24769
netweters
|
152545
antwoorden
|
20719
vragen
|
Hallo allemaal, ik zie dat telenet zijn downloadsnelheid heeft verhoogd naar 300mbps, nu lees ik ook dat whoppa klanten gewoon op 200mbps blijven, tenzij wij overschakellen naar wigo home, klopt dat.?
Alvast Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben overgeschakeld van whoppa + boost naar Wigo home + boost zonder mobiel.
De aanrekeningen verliepen gewoon verder op de vaste maandelikse datum
Normaal whoppa = boost 97,32 euro en nu vanaf volgende Wigo home + bost zonder mobiel 99,55 euro.
Ik kreeg wel 'n tussenaanrekening van 29.70 euro eenmalig bovenop de 99,55.
Terwijl dat alles was betaald,want de betalingsdatum is hetzelfde gebleven.
Ze hebben me gewoon int **bleep** gezet,ik ben gewoon van whoppa naar wigo home + boost gezet
Ik heb whoppa niet afgezegt.Ze maken het zo ingewikkeld,die eenmalige aanrekening,dat je er zelf niet meer aan uit kan.
Ze zijn wel lopen met m'n 29,70 euro extra,Eenmaling 129,25 betalen,daarna maandelijks 99,50 euro.
Men moet toch een reden geven voor dat extraatje.
Je kan dat toch aanvechten als dat , volgens jou, niet juist is.
Groeten
Het is wel zo dat Telenet bij verandering van abonnement de datums van de verschillende producten gelijk zet. Het kan zijn dat bij uw vorige afrekening bijvoorbeeld telefonie stond van 11 tot 10 van de maand, Televisie van 6 tot 5e van de maand, internet van 13 tot 12e van de maand. Dan zetten ze al die datums naar bijvoorbeeld de 12e van de maand. Dat verklaart dan dat je een aantal dagen moet bijbetalen voor bepaalde producten.
Dat is een proces die al enkele jaren aan de gang is. Maar voor meer dan een miljoen klanten duurt dat nog wel even.
@robatoras wanneer je van Whoppa overstapt op WIGO worden de periodes van je producten gelijk getrokken. Je krijgt dan een soort overgangsaanrekening. Hier vind je er meer informatie over. Dit artikel werd speciaal gemaakt, omdat Telenet merkte dat er heel wat klanten vragen hadden over hun eerste aanrekening na omschakeling op WIGO.
Indien dit geen duidelijkheid brengt, neem je best even contact op met Telenet om dit met je te bekijken.
Als de klant het nu nog niet begrijpt. Met 3 ongeveer gelijktijdig ongeveer hetzelfde antwoord geven. 😘😂. Beter een antwoord teveel dan eentje te weinig.
Heb contacct gehad via WhatsApp met Telenet
Ik ga op mijn volgende aanrekening kijken op alle producten gelijk zijn getrokken op dezelfde datum
Dank u Suzy en de andere die me antwoord gaven.
Ik blijf er toch bij,voor de meesten zoals ik(29,15 euro extra) is dit een eenmalige prijsverhoging.extra intrest sneller in hun kassa,en het gaat over veeeeeeeeel klanten,een aardig duitje waar ze zo eenmalig sneller intrest van genieten,Een truckje van Telenet.Ik ben niet dom.
Ze hadden het ook naar onder kunnen afronden.Nu betalen we 1 maand voorruit.
+ de mobiel data en telefoongesprekken,moeten daar nog bij komen.
Of je die som naar de bank draagt of vooruit betaald bij Telenet brengt ongeveer evenveel op. 0,0 euro. Als daar ook nog mobiel data en telefoongesprekken bijkomen kan je misschien beter een ander abo nemen.
Groeten
Ik heb geen mobiel bij Telenet
Ik heb whoppa NIET afgezegd,alleen een upgrade naar Wigo home zonder mobiel.
Waarom niet betalen als je alles (incl mobiel)hebt gehad op 31 dagen,eindafrekening.
Waarom voorruitbetalen.Leg dat eens uit.Als het toch niets opbrengt.
Het gaat wel over +1,5miljoen klanten.
Het is nu eenmaal zo dat je voor diensten, gas, elektriciteit, telecom, water maar ook voor je huishuur betaalt voor de maand die komt.
Een nieuwe klant die aangesloten wordt bijvoorbeeld op de 25e en zijn eerste factuur wordt opgemaakt de 5e krijgt zijn eerste factuur voor de dagen van de 25e tot de 4e (afgelopen periode) en van de 5e tot de 4e van de volgende maand.
Op een factuur met Whop of Whoppa stonden alle producten afzonderlijk van datum en op het totaal kreeg je dan een korting.
Wigo(s) is een all-in product aan x prijs met een vaste datum. Daarom dat er soms iets moet bijbetaald worden om die datums gelijk te stellen.
Toen ik nog werkte heb ik tientallen facturen uitgelegd aan klanten. We moesten dan wel vragen dat ze de oude en de nieuwe factuur meebrachten.