Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Wij hebben een vast internet abonnement van 150gb per maand. Als wij hierover gaan op het einde van de maand kunnen we verdersurfen aan een downloadsnelheid van 1mbps tot de vernieuwing in het begin van de maand.

Nu is het zo dat de downloadsnelheid nog altijd maar 1mbps is, ondanks dat ons data volume op 02/02/2023 vernieuwd is.

Proberen contact opnemen met Telenet, maar daar is het zo druk dat er nergens op geantwoord wordt.

Het probleem: Onze modem zendt maar 1mpbs uit, zowel via wifi als via UTP. We hebben de modem al verschillende keren gereset, maar helaas zonder resultaat. Ook de diagnose in de telenet app ziet geen problemen.

Hoe kunnen we deze fout oplossen? Ligt het aan de modem of is er een probleem in de software?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Modem zendt niet meer dan 1mbps downloadsnelheid?

 

 

 

0 Likes
63 reacties
Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter


@janne_man  schreef:

@Ex-Netweter 

Smalband is geen straf!


Smalband is natuurlijk wel een straf, een sanctie. Het betekent dat jou de normale dienstverlening ontzegd wordt en in de plaats daarvan een onaangename of zelfs onbruikbare snelheid van 1 Mbps krijgt opgelegd. Hoe je het ook draait of keert, dat is de definitie van een straf.


@janne_man  schreef:

De vraagsteller heeft een bewuste keuze gemaakt. Deze keuze heeft een aantal consequenties, waar de vraagsteller ook geen bezwaar tegen maakt.


Dus de vraagsteller overschrijdt bewust de datalimiet van 150 GB met de bedoeling om van smalband te kunnen "genieten"?
Oké, dat is mogelijk, maar dat lijkt me dan een vorm van masochisme. Bewust iemands grenzen overschrijden om te kunnen genieten van een straf?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@Ex-Netweter 

Om in deze eindeloze discussie te blijven hangen heeft totaal geen enkele meerwaarde. 

Bij deze dan ook gelieve bij het onderwerp te blijven want we wijken er te veel op uit. 

TS wil een oplossing en geen andere provider geen andere voorwaarden geen ander abonnement. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Contact gehad met Telenet. Ze hebben het helaas niet kunnen oplossen. 

Het probleem zou bij meerdere vaste abonnementen zijn opgetreden, dus de IT-dienst doet er alles aan om het op te lossen. 

Hoelang het ging duren hebbben ze wel niet kunnen zeggen.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@Ex-Netweter 

Zoals ik al dacht een achterliggend probleem. 

Jammer dat er niet direct een oplossing is maar hopelijk lossen ze dit wel zo snel mogelijk op want op deze manier is niet prettig surfen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter


@patrick37  schreef:

@Ex-Netweter

TS wil een oplossing en geen andere provider geen andere voorwaarden geen ander abonnement.


Onbeperkt internet is nochtans een fundamentele oplossing voor dit probleem.

Je internetgedrag aanpassen om binnen de arbitraire regeltjes van een bepaald abonnement te blijven is de wereld op z'n kop.

Met dit abonnement heb je gegarandeerd over enkele maanden opnieuw hetzelfde probleem!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@Ex-Netweter 

Ik ga er niet verder op in maar ik raad je aan om alles eens te herlezen.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

rafb.Je internetgedrag aanpassen om binnen de arbitraire regeltjes van een bepaald abonnement te blijven is de wereld op z'n kop.

Met dit abonnement heb je gegarandeerd over enkele maanden opnieuw hetzelfde probleem!

 

Antwoord.

Waar jij hem heen wil lokken internet over koper  zit ie nog sneller in de problemen en op smalband

Internet Essential. 50/4Mbps.
100 GB/maand download volume daarna surfen aan verminderde snelheid van 1 Mbps of
aan normale snelheid mits aankoop van bijkomend volume (per pakket van 20 GB)

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter


@Ex-Netweter  schreef:

@patrick37  schreef:

@Ex-Netweter

TS wil een oplossing en geen andere provider geen andere voorwaarden geen ander abonnement.


