24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20723
vragen
|
Twee weken geleden heb ik Giga Speedboost geactiveerd en dat presteert ondermaats, ik haal snelheden die niet veel anders zijn dan voor de activatie. Dit is al gemeld bij Telenet, er is een technieker langs geweest, maar zonder enig resultaat. Zowel technieker als ikzelf hebben de testen gedaan met kabel rechtstreeks verbonden met de modem. Ik vraag me af of die Giga Speedboost wel degelijk de snelheden kan waarmaken die men ervan verwacht, het hoeft niet noodzakelijk de volle 1 Giga te zijn, maar meer dan wat ik nu heb verwacht toch wel! Waarom anders extra betalen. Zijn er hier nog mensen die een soortgelijke ervaring hebben, of liefst betere ervaringen. Of moet ik het gewoon aanvaarden en de Giga Speedboost deactiveren omdat Telenet het eigenlijk niet kan aanbieden, of toch daar niet waar ik woon.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@patrick37 ik haal met moeite 300Mbps, groot verschil met wat jij hebt. Maar zo dadelijk komt er een technieker langs, ben benieuwd of het soelaas zal brengen. Mvg, P
@m-jan20 ondertussen is dat probleem opgelost, eerst gaf ik de deelgemeente in en dan werkte het niet, maar als ik de hoofdgemeente ingeef dan krijg ik wel de info die ik wilde. Wie weet is dat misschien is dat bij jou ook het geval.
@m-jan20 schreef:@patrick37 dat de link werkt betwijfel ik niet, maar voor mijn adres geeft deze foutmelding.
@igvfer Ik woon niet in een deelgemeente, dus dat kan het niet zijn 😕
Neem er eens uw factuur bij. Daar staat het adres op zoals het in de systemen van Telenet zit. In elk geval postcode ingeven, (deel)gemeente kiezen, straat beginnen invullen en na 3 à 5 tekens zou je de volledige straat al moeten zien en deze dan selecteren.
Het databasesysteem van Telenet heeft soms zijn kuren, dat is gekend bij de medewerkers. 😂
@XTbe schreef:
@Suzy, zou inderdaad misschien goed zijn om dit eens op te volgen aangezien het symptoom blijkbaar geen alleenstaand geval is. Thanks alvast.
@XTbe opvolgen doen we dit sowieso. Maar individueel analyseren en doorgeven via De Netweters gaat moeilijk zijn, omdat we geen zicht hebben op jullie individuele klantgegevens (type modem, andere hardware aangesloten, setup).
Als je effectief meer hinder opmerkt sinds je de Giga Speedboost optie hebt, neem je sowieso best contact op met Telenet. De collega's kunnen dan je gegevens erbij nemen en dit individueel bekijken. Indien nodig, zullen zij een dossier opmaken richting de backoffice collega's. Als dan blijkt dat er een trend herkenbaar is, zal dit zeker opvallen.
Wij volgen jullie onderwerpen hier op De Netweters sowieso dagelijks op en gaan algemene trends die wij opmerken blijven doorgeven.
Iedereen met een docsis3.0(24*8)zou toch minstens 950Mbps moetten halen met een boost naar 1Gbps.
Blijkbaar zijn het er weinig gegeven.
De meesten blijven hangen tussen 800 en 850Mbps
@robatoras ik kreeg daarnet met de Netflix test een 1.1Mbps snelheid, dus dat klopt niet echt die snelheidstest vrees ik.
andere snelheid testen geven nooit zoveel aan, altijd tussen de 800 en 850.
@igvfer schreef:
@m-jan20 schreef:@patrick37 dat de link werkt betwijfel ik niet, maar voor mijn adres geeft deze foutmelding.
@igvfer Ik woon niet in een deelgemeente, dus dat kan het niet zijn 😕
Neem er eens uw factuur bij. Daar staat het adres op zoals het in de systemen van Telenet zit. In elk geval postcode ingeven, (deel)gemeente kiezen, straat beginnen invullen en na 3 à 5 tekens zou je de volledige straat al moeten zien en deze dan selecteren.
Het databasesysteem van Telenet heeft soms zijn kuren, dat is gekend bij de medewerkers. 😂
Inderdaad handige tip van de factuur, maar ook dit heeft niet gewerkt. Ik woon niet in een deelgemeente en selecteer de straat inderdaad uit een automatische lijst. Zeer vreemd...
Wigo home + boost naar 1Gbps.
Ik ga nu 1 uur een groot test bestand downloaden.
Via DU meter is dit het resultaat.
Download 999,96GB
Upload 9,14GB
Totaal 1009,10GB op 1 uur
screenshot DU meter ter beschikking.
Gisteren een technieker van Telenet over de vloer gehad en het probleem is opgelost. Eigenlijk was er niets mis met de router en de connectie maar stonden er paar zaken in de Ethernet properties aangevinkt die een serieuze vertraging veroorzaakten; na aanpassing haal ik nu een goeie 500 Mpbs, misschien moet ik nog wat verder neuzen en krijg ik er nog meer uit. De technieker kreeg er met zijn laptop 700 Mbps uit. Probleem lijkt dan ook opgelost te zijn.