Beantwoorden
connected7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ik heb ongeveer 1 maand gewacht op de modem die ik online had besteld, maar die kwam niet. Uiteindelijk ben ik naar telenet kantoor gegaan en heb er een gekocht. Maar nu heb ik een probleem met activeren. Normaal zou het maximaal 1 uur duren, maar er was 2 dagen geen internet. Ik heb een paar keer met het personeel gesproken en er is nog steeds niets veranderd. Heeft iemand deze situatie meegemaakt en weet hoe lang het duurde? Omdat ik niet nog een maand kan wachten.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: activatie van de modem

0 Likes
107 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Heb jij klachten,nee , Ik nee en de meerderheid niet. Het is Telenet die hun problemen moeten oplossen.

Maanden gaan voorbij,dat bewijst dat ons klagen niet helpt.

Afwachten of van provider wisselen,wat moet je anders.Ik zou geen weken wachten zonder internet.

Niet binnen geraken op de klantendienst.Doe het via WhatsApp binnen +- 'n uur,zelfs gisteren op zondag, antwoord,niet blijven wachten,klik regelmatig WhatsApp aan om te zien of ze hebben geantwoord.

Compensatie vragen aan Telenet om het lange wachten,desnoods via de ombudsman telecom.

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

 

0 Likes
Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

"Heb jij klachten,nee , Ik nee en de meerderheid niet."

Hoe was jouw vakantie op Mars ?

Hadden ze daar (ook) geen internet ?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Zit je met problemen🙄

Dacht het al.

IK NIET.

0 Likes
Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Dus omdat jij geen problemen hebt is er dus geen probleem... lekker egoistisch !

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

 

Welk probleem,er zijn er zoveel.

Voor mij niet 🙄

En denk jij dat we het activeren probleem van andere gebruikers kunnen oplossen hier op Netweters?

Ja blijven klagen.Hopelijk zetten ze een tandje bij daar in Mechelen.

Voor wanneer is jou vlucht naar Mars geplant.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@robatoras het vele malen herhalen dat jij zelf geen problemen hebt, terwijl er hier voldoende andere leden zijn die duidelijk opmerken dat hun activatie opvallend lang duurt, lijkt me niet begripvol. Daarnaast lijkt me het blijven sturen in threads om je punt te maken ook niet bijdragen tot een oplossing. Ok, voor dit specifieke probleem (activatie) kan er via De Netweters geen oplossing geboden worden, maar dat neemt niet weg dat zoiets hier wel gemeld mag worden.

Dus laten we in de eerste plaats begrip tonen voor mede-Netweters die momenteel bepaalde problemen ervaren en hen niet afblokken met de uitleg "ik heb geen probleem, dus trek je plan". Bedankt om hier rekening mee te houden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Als ze vragen hier op Netweters of ik problemen heb met activatie,want daar gaat deze topic uiteindelijk over,zeg ik kort en goed nee

 IK heb wekelijks 'n paar keer contact met Telenet medewerkers,dan kom je er wel achter.

Er zijn meer problemen met de achterliggende diensten,veranderen van formule,verhuis,digicorders,tv box ruilen enz...dan met activatie,dat valt wel mee,volgens medewerkers.

 

 

0 Likes
wikkez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

speelt dit probleem nog? 

Ik ben een maand geleden overgestapt naar oneUp. De dataSimkaart werd enkele dagen later geleverd en kon maar niet geactiveerd worden. Nu, dit weekend, was het probleem 'ineens' opgelost. 

Ik ben nog steeds in blijde verwachting van een nieuwe modem want ik zit nog met een verouderd model. Van telenet krijg ik dagelijks een standaard mail (Sorry, je bestelling komt later dan verwacht). Al meermaals gebeld met de klantendienst, er zou geen toestel voorradig zijn. Nieuwe klanten zullen wel een krijgen daar twijfel ik niet aan, bestaande daarentegen. 

Ik zou in een telenet winkel kunnen langsgaan en daar eentje proberen vast te krijgen maar als ik dit hier allemaal lees ben in minder geneigd om dit te doen. 

Tevens zie ik wel in Mijn Telenet dat ik mijn oud toestel voor 20/03 moet binnenbrengen of er wordt me een restwaarde van 60€ aangerekend...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@wikkez Tevens zie ik wel in Mijn Telenet dat ik mijn oud toestel voor 20/03 moet binnenbrengen of er wordt me een restwaarde van 60€ aangerekend...

 

En wat krijg je in de plaats.

Of heb jij 2 modems.

Haal toch je materiaal in 'n Telenet center.

Dan heb je die last niet achteraf.

0 Likes
wikkez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

i wish, ik heb al een paar keer gebeld naar het dichtstbijzijnde telenet center, die heeft geen voorraad meer. 

Maar zodra ik overgeschakeld was, begon ik mails te krijgen dat mijn levering vertraging oploopt. Dus ik vermoed dat telenet automatisch een nieuwe wil opsturen. Ik kan alleen maar vermoeden, op de helpdesk kunnen ze me niet vertellen waarover die mails gaan... 

Weet iemand toevallig of je ook meteen je huidig toestel moet inleveren als je een gaat afhalen? Om problemen te vermijden mocht het nieuwe toestel niet werken. 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Van zodra de activering van je nieuw toestel (HGW) in werking treed..

Valt je oud toestel offline.

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ik weet niet of dat het geval is voor een modem.

Maar toen ik een tv box ben gaan halen ter vervanging van een digicorder mocht ik die laatste wel nog even houden en moest hem voor een zekere datum binnenbrengen.

Hangt mischien ook af van de goodwill van het Telenet Center.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@FVDM Ik weet niet of dat het geval is voor een modem.

Een nieuwe TV Box is geen modem

Van zodra de activatie begonnen is van de modem,ben je met de oude niets meer.

Ik heb hier de modem only nog liggen,vroegen ze niet eens terug in het Telenet center.

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@robatoras 

Dat een TV-box geen modem is dat weet ik ook.

Maar tegenwoordig moet ook de modem die is vervangen terug naar Telenet.

0 Likes
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Momenteel krijg je wat meer ruimte om je oude toestellen binnen te brengen. Telenet stelt de aanrekening hiervan uit naar een later moment, zodat je wat meer ruimte hebt, mocht de levering of activatie van je nieuwe modem wat langer op zich laten wachten. Let wel op! Uitstel is geen afstel, het is nog steeds belangrijk dat je je toestellen terugbrengt wanneer je activatie in orde is. Anders krijg je deze kost alsnog aangerekend. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.