Beantwoorden
ErikC
Experienced Weetjesweter
Wereld gedichtendag Star Wars Day It's your ninth party! Jij bent af!

Apart wifi gasten netwerk

Ik weet dat deze vraag reeds gesteld geweest is en dat een apart gastennetwerk toen niet op de radar stond bij Telenet.

Dus een herhaal vraag voor de Telenet moderatoren ….
Wanneer krijgen Telenet klanten de beschikking over een apart gasten netwerk ? 
Het is eigenlijk echt niet meer van deze tijd dat deze functie niet beschikbaar is. Ik zit nu bij mijn zoon die Orange-klant is en hij heeft bij Orange wel een gastennetwerk. Ik dacht dat Telenet het premium merk is zoals men mij steeds voorhoud wanneer de prijzen stijgen. 

En om heel eerlijk te zijn … ik wil het niet gebruiken voor echte gasten want die betrouw ik wel. Ik wil een aantal toestellen op het gastennetwerk hangen en dus gescheiden van mijn basis computerinfrastructuur. Dit is common sense in het kader van basis beveiliging.
Dus ook daarom, kom a.u.b. met die basisfunctie Telenet. We betalen genoeg voor basisfunctionaliteit en jullie beloven steeds meer te doen dan de basis van de concurrentie (zelfs de interne zoals Orange). 

14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@ErikC 

Ooit zal dit wel eens komen maar wanneer geen idee. Je kan als tussen oplossing een eigen router aankopen dan kan je dit wel instellen als je hier echt de nood aan hebt. Je betaald er voor ja maar dan koop je ook een premium merk , net zoals je voor Telenet ook premium betaald. Het is wel elke keer zo dat de prijs stijgingen erin betrokken worden en ja de concurrent heeft dat ook en je betaald daar minder voor de prijs. Dus er is de mogelijkheid Orange te nemen , geen premium prijs maar wel elk jaar de prijsstijging en je hebt het gastennetwerk of wel een eigen router waar je uiteindelijk ook voor betaald. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

De mensen die dit graag zouden willen hebben moeten de vraag aan Telenet stellen 

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact.html 

Als er genoeg vraag naar is zal dit komen of het nu nog zal zijn nu dat je eigen modem kan gebruiken en daar zit alles op wat je nodig hebt 

Je kan de vraag stellen je kan een ja of neen krijgen of binnenkort 

ErikC
Experienced Weetjesweter

Dag Luc,

Ik hoop met de vraag hier te lanceren dat

1. de Telenet moderatoren ook intern dit aankaarten

2. mensen die dit ook willen van zich laten horen.

Daar moet deze community toch ook voor dienen. Neen ... ?

ErikC
Experienced Weetjesweter

Dag Patrick,

ik vind niet dat we voor deze basisfunctionaliteit moeten beginnen met eigen routers. De Telenet router kan dit. Het is voor Telenet om de correcte instellingen op te zetten. Voor business klanten kan dit al. Dus ... ?

Mechelen
Professional Weetjesweter
On a roll... Tien op tien! A born reader! Handje vol!

Wat jij vindt, doet er voor Telenet niet toe. Je bent 1 klant op meer dan 1 miljoen.
Telenet biedt deze functie niet aan en zal dit ook niet aanbieden.

Als je deze functie wil, kies je een provider die dit wel aanbiedt of koop je zelf een Wifi-router.
Het leven is veel plezieriger als jij je leven aanpast aan wat jij zelf wil.
Providers passen hun diensten aan op eigen initiatief, niet op vraag van een individuele klant.

Marc9820
Freshman Veelweter
Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Bij Ziggo doet men dat met een aparte app Smartwifi:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/apps/smartwifi-app

ErikC
Experienced Weetjesweter

Ik ben oud en wijs genoeg om te beseffen dat mijn individuele eisen voor Telenet niks voorstellen. Ik had wel gedacht dat er meer mensen zouden aangeven dat ze dit een basisfunctionaliteit vinden. Maar misschien heb ik het mis. Sorry dan voor jullie tijd.

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@ErikC 

Heb dit soort topic nog niet vaak zien passeren. 

Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die dit willen en of verwachten maar als ik naar het aantal topics kijk in het verleden of naar de reacties hier krijg ik het idee dat er niet veel mensen zijn die er op wachten. Ik kan mis zijn natuurlijk enkel denk ik dat je zelf op dit moment een nood hebt aan deze basis functie. Tegenwoordig gebruiken meer en meer mensen hun eigen thuis netwerk , de modem wordt enkel gebruikt voor inkomend verkeer en de rest regelen ze zelf. Kijk naar me zelf heb een eigen netwerk in huis eigen router en eigen AP. Ik heb niks met de modem van Telenet te maken enkel voor het inkomend signaal. 

Denk ook dat meer en meer mensen dit doen , eigen baas in eigen netwerk. En daarom vermoed ik ook dat veel mensen dit soort zaken niet als een basis behoefte zien. Voor een bedrijf is dat anders natuurlijk. Voor werknemers voor bezoekers aan de winkel , de firma enz. ja dat is natuurlijk een ander gegeven. Ik heb er zelf geen probleem mee dat mijn vrienden op mijn wifi zitten dus een gasten netwerk zelf vindt ik niet nodig. En die het wel nodig achten ja die gebruiken iets van hun zelf een router of zo en stellen dit in. 

Maar dit is hoe ik er naar kijk hé er zijn er vast andere met een andere mening en kijk er op.  

