Beantwoorden
wvdingen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Vandaag 360 modem en WIFI pods geïnstalleerd door een technieker van Telenet.

 

Eerste probleem is dat de pods niet online komen, probleem met activatie.


Het tweede probleem is dat ze regelmatig een storend geluid maken. Vermoedelijk een interne ventilator?  In de slaapkamer installeren wordt dan onmogelijk.

Het derde probleem is een onstabiel WIFI signaal van de modem. Downloadsnelheid varieert tussen 100 Mbps en 800 Mbps. 

Iemand gelijkaardige ervaringen? 

Gelukkig kunnen we 3 maanden testen 😉  Momenteel helemaal niet overtuigd!

Een andere optie: TP-link DECO XE75 (WiFi 6E)

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: WIFI 360 problemen

 

99 reacties
nikki_wouters
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Mooie uitleg... Je zegt dat het al sinds zondag opgelost zou moeten zijn, maar ik blijf het probleem houden en heb gisteren ook meer dan een uur met een collega van u aan de lijn gehangen. Hij had een dossier opgesteld maar wist mij verder niet te helpen. Mooi 'opgelost' is dat dan sinds 'zondag'...

 

Heb ook al heledag op verscheidene tijdstippen de app gecontroleerd en nog geen haar veranderd.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Heel fijn @Suzy dat er aan het probleem gewerkt wordt, maar voorlopig is de situatie niet veranderd.

Zoals ik al zei is de technieker hier een uur aan het proberen geweest deze morgen, nog steeds zonder succes.

Ik hoop dat jullie met dit bericht de bestaande dossiers niet afsluiten (zonder bevestiging van de klant).

Je zegt "zij zullen de status van je wifi-pods kunnen bekijken" maar het probleem is dat ze pods gewoon niet zien en ook niet kunnen registreren.
Dus ik zie niet in wat ze dan vanop afstand nog meer kunnen doen.

Ergens gaat er iets fout (volgens mij zuiver administratief) en zijn die pods gewoon niet geregistreerd...

 

Stef177
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Hier hetzelfde probleem.

Net verhuisd en van de technieker een nieuwe modem gekregen. Duplex appartement met dikke betonnen muur en vloer, dus wifi reikt niet tot boven.

Eerst en vooral was er al een grote miscommunicatie tussen Telenet en hun verkooppunten. Technieker zei dat pods gewoon konden opgehaald worden in de winkel, terwijl in één bepaalde winkel ze de pods niet wilden meegeven omdat ze besteld moesten worden en niet gewoon meegegeven mogen worden (klopt dus niet).

Na veel vijven en zessen uiteindelijk toch drie pods gekocht, maar activeren lukt niet. De Telenet-app vindt de pods, maar het activeren en synchroniseren met elkaar en met de modem lukt niet.

Ik heb hiervoor al een kleine tien keer naar de klantendienst gebeld (playlist ben ik beu gehoord). Na tien keer bellen werd uiteindelijk geconcludeerd dat er een achterliggend probleem is, dat enkel “achter de schermen” kan opgelost worden. Dit kan vijf tot tien dagen duren, zei de persoon van de klantendienst.

Pods zijn duidelijk niet genoeg getest en te vroeg op de markt gebracht. Hopelijk wordt dit snel in orde gebracht. 

Ik lees hier van Suzy dat alles zondag opgelost werd, maar dat moet ik ontkennen. Maandag kwam technieker langs en gisteren werd het achterliggend probleem toegegeven, dus van een oplossing is geen sprake.

Gunther079
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Na het bericht van @Suzy heb ik gisterenavond nog maar eens de modem en de pods uit het stopcontact gehaald, een minuutje gewacht en alles terug ingestoken. Een half uurtje later was er geen verschil met er voor: zowel de modem als de pod stonden offline. Deze morgen zag ik dat het lampje op de pod uit was. In de app gaan kijken en wonder boven wonder, zowel de modem als de pod staan online.

Bij mij lijkt het dus opgelost...

ON3GIO
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten?

