Beantwoorden
Dushi1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

Hallo allemaal

Ik heb al jaren lang telenet, nu onze woning was onbewoonbaar verklaard en moeten deze vóór 22 augustus verlaten, ondertussen hebben we een noodwoning omdat we geen andere woning vinden. In deze noodwoning is telenet bij inbegrepen in de huurprijs, maar deze werkt niet. Code al geprobeerd, modem al proberen heropstarten, niks wie weet raad? Ik moet nog vanalles in orde maken voor mijn dochter haar naderende communie (via telefoon lukt dit niet echt 😕)

0 Likes
18 reacties
Dushi1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

@Dushi1987 

 

Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar uw links naar afbeeldingen geven allemaal error 404 op, pagina niet gevonden.

 

Je kan gewoon uw afbeeldingen hier in een post plaatsen, gewoon drag en drop in het tekstvak waar je ook uw tekst ingeeft.

Je zal dan in eerste instantie een gele driehoek met een zwarte rand zien. Dat is heel normaal, alle afbeeldingen moeten eerst door een moderator of Krak goedgekeurd worden. Gewoon een beetje geduld.

 

Ik stel dus voor dat je uw afbeeldingen op die manier hier gewoon post.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

@Dushi1987 

 

Ik heb even uw links wat nader bekeken en daar zit hem het probleem in ...  Ik weet niet hoe je het geflikt hebt, maar het adres staat er twee keer in en dan nog tags "URL" en "IMG" door mekaar gebruikt ...

 

Ik ben zo vrij geweest om uw links aan te passen tot ze werkten en ze alsnog in uw post toe te voegen..

 

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

@Dushi1987 

 

Nu het probleem zelf. Ben je al langs geweest in een Telenet Centre om uw gewijzigd adres door te geven en alles te laten aanpassen?

Heb je uw modem en digicorder meegenomen of zijn dat exemplaren die er al stonden?

 

Als je dat nog niet in orde hebt gebracht is het normaal dat er niks werkt ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet


@StefaanH  schreef:

@Dushi1987  

Nu het probleem zelf. Ben je al langs geweest in een Telenet Centre om uw gewijzigd adres door te geven en alles te laten aanpassen?

Heb je uw modem en digicorder meegenomen of zijn dat exemplaren die er al stonden?

Als je dat nog niet in orde hebt gebracht is het normaal dat er niks werkt ...


Waarom zou hij zijn adres moeten wijzigen in een Telenet Center? Of zijn modem/digicorder meenemen?

@Dushi1987 heeft aangegeven dat hij verhuist naar een (tijdelijke) noodwoning, waar Telenet inbegrepen is. Met andere woorden: de eigenaar van de noodwoning (gemeente?) betaalt Telenet.

 

Ten aanzien van Telenet is dit geen verhuis, maar een opzeg. Hij moet dus niets, het is aan de eigenaar (gemeente?) om te zorgen dat de aansluiting in de noodwoning (op 22 augustus) terug geactiveerd wordt.

 

Ik neem aan dat de intrek in de noodwoning tijdelijk is (dat is de definitie van een noodwoning). In dit geval kan de vraagsteller zijn eigen abonnement "bevriezen" voor een periode van maximum 6 maand.

Na het verlaten van de tijdelijke woonst kan hij dan onmiddellijk - en zonder kosten - zijn eigen abbo terug laten activeren (en zo een activatiekost van 50€ vermijden als "nieuwe" klant).

Tijdens de periode dat het abbo bevroren is, blijf je (ca 4€?) auteursrechten betalen (wat eigenlijk ridicuul is).

 

Conclusie: hij moet geen "verhuis" aanvragen (van de installatie), alleen zijn (tijdelijk?) nieuw adres opgeven voor de facturatie.

Anders betaalt hij 2 keer: één keer zijn eigen abbo aan Telenet, en één keer via de huurprijs aan de eigenaar 🤔.

