Beantwoorden
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Twee weken geleden heb ik Giga Speedboost geactiveerd en dat presteert ondermaats, ik haal snelheden die niet veel anders zijn dan voor de activatie. Dit is al gemeld bij Telenet, er is een technieker langs geweest, maar zonder enig resultaat. Zowel technieker als ikzelf hebben de testen gedaan met kabel rechtstreeks verbonden met de modem. Ik vraag me af of die Giga Speedboost wel degelijk de snelheden kan waarmaken die men ervan verwacht, het hoeft niet noodzakelijk de volle 1 Giga te zijn, maar meer dan wat ik nu heb verwacht toch wel! Waarom anders extra betalen. Zijn er hier nog mensen die een soortgelijke ervaring hebben, of liefst betere ervaringen. Of moet ik het gewoon aanvaarden en de Giga Speedboost deactiveren omdat Telenet het eigenlijk niet kan aanbieden, of toch daar niet waar ik woon. 

0 Likes
26 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Je kan een privébericht sturen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

 

@Master-Magic  Las dit in je bericht: "heb wel soms dat mijn internet even niet werkt...". Sedert vorige week ook op Gigabootst met de Docsis 3.1 modem en ervaar hetzelfde. 's Morgens of na een werkdag heeft het internet het eerste moment lastig. Is precies zoals een vroeger met een diesel dat je de internetverbinding moet voorverwarmen. Eens alles draait, ervaar ik niet meteen meer onderbrekingen.
 
 
 
 
 
 
 
@Suzy, zou inderdaad misschien goed zijn om dit eens op te volgen aangezien het symptoom blijkbaar geen alleenstaand geval is. Thanks alvast.
 
 
 
 
 
 
 
 
0 Likes
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

@patrick37 ik haal met moeite 300Mbps, groot verschil met wat jij hebt. Maar zo dadelijk komt er een technieker langs, ben benieuwd of het soelaas zal brengen. Mvg, P

0 Likes
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

@m-jan20 ondertussen is dat probleem opgelost, eerst gaf ik de deelgemeente in en dan werkte het niet, maar als ik de hoofdgemeente ingeef dan krijg ik wel de info die ik wilde. Wie weet is dat misschien is dat bij jou ook het geval. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?


@m-jan20  schreef:

@patrick37 dat de link werkt betwijfel ik niet, maar voor mijn adres geeft deze foutmelding. 

 

@igvfer Ik woon niet in een deelgemeente, dus dat kan het niet zijn 😕 


Neem er eens uw factuur bij. Daar staat het adres op zoals het in de systemen van Telenet zit. In elk geval postcode ingeven, (deel)gemeente kiezen, straat beginnen invullen en na 3 à 5 tekens zou je de volledige straat al moeten zien en deze dan selecteren.

Het databasesysteem van Telenet heeft soms zijn kuren, dat is gekend bij de medewerkers. 😂



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Wat zegt deze testlink

https://fast.com/nl/

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?


@XTbe  schreef:

 

 
 
 
 
 
 
@Suzy, zou inderdaad misschien goed zijn om dit eens op te volgen aangezien het symptoom blijkbaar geen alleenstaand geval is. Thanks alvast.
 
 
 
 
 
 
 
 

@XTbe opvolgen doen we dit sowieso. Maar individueel analyseren en doorgeven via De Netweters gaat moeilijk zijn, omdat we geen zicht hebben op jullie individuele klantgegevens (type modem, andere hardware aangesloten, setup).

 

Als je effectief meer hinder opmerkt sinds je de Giga Speedboost optie hebt, neem je sowieso best contact op met Telenet. De collega's kunnen dan je gegevens erbij nemen en dit individueel bekijken. Indien nodig, zullen zij een dossier opmaken richting de backoffice collega's. Als dan blijkt dat er een trend herkenbaar is, zal dit zeker opvallen. 

 

Wij volgen jullie onderwerpen hier op De Netweters sowieso dagelijks op en gaan algemene trends die wij opmerken blijven doorgeven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Iedereen met een docsis3.0(24*8)zou toch minstens 950Mbps moetten halen met een boost naar 1Gbps.

Blijkbaar zijn het er weinig gegeven.

De meesten blijven hangen tussen 800 en 850Mbps

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

@robatoras ik kreeg daarnet met de Netflix test een 1.1Mbps snelheid, dus dat klopt niet echt die snelheidstest vrees ik.

andere snelheid testen geven nooit zoveel aan, altijd tussen de 800 en 850.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?


@igvfer  schreef:

@m-jan20  schreef:

@patrick37 dat de link werkt betwijfel ik niet, maar voor mijn adres geeft deze foutmelding. 

 

@igvfer Ik woon niet in een deelgemeente, dus dat kan het niet zijn 😕 


Neem er eens uw factuur bij. Daar staat het adres op zoals het in de systemen van Telenet zit. In elk geval postcode ingeven, (deel)gemeente kiezen, straat beginnen invullen en na 3 à 5 tekens zou je de volledige straat al moeten zien en deze dan selecteren.

Het databasesysteem van Telenet heeft soms zijn kuren, dat is gekend bij de medewerkers. 😂


Inderdaad handige tip van de factuur, maar ook dit heeft niet gewerkt. Ik woon niet in een deelgemeente en selecteer de straat inderdaad uit een automatische lijst. Zeer vreemd... 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Wigo home + boost naar 1Gbps.

Ik ga nu 1 uur een groot test bestand downloaden.

Via DU meter is dit het resultaat.

Download 999,96GB

Upload 9,14GB

Totaal 1009,10GB op 1 uur

screenshot DU meter ter beschikking.

 

 

 

 

0 Likes
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Giga Speedboost ondermaats - ervaringen?

Gisteren een technieker van Telenet over de vloer gehad en het probleem is opgelost. Eigenlijk was er niets mis met de router en de connectie maar stonden er paar zaken in de Ethernet properties aangevinkt die een serieuze vertraging veroorzaakten; na aanpassing haal ik nu een goeie 500 Mpbs, misschien moet ik nog wat verder neuzen en krijg ik er nog meer uit. De technieker kreeg er met zijn laptop 700 Mbps uit. Probleem lijkt dan ook opgelost te zijn.