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Ik vind nog altijd geen slecht idee van je 

Vroeger had je free wifi elke Telenet klant kon op het internet bij vrienden buurman en zelf de apotheek .... door dat ze ook Telenet internet abo waren 

ging je automatisch er op zeer veilig en voor kinderen met een zeer lage data bundel interessant

Dat bestaat niet meer waarom dit is afgeschaft geen idee zal niet meer mobile klanten opbrengen en zeker nu niet aan deze lage prijzen van de andere aanbieders  

Waarom de gewone klant niet geen eigen gasten netwerk krijgt 

En de zeer kleine bedrijven ,zelfstandige , mensen met bijberoep ........ wel de zaken krijgen  om eigen gasten netwerk te starten 

Vroeger kon je gemakkelijk een business abo nemen dat gaat nu niet meer en klanten dat dit hadden zijn moeten veranderen 

Daar is ook geen duidelijk antwoord op gekomen wand mensen vroegen hier of dat zo maar kon stoppen of verplichten een gewoon abo te nemen 

Er zijn ook vragen geweest ouderlijk toezicht kan je op de modem zaken uit zetten of bepaald tijdstip het internet blokkeren voor je kinderen elke kind  een ander uur 

dat ze hun nachtrust hebben 

Was ook een goed idee maar is niets mee gedaan 

Met eigen toestel kan je veel zaken doen ook die paar zaken die we hier opgesomd hebben en dat stelt nog niets voor 

Nu zal je moeten doen gewoon internet en wifi geen extra's 

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Toen mobiele data nog langzaam en duur was kon ik me deze vraag nog goed voorstellen. Dat was nog in de tijd dat iedereen overal vroeg of ze wifi hadden; cafe, rastaurant, sportzaaal enz.

Nu dat mobiele data vaak unlimited is, heb ik de indruk dat de vraag naar een gasten-netwerk eigenlijk sterk afgenomen is. Mijn bezoek vraagt hier nooit naar (hoewel ik het kan aanbieden), en ook als ik zelf ergens ben vraag ik er bijna nooit meer naar. Zelf in bars of restaurant tegenwoordig via een qr code aangeboden wordt gebruik ik meestal gewoon mobiele data.

Natuurlijk is het iets wat Telenet aanbieden kan - ze hadden vroeger iets vergelijkbaars, mooier misschien zelfs, in de vorm van wi-free, maar ik denk dat zij ook niet langer de behoefte zien.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
luc55

Dat klopt voor 3 euro heb 7 Gb en voor 25 euro onbeperkt 

Maar op sommige plaatsen is de ontvangt zeer slecht zeker bij passieve woning 

Dan is wel gemakkelijk even de Q code te scannen en perfecte ontvangst te hebben (VoWiFi ) 

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Arnie  schreef:

Toen mobiele data nog langzaam en duur was kon ik me deze vraag nog goed voorstellen. Dat was nog in de tijd dat iedereen overal vroeg of ze wifi hadden; cafe, rastaurant, sportzaaal enz.

Nu dat mobiele data vaak unlimited is, heb ik de indruk dat de vraag naar een gasten-netwerk eigenlijk sterk afgenomen is. de behoefte zien.

Voor de TS is niet om zijn gasten te doen, maar om een apart netwerk te creëren (waarschijnlijk voor zijn IoT apparaten die niets op zijn lokaal netwerk te zoeken hebben).

Ik vind zijn vraag terecht. Zijn probleem is inderdaad opgelost als hij zich een eigen router aanschaft, maar je kan toch van een ISP verwachten dat hun router ook aanbiedt wat iedere consumenten router tegenwoordig standaard ondersteunt?

schreef:

Bij Ziggo doet men dat met een aparte app Smartwifi:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/apps/smartwifi-app

Nog een klein beetje geduld tot Telenet opgaat in de ZIGGO Groep. Een van de voordelen van zo'n fusie is dat ook technische afdelingen nauwer gaan moeten samenwerken (of zelfs samensmelten), zodat het gedaan zal zijn met al die "lokale" ontwikkelingen en "speciallekes": dezelfde modems, dezelfde TV Boxen, dezelfde Apps, en dezelfde software, dezelfde functionaliteit ...

schreef:

Ik had wel gedacht dat er meer mensen zouden aangeven dat ze dit een basisfunctionaliteit vinden. Maar misschien heb ik het mis. Sorry dan voor jullie tijd.

Geen excuses nodig, jouw vraag is volledig ligitiem. Laat jou niet ontmoedigen door sommige van de antwoorden hier ...

luc55

Met die samenwerking zal alleen nog meer bespaart worden op alle zakken 

De modems en tv boxen hebben ze bij Ziggo ook zijn de zelfde ze delen veel zaken met andere landen 

Dit is een voorbeeld 

https://shop.upc.sk/sk/televizia 

De strong leap toestel is een extra koop toestel 

https://shop.upc.sk/sk/modemy 

Mechelen
Professional Weetjesweter
On a roll... Tien op tien! A born reader! Handje vol!

De vraag van de TS is zeer naïef. Telenet heeft weloverwogen besloten om op hun Wifi-toestellen geen gastnetwerk aan te bieden.

Telenet hanteert deze strategie om klanten meer mobiele data (4G/5G) te laten verbruiken, zodat ze overstappen naar duurdere abonnementen. Om dezelfde reden is Telenet ook gestopt met Wi-Free aan te bieden.
Ook om diezelfde reden heeft Telenet gelobbyd bij NMBS om geen Wifi op de trein aan te bieden.

Alleen Wifi-spectrum is gratis en vrij te gebruiken door iedereen, maar koop dan alsjeblieft je eigen Wifi AP's als je daar ten volle wil van genieten!