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Idem hier. Deze ochtend opgelost. @Suzy Ik blijf wel in de telenet app een bericht krijgen om de installatie te voltooien?

brdsutte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Hier hetzelfde, alles lijkt nu eindelijk gewoon goed te werken. 

brdsutte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Zelfs in de app lijkt alles nu normaal te werken zoals het hoort bij mij, geen rare boodschappen meer. 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods


@William_L  schreef:

Heel fijn @Suzy dat er aan het probleem gewerkt wordt, maar voorlopig is de situatie niet veranderd.

Zoals ik al zei is de technieker hier een uur aan het proberen geweest deze morgen, nog steeds zonder succes.

Ik hoop dat jullie met dit bericht de bestaande dossiers niet afsluiten (zonder bevestiging van de klant).

...


@William_L bij de klanten waar er al een individueel dossiers werd opgemaakt, blijven deze uiteraard openstaan tot jullie een oplossing hebben. Want mogelijks is er bij jullie toch iets anders aan de hand waardoor er een manuele ingreep zal moeten gebeuren in het systeem.

@nikki_wouters ik wilde jullie vooral informeren dat het algemene probleem, waardoor er vorige week meer problemen dan verwacht waren, zijn opgelost. Dit betekent niet dat alles voor iedereen in één keer opgelost is, want er kan jammer genoeg altijd individueel mislopen met een installatie- of activatie-process. Je geeft aan dat een dossier is aangemaakt, ik zou je dan adviseren om even af te wachten. De collega's zullen dit zeker voor je bekijken en oplossen.

@Stef177 ook bij jou lees ik dat het 5-10 dagen kan duren, wat erop wijst dat ook jij een dossier hebt.

Dus, iedereen waarvoor er ondertussen een dossier is aangemaakt, zouden we willen adviseren nog even af te wachten. Al begrijpen we dat dit natuurlijk niet de beste ervaring is, waarvoor onze excuses.

Ik lees gelukkig ook wel al enkele reacties van klanten waar het wel opgelost is ondertussen, dat is goed nieuws.
@Gunther079 @ON3GIO @brdsutte, bedankt om ook dit met ons te delen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

JorisJ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Ook bij mij lijken de pods nu correct te werken sinds vanmorgen.

Ik ga er van uit dat Telenet de pods wel degelijk getest heeft.  Bij dergelijke massa-uitrol kan er uiteraard iets verkeerd lopen (kinderziektes...). 
Gelukkig krijgen we dit dan ook 3 maanden gratis 🙂

De klantendienst had me zondag & maandag wel gezegd dat ik niet moest terugbellen omdat ik zeker een SMS zou ontvangen wanneer het probleem opgelost zou zijn.  Dit heb ik dus niet ontvangen....  Gelukkig is er Netweters!

 

 

 

dibertos
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Beste,

 

Problemen met activatie is geen probleem van gisteren.  Activatie is al een probleem van 15 jaar geleden ! Ik kan het weten, want als telenet technieker heb ik dit probleem dikwijls ondervonden.  Niks geleerd in 15 jaar blijkbaar.  Een vriend heeft een aanpassing van One naar All-internet en werkt van thuis uit.  Hij heeft al 3 dagen geen internet, 3 dagen geen inkomen.  En hem dan nog van de kast naar de muur sturen.  Shame on you Telenet

Tags (2)
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

 

Bedankt @Suzy , content te horen dat het voor een aantal mensen opgelost is.


Ikzelf herstart de modem dagelijks en herstart ook de pods (door ze even uit de stekker te halen), maar nog steeds geen succes.

Is er trouwens een manier om bijkomende informatie te geven aan een dossier? Als ik het via het contactformulier doe vrees ik dat ze de bijkomende informatie pas na een paar dagen gaan zien (en ik ben nu al 2 keer een uur aan de telefoon gebleven...).

Ik ben op zoek naar dingen die niet normaal lijken, ik zie bvb geen TelenetWiFree signaal (enkel een zeer zwak signaal