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

@wadi 

Je kan daar niets aan doen, tenzij alles zelf brengen. En dan ga je dezelfde problemen maken als postnl,bpost, DHL,GLS enz. Alleen de bedrijven waar je nog nooit mee gewerkt hebt zijn goed.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

@wadi

 

Het meeste klachten, omdat ze wellicht ook de meeste leveringen doen. Het bedrijf waarvoor ik werk verstuurt dagelijks honderden pakketten via Bpost en PostNL. Hoewel aanzienlijk minder bestellingen via Bpost gaan hebben we daar de meeste klachten. Onze klanten maken overigens zelf de keuze: Bpost of PostNL. De meeste (Belgische) klanten kiezen... PostNL.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Ons bedrijf gebruikt bpost en we zijn daar zeer tevreden over. Ik bestel veel online en telkens met bpost (Amazon). Nooit problemen mee gehad. Onlangs andere webshop die GLS gebruikt en direct week vertraging, tickets besteld bij Kinepolis (PostNL) en pakketje was kwijt... Kan toeval zijn maar stiekem hoop ik telkens dat bpost levert als ik online bestel 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Waarschuwing levering van iPhone bij Telenet

Ik zal dan waarschijnlijk altijd pech hebben met PostNL, want het is zeker al de 2e keer dat de chauffeur aftekent en het pakket gewoon achterlaat. Over laattijdige leveringen spreek ik me hier niet uit, want dit kan altijd voorvallen. Maar komaan we zijn 2019, en leveringen gebeuren nog altijd precies als 10 jaar geleden. Tegenwoordig kunnen we alles tracken, en preciezer het leveringswindow bepalen, maar toch gebeurt dit niet. Dat verbaasd me. Maar de nonchalance waarmee de bezorgers te werk gaan tart soms wel echt alle verbeelding, en dat is niet alleen bij PostNL. Toevallig deze week ook een slechte ervaring met GLS. Pakket is afgeleverd bij buur x (voornaam van de buur). Alleen ik ken niet iedereen in onze straat bij voornaam, dus ik heb geen idee waar het pakket afgeleverd is. Men had op zijn minst het huisnummer er ook kunnen bij vermelden... De bezorgers kan het allemaal niet veel schelen.... ze laten ze liever gewoon achter dan dat ze ze naar een afhaalpunt moeten brengen. En dan zijn ze verbaasd dat er zoveel pakjes verdwijnen....

 

0 Likes