24771
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Heb sinds een drie tal weken geen verbinding meer met het 5 ghz netwerk thuis ! (op het werk geen probleem)
werk in deze combinatie al meer dan 3 jaar en nooit geen problemen gekend
de laptop is uitgerust met een usb Devolo wifi Stick ac (is niet stuk werkt feilloos op het werk)
het rare is dat ik met mijn Samsung gsm wel op het 5 Ghz netwerk kan en niet met de laptop
al geprobeerd :
modem uitgeschakeld (uit de stopcontact)
hard reset (Telenet)
klantendienst Telenet 5 maal ! geen verschil
kanaal veranderd op mijn Telenet (Staat momenteel op kanaal 36 en op 80 Mhz)
dubbel netwerk terug gesplitst 2.4 en 5
verschillende paswoorden aangemaakt
Iemand idee wat ik nog zelf kan doen of toch een Telenet Technieker laten langs komen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zie niet goed in wat uzelf nog zou kunnen doen, tenzij gewoon de betrokken HGW omruilen in een Telenet center
Zelf recent hetzelfde gedaan vermits ik of enkel de 2.4 of de 5.0 band zag (na herstart, reset, …) en probleem opgelost (HGW was ook +/- 3 jaar oud)
P.S.
Wat mij wel eigenaardig lijkt is dat uw GSM wel de 5.0 ziet (op +/- dezelfde locatie als de laptop?)
Heb je het stuurprogramma van de Devolo wifi stick al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ?
@DeKleine Eerst eens controleren of ik uw probleem juist begrepen heb:
Je gebruikt je laptop met de Devolo Wifi stick ac zowel thuis als op het werk. Op het werk kan je ermee op de 5GHz wifi. Thuis gaat dat niet, alhoewel je smartphone thuis wel op je 5 GHz wifi werkt.
Als deze zaken kloppen, dan betekent dit dat de Devolo Wifi Stick ac correct werkt, dat de 5 GHz wifi thuis eveneens correct werkt. Voor mij blijft dan één zaak over en dat is de programmatuur.
Ik raad aan om het 5 GHz kanaal op automatisch te laten staan. Bepaalde frequenties van de 5 GHz worden ook door andere diensten gebruikt (onder andere om info voor de weerkaarten door te sturen). De programmatuur moet in dat geval een andere frequentie gebruiken. Het kan best dat je Devolo Wifi stick een betere ontvanger heeft dan je smartphone en daardoor een andere dienst ondekt. Door de vaste instelling kan er niet overgeschakeld worden naar een andere frequentie.
Ik veronderstel dat je laptop een Windows 10 is. Als je links onderaan op het wifi icoontje klikt, krijg je dan je 5 GHz netwerk te zien? (indien geen Windows 10 gebruikt, zal je wel iets soortgelijks hebben). Het is wel sneller werken op het 5 GHz signaal, maar dit signaal reikt belange niet zover als het 2,4 GHz signaal. Hou daar ook rekening mee.
Wanneer je graag meer weet over DFS (het uitschakelen van bepaalde 5 GHz kanalen wanneer een weerradar waargenomen wordt): hier een link met uitleg
Dag Janne_man
heb de instellingen nooit veranderd ! het 5 ghz netwerk is wel zichtbaar in het wifi icoontje en heb ook het juiste wachtwoord maar verbind niet
de afstand van laptop tot de modem is 2 meter dus de afstand heeft er ook niks mee te maken
heb ook al virus scanner + firewall afgezet wil niet meer verbinden
grtz Danny
@DeKleine Klik nog eens op het wifi-icoontje rechts onderaan. Klik vervolgens met de rechter muisknop op je 5 GHz SSID. Klik nu op Niet onthouden. Je 5 GHz zal nog steeds in de lijst staan, maar door het niet onthouden is het wachtwoord weg. Je kan er nu opnieuw op klikken en Verbinding maken. Als je het wachtwoord ingeeft, klik dan een op het oogje uiterst rechts voor een visuele controle van je ingegeven wachtwoord en verbind.
Dag Janne_man
ook al geprobeerd geeft steeds melding kan geen verbinding met dit netwerk maken
grtz,
Controleer toch nog eens uw wachtwoord voor de 5 GHz op Mijn Telenet.
had ik al nagekeken wachtwoord is juist ! pffff
al verschillende keren geprobeerd momenteel al met 3 laptops geprobeerd en geen enkele kan verbinden !
ja en met een samsung tablet ook geen probleem heb nu al geprobeerd met 3 verschillende laptops en geen enkele kan verbinden zien wel alle drie het 5 ghz netwerk zeer eigenaardig denk dat ik toch maar die technieker van telenet ga laten komen op het werk geen enkel probleem met die 3 laptops !
ja inderdaad !
ik heb hetzelfde probleem en is duidelijk gerelateerd aan de recentste grote Win10 update. Sinds deze update kan ik niet meer connecteren met het 5GHz netwerk. Ik lees hierboven dat er een oplossing is, maar daar staat niks bij. Wat is de oplossing, buiten het terugdraaien van de windows update. Die is nl verplicht om support te houden.