Beantwoorden
connected7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ik heb ongeveer 1 maand gewacht op de modem die ik online had besteld, maar die kwam niet. Uiteindelijk ben ik naar telenet kantoor gegaan en heb er een gekocht. Maar nu heb ik een probleem met activeren. Normaal zou het maximaal 1 uur duren, maar er was 2 dagen geen internet. Ik heb een paar keer met het personeel gesproken en er is nog steeds niets veranderd. Heeft iemand deze situatie meegemaakt en weet hoe lang het duurde? Omdat ik niet nog een maand kan wachten.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: activatie van de modem

0 Likes
107 reacties
Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

"mocht de activatie op zich laten wachten" 🙂

0 Likes
XDanique
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

7 februari abonnement afgelosten 

24 februari nog steeds geen internet

modem terug gebracht contract opgezegd. 

25 februari contact omdat Proximus en orange ons niet konden helpen. 

vandaag contact kon een nieuwe modem en tv box halen in de winkel. 
nu hebben we wel verbinding. Maar hij laad niks. 

gebeld 3 maart komt er een monteur maar moet hem wel zelf betalen. 

0 Likes
Fiber
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ik ben benieuwd...Orange-medewerker?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ben ook benieuwd.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Kan je eens duidelijk vermelden hoe je alles alles aangesloten hebt. De coax van Telenet komt aan in de NIU. Van de NIU gaat er een coax naar de modem/router en een andere coax is de kabelantenne die langs de andere kant verbinding maakt met de TV-Box.

Op de NIU zijn dat twee verschillende aansluitingen. Als je per vergissing die gewisseld hebt, zal er niet werken. Maak er eventuëel een foto van en post die in uw antwoord.

wd83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Na volle week geen activatie (omgeruilde router en digibox) vandaag plots een sms ontvangen dat de activering rond is. En idd terug internet en tv 😋

Alleen nog eens nazien waarom ik geen gigabit verbinding heb. Nochtans recht hierop, installatie is sftp cat6a wifi6 en ik blijf haperen op amper 300mbps 🤔

XDanique
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

De medewerker van Orange zei dat er problemen waren met de kabel. Ze konden niet leveren. 

0 Likes
XDanique
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Hoi hoi, 

 

1e op de NIU is vanuit buiten. 
daarna heb ik 1 coax aangekoppeld op het eerste punt.  
die in m’n modem, daarna coax tv naar muur.  
internet kabel muur naar tv box. 

Gisteren van pakketdienst een pakket gekregen van telenet. Hier zat ook een modem in… 

inmiddels op sommige momenten toch 300 mbps, maar dan doet hij het toch op de een of andere manier niet.  
hij laad niks, stuurt geen berichten.  

0 Likes
Mennik
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Complimentendag Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Iemand momenteel enig idee wat de gemiddelde tijd is na het openen van een ticket bij de klantendienst? Zatermiddag mijn modem vervangen en een nieuwe gehaald, s avonds nadat activatie maar niet lukte klantendienst gemaild en Mac adres doorgegeven voor activatie. Ondertussen zijn we al donderdag avond. Ik zou liefst voor het weekend terug internet hebben ook al kan blijkbaar het niemand echt gaan versnellen 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Die tickets worden naar een "achterliggende" dienst gestuurd. Maar wie dat zijn of waar die zitten is een goed bewaard geheim.

Of vraag me soms af of die wel in België zitten...

Ik vrees dat niemand je kan of mag vertellen wat er momenteel precies gaande is binnen Telenet.
Het is voor veel medewerkers helemaal niet fijn, maar het management beslist en dan is het maar zo.
Ook al is het dagelijks pure miserie.

Gisteren een internetverbinding nodig? 👉 Bestel onmiddellijk internet bij een andere operator.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@Ex-Netweter 

Die 'achterliggende' dienst is gewoon de backoffice geen geheim hoor daar gaan de dossiers naar toe die de klantendienst aanmaakt. 

Het is nu wel eenmaal zo bij grote drukte en een groter aantal dossiers dat het ook allemaal behandeld dient te worden. En als het er veel zijn ja dan is het vervelend te horen maar dan dient men te wachten. Door de systeem veranderingen binnen Telenet gaat dit voor de backoffice ook een grote invloed hebben en dan kan er een achterstand komen. Vervelend maar is niet anders en dan dient het ook allemaal verwerkt te worden. En je kan nu eenmaal niet beginnen met het ticket wat als laatste binnen komt , die als eerste binnen gekomen zijn worden als eerste behandeld. 

En daar ga je weer om naar een ander te gaan het is echt vermoeiend aan het worden dat je dat blijft herhalen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@patrick37 

Hij heeft weer moeilijk moment en zit weer met zn zilveren papiere hoedje te scanner naar E.T.

 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Mennik
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Complimentendag Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ik snap heel het systeem van de back office wel. Maar ik lees hier tijden van een paar dagen tot weken momenteel.  Heeft iemand een idee van de gemiddelde tijd? Want ik zit er niets bij in nog een paar dagen te wachten. Als het een paar weken worden is het een andere zaak. 

0 Likes
Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Wel, ik wacht al een maand op activatie, dus de backoffice is niet alleen overspoeld, ze werkt gewoon niet meer volgens mij.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@Mennik 

Hier kunnen we geen eenduidig antwoord op geven, verschilt tussen paar dagen tot enkele weken. Aloewel het probleem al zeer lang bezig is, komt logischerwijs de oplossing dichter 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes