Beantwoorden
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Heb sinds een drie tal weken geen verbinding meer met het 5 ghz netwerk thuis ! (op het werk geen probleem)

werk in deze combinatie al meer dan 3 jaar en nooit geen problemen gekend 

de laptop is uitgerust met een usb Devolo wifi Stick ac (is niet stuk werkt feilloos op het werk)

het rare is dat ik met mijn Samsung gsm wel op het 5 Ghz netwerk kan en niet met de laptop

 

al geprobeerd :

modem uitgeschakeld (uit de stopcontact)

hard reset (Telenet)

klantendienst Telenet 5 maal ! geen verschil

kanaal veranderd op mijn Telenet (Staat momenteel op kanaal 36 en op 80 Mhz)

dubbel netwerk terug gesplitst 2.4 en 5 

verschillende paswoorden aangemaakt 

 

Iemand idee wat ik nog zelf kan doen of toch een Telenet Technieker laten langs komen ?

 

 

0 Likes
45 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Ik zie niet goed in wat uzelf nog zou kunnen doen, tenzij gewoon de betrokken HGW omruilen in een Telenet center

Zelf recent hetzelfde gedaan vermits ik of enkel de 2.4 of de 5.0 band zag (na herstart, reset, …) en probleem opgelost (HGW was ook +/- 3 jaar oud)

 

P.S.

Wat mij wel eigenaardig lijkt is dat uw GSM wel de 5.0 ziet (op +/- dezelfde locatie als de laptop?)

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Heb je het stuurprogramma van de Devolo wifi stick al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

@DeKleine Eerst eens controleren of ik uw probleem juist begrepen heb:

Je gebruikt je laptop met de Devolo Wifi stick ac zowel thuis als op het werk. Op het werk kan je ermee op de 5GHz wifi. Thuis gaat dat niet, alhoewel je smartphone thuis wel op je 5 GHz wifi werkt.

 

Als deze zaken kloppen, dan betekent dit dat de Devolo Wifi Stick ac correct werkt, dat de 5 GHz wifi thuis eveneens correct werkt. Voor mij blijft dan één zaak over en dat is de programmatuur. 

Ik raad aan om het 5 GHz kanaal op automatisch te laten staan. Bepaalde frequenties van de 5 GHz worden ook door andere diensten gebruikt (onder andere om info voor de weerkaarten door te sturen). De programmatuur moet in dat geval een andere frequentie gebruiken. Het kan best dat je Devolo Wifi stick een betere ontvanger heeft dan je smartphone en daardoor een andere dienst ondekt. Door de vaste instelling kan er niet overgeschakeld worden naar een andere frequentie. 

Ik veronderstel dat je laptop een Windows 10 is. Als je links onderaan op het wifi icoontje klikt, krijg je dan je 5 GHz netwerk te zien?  (indien geen Windows 10 gebruikt, zal je wel iets soortgelijks hebben). Het is wel sneller werken op het 5 GHz signaal, maar dit signaal reikt belange niet zover als het 2,4 GHz signaal. Hou daar ook rekening mee.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

@DeKleine 

 

Wanneer je graag meer weet over DFS (het uitschakelen van bepaalde 5 GHz kanalen wanneer een weerradar waargenomen wordt): hier een link met uitleg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Dag Janne_man

heb de instellingen nooit veranderd !  het 5 ghz netwerk is wel zichtbaar in het wifi icoontje en heb ook het juiste wachtwoord maar verbind niet 

de afstand van laptop tot de modem is 2 meter dus de afstand heeft er ook niks mee te maken

heb ook al virus scanner + firewall afgezet wil niet meer verbinden 

 

grtz Danny

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

@DeKleine Klik nog eens op het wifi-icoontje rechts onderaan. Klik vervolgens met de rechter muisknop op je 5 GHz SSID. Klik nu op Niet onthouden. Je 5 GHz zal nog steeds in de lijst staan, maar door het niet onthouden is het wachtwoord weg. Je kan er nu opnieuw op klikken en Verbinding maken. Als je het wachtwoord ingeeft, klik dan een op het oogje uiterst rechts voor een visuele controle van je ingegeven wachtwoord en verbind.

0 Likes
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Dag Janne_man

ook al geprobeerd geeft steeds melding kan geen verbinding met dit netwerk maken

 

grtz,

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Controleer toch nog eens uw wachtwoord voor de 5 GHz op Mijn Telenet. 

0 Likes
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

had ik al nagekeken wachtwoord is juist ! pffff

0 Likes
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

al verschillende keren geprobeerd momenteel al met 3 laptops geprobeerd en geen enkele kan verbinden ! 

0 Likes
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

ja en met een samsung tablet ook geen probleem heb nu al geprobeerd met 3 verschillende laptops en geen enkele kan verbinden zien wel alle drie het 5 ghz netwerk zeer eigenaardig denk dat ik toch maar die technieker van telenet ga laten komen op het werk geen enkel probleem met die 3 laptops !

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Draaien die 3 laptops toevallig allemaal onder Windows 10?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

ja inderdaad !

0 Likes
nickfielibert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

ik heb hetzelfde probleem en is duidelijk gerelateerd aan de recentste grote Win10 update. Sinds deze update kan ik niet meer connecteren met het 5GHz netwerk. Ik lees hierboven dat er een oplossing is, maar daar staat niks bij. Wat is de oplossing, buiten het terugdraaien van de windows update. Die is nl verplicht om support te houden.

0 Likes