0 Likes
luukske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

Even wat dingen uitsluiten (foto 2 als input):

- De bedrade en wireless connecties met het modem zijn ok. Probleem ligt dus zeker niet in het wifi-wachtwoord.

 

Geen internet kan 3 dingen betekenen:

- De PC heeft geen geldig IP adres en kan hierdoor niet op internet. Hiervoor kun je op het scherm in foto 2 op eigenschappen drukken en dan het IP-adres opvragen. Als dit iets van 169.254.x.x is, dan is er een issue met de dhcp-server. 
- Als dit op vast IP adres is ingesteld, zet dit dan om naar DHCP. De PC krijgt dan de juiste adressen van het modem.

- Als het IP-adres en gateway juist zijn, dan is er een probleem met de internetverbinding. Dan Telenet bellen zodat ze dit kunnen nakijken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet


@luukske  schreef:

- Als het IP-adres en gateway juist zijn, dan is er een probleem met de internetverbinding. Dan Telenet bellen zodat ze dit kunnen nakijken.


Zoals ik hierboven al schreef: het is de eigenaar van het pand, dus degene die betaalt voor internet, die Telenet moet bellen.

Wat er hier vermoedelijk gebeurt:

  • de modem is niet geprovisioneerd (of de eigenaar van de noodwoning heeft het abbo tijdelijk bevrozen tussen 2 huurders).
  • de topic starter probeert via WiFi in te loggen (met de paswoorden die op de modem staan), krijgt wel verbinding met de modem, maar krijgt natuurlijk geen internet.

 

Actie: de vraagsteller moet zich tot de eigenaar richten, van wie hij deze tijdelijke woning heeft verkregen (vb sociale dienst van de gemeente?). Hij betaalt de huur inclusief internet, het is hier dus de eigenaar die de klant is van Telenet, toch?

luukske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

Ja, inderdaad. De eigenaar moet bellen, anders gaat het waarschijnlijk al mis bij het ingeven van het klantnummer aan de telefoon.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

@Dushi1987 gebruik je alleen de modem van Telenet of een aparte router? Je moet eens kijken welk ip adres je krijgt als je direct op de modem aangesloten bent. Je bent blijkbaar volgens de foto wel geconnecteerd maar geen internet. Dus veronderstel dat de wifi key wel goed was maar dat je geen ip gekregen hebt.probeer nog eens de modem van telenet te herstarten en nadien je pc en digibox. Als het dan niet gaat moet je naar de Telenet helpdesk bellen om te zien of je modem wel actief staat.

Succes! 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dushi1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

er hangt enkel een modem

 

 

[IMG]https://www.mupload.nl/img/8modgfupnt.jpg[/IMG]

 

[IMG]https://www.mupload.nl/img/2r33zahnllw.jpg[/IMG]

 

Werkende links:



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Nog maar eens werkende links toegevoegd. Gelieve voortaan de foto's gewoon te drag & droppen in het tekstvak. Dan heb je geen links nodig, de foto's staan dan hier mee in uw bericht.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

@Dushi1987 

 

De IMG-tag is bestemd voor BBcode en werkt hier niet. Wil je afbeeldingen uploaden, dan kan dat door te klikken op het fototoestel-icoon, bovenaan in het veld als je een nieuw bericht opmaakt. Deze afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dushi1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

Spoiler
 

Lukt niet, foto's zijn te groot daarom probeer ik een andere weg

0 Likes
Dushi1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

Lukt niet als ik een foto wil sturen en op het 'camera'tje'duw, foto upload dan zegt die bestand te groot 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op WiFi-netwerk lukt niet

@Dushi1987 

 

Uw vorige foto's is sowieso iets mis mee. Ik heb de links weer werkend gemaakt, maar ik krijg enkel zwarte vlakken te zien.

Verklein uw foto's dan alvorens ze te drag & droppen in uw tekstvak. Kan heel gemakkelijk met bvb Paint, dat heeft iedereen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes