24751
netweters
|
152350
antwoorden
|
20691
vragen
|
Gisteren op dinsdag 02/06 apple smartphone 11 pro + besteld. Vandaag zou de levering tussen 13-18 door post NL geleverd worden. Levering werd gedaan om 19:40. Mevrouw belde aan en doos stond op de grond. Bij het oprapen voelde de doos al zeer licht aan. Bij het openen wist ik direct hoe laat het was. Plastiek was al van de smartphone doos gedaan. Ik opende de smartphone doos en ja wat ontbrak/ontbreekt er? De smartphone natuurlijk.. Direct proberen contact opnemen met telenet voor 20uur nog. Tevergeefs. We hebben ondertussen al klacht neergelegd bij Post NL want hebben aan de hand van de mail gezien dat de leverancier heeft afgetekend in mijn plaats zonder wij er iets van wisten. Telenet hoe lossen jullie dit op?
@Ex-Netweter ik denk dat je deze vraag rechtstreeks stelt aan de klantendienst. Het is zeer vervelend wat er gebeurd is en zeker niet mooi maar hier zal het moeilijk worden een oplossing te krijgen.
@Ex-Netweter
Wij zijn Telenet niet. Wij zijn een onafhankelijk forum waar mensen elkaar helpen.
Uit ervaring weet ik dat je dit met Telenet zal moeten afhandelen. Zij zijn de eindverantwoordelijke voor de verzending van een pakket. Post NL zal u ook doorsturen naar hen.
Patrick37 was mij net voor...
Vraag de handtekening op die gezet zou moeten worden bij het in ontvangst nemen van de gsm.
Dien dan ook klacht in bij Post-nl. Telenet zou hier ook voor verzekerd zijn, dus misschien ook contact opnemen met de klantendienst?
In deze corona-tijden hebben veel besteldiensten aangegeven dat de handtekening niet vereist is en de chauffeur zelf mag aftekenen. Het pakje wordt aan de deur gezet, er wordt aangebeld en de chauffeur bolt het weer af. Ze wachten zelfs niet om te kijken of er iemand open doet.
Trouwens, het is geweten dat je met PostNL zulke fratsen kan voorhebben, ook al voor de corona crisis. En dat uw handtekening er niet opstaat was vroeger ook al geen probleem voor die gasten ....
@StefaanH schreef:
In deze corona-tijden hebben veel besteldiensten aangegeven dat de handtekening niet vereist is en de chauffeur zelf mag aftekenen. Het pakje wordt aan de deur gezet, er wordt aangebeld en de chauffeur bolt het weer af. Ze wachten zelfs niet om te kijken of er iemand open doet.
Trouwens, het is geweten dat je met PostNL zulke fratsen kan voorhebben, ook al voor de corona crisis. En dat uw handtekening er niet opstaat was vroeger ook al geen probleem voor die gasten ....
@StefaanH ik heb recent ook een toestel laten leveren (niet via Post NL) en daar mocht de koerier zelf ondertekenen. Maar dit kon hij pas zodra ik hem de unieke code gaf die alleen ik had ontvangen. Sowieso is contact opnemen met de klantendienst (zoals meermaals aangegeven) hier de beste optie. Hopelijk komt het snel in orde voor de ondertussen Ex-Netweter.
Dat je steeds best de klantendienst contacteert staat buiten kijf. Ook de pakjesdienst contacteren => steeds doen.
Maar de levering zelf .. hetgeen ik schreef is uit eigen ervaring. Ze zetten het pakje aan de deur, bellen en zijn weer weg. Dus niks controle of legitimatie ...
Dan heb ik het specifiek over PostNL. Die van BPost hebben meestal wel de beleefdheid om op 2 meter afstand te wachten tot je opendoet. Maar ook zonder enige vorm van controle of acceptatie. Ze zeggen vriendelijk "pakje voor u" en ze wijzen ernaar. Thats it, daarna zijn ze ook weg.
laatste weken ook al paar keer meegemaakt, pakje bij post.nl zet het altijd aan de voordeur, en tegen dat ik er ben zijn er al veel mensen gepasseerd die het konden meepakken, vind het geen goeie optie zoals ze doen, voor Bpost doe ik het anders, laat het altijd in een postkantoor toekomen voor m'n adres, en DHL werkt ook met Bpost zodat het daar toekomt, als er dan een probleem is kan de post zeggen, het heeft hier geweest en je hebt er achter geweest met uw track & trace code.
heel goeie optie voor wie veel online besteld (als dit in het postkantoor in uw buurt kan).
zo ben ik zeker voor dure pakketten dat ze juist toekomen en niet door een ander worden meegepakt.