Onbeperkt internet is nochtans een fundamentele oplossing voor dit probleem.

Je internetgedrag aanpassen om binnen de arbitraire regeltjes van een bepaald abonnement te blijven is de wereld op z'n kop.

Met dit abonnement heb je gegarandeerd over enkele maanden opnieuw hetzelfde probleem!


@Ex-Netweter 

Ik reageer niet echt dikwijls op dwaze antwoorden maar dit spant toch echt wel de kroon. Slecht geslapen of ben jij gewoon zo? Heeft men u er niet dikwijls genoeg op gewezen dat in deze thread je er radicaal naastzit? Man leer toch eens te accepteren dat je ook ernaast kan zitten, iedereen vergist zich wel eens. Maar jij volhardt in de boosheid ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

rafb (scarlet klant)is gewoon zo,jalouzie , hij wacht gewoon zijn kans af op een nieuwe topic om Telenet te kunnen af  breken.Zoekt alles van Telenet op via google.

Op een ander fora is iedereen gaan lopen,op enkele proximus en Co koper klanten na.Op 1 hand te tellen.

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Off topic

Enkel voor die denken het niet nodig te hebben, kijk hier. Met wat te googelen kan je nog meer en beter vinden.

Sorry voor mijn  sarcasme, maar dit houdt mij geestelijk gezond.

 

edit: ps. @StefaanH voel je niet geviseerd, in dit geval ben ik niet gelukkig met '"In antwoord op".

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@janne_man 

No offense taken hoor 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Hallo iedereen,

 

Gelieve on-topic en respectvol te blijven, dank je.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Dat dit probleem gaat terug komen is helemaal niet waar. Het klopt dat als ik over de 150gb ga dat ik op 1mbps gezet wordt maar dat is bijna nooit het geval omdat we altijd ruim over hebben. We worden dan op 1mbps gezet tot het begin van de volgende maand bij de reset op 02/02/2023. Daarna moeten we terug aan ons normale downloadsnelheid kunnen surfen.

Dit is helaas niet het geval en daarom heb ik telenet gecontacteerd. Deze zeggen dat het een probleem bij hun is en dat het opgelost gaat worden.

Dus wat jij zegt is niet juist.

Ook kunnen niemand verplichten om voor onbeperkt te betalen als je het toch niet gebruikt, dan betaal ik veel te veel. Overstappen naar een andere provider is hetzelfde gezeik, dus ik wil dat het hier eens ophoudt met dat chat gedrag rond de pot als je er toch niks van afweet hou je er dan buiten.

0 Likes

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Je zit nu op 1 Mbps downstream en 0,256 Mbps upstream.

Maar goed, dat is jouw keuze.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Kon het al denken,rafb koper slakkie zat al achter de hoek te loeren😂

Luister niet naar rafb,is er op uit Telenet zoveel mogenlijk af te breken.Is zelf geen klant bij Telenet,een scarlet koper klant ,waar je nog sneller op smalband geraakt, ga je over de 100GB val je terug op 1Gbps smalband,of 20GB volume bijbestellen. scarlet is zoal zo traaaaaag,maximaal 89Mbps anno 2023 en woon je wat verder van de Rop internetverdeler,valt je internet snelheid  als 'n kaartenhuisje in elkaar naar amper 30Mbp.Genoeg voor rafb om hier komen Telenet af te breken.Wel betalen voor scarlet tot 100Mbps,dat je nooit haalt😟.

Maar goed dat TS 'Prog' niet bij scarlet klant is,halverwege iedere maand zat ie al op smalband.

En dat het nu zo druk is op de klantendienst.Telenet heeft gewoon veel klanten.Zal niet het geval zijn bij jou provider,'n beetje overschot van proximus.

 

0 Likes