Beantwoorden
Manga
Freshman Meerweter
De volle 100! De vlam zit erin. Goed bezig! π-DAY!

Ik heb Wifi, maar het werkt niet

Mijn maat heeft een laptopje gekocht en heeft het bij mij achtergelaten om het in gang te steken. Ik heb dat gedaan, en wou online gaan via mijn Wifi, maar dat lukte niet. Hij vond mijn Wifi, maar toen ik verbinding wou maken met mijn wachtwoord kreeg ik "kan geen verbinding maken".  En waarom niet, dat stond er natuurlijk niet bij, zoals gewoonlijk. 

Ik heb nog nooit die Wifi nodig gehad in mijn huis, omdat ik zelf een desktop heb en die zit altijd in de kabel. Ik heb er dus geen ervaring mee. Maar ik naïeve dacht dat dat gewoon een kwestie van inloggen was. Blijkt van niet, dus. 🙄

Dus nu zijn mijn vragen: waarom niet, en hoe maak ik toch verbinding?

3 reacties
Ciaran
Freshman Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Misschien klinkt dit heel dom, maar weet je zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt? Komt vaker voor dat het zoiets simpel is. Eventueel als je een smartphone of tablet hebt kan je eens nakijken of je daarmee wel op de WiFi komt. Anders vraag je best even je wachtwoord op in de klantenzone via https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-thuisnetwerk

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Je kan die sleutel (wachtwoord) en de SSID (netwerknaam) normaal gezien ook terugvinden op je modem.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ciaran
Freshman Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

In theorie wel, maar als je ooit je modem hebt gewisseld, kan het zijn dat je nieuwe modem de netwerknaam en wachtwoord heeft overgenomen van de oude. Vandaar mijn suggestie voor de klantenzone na te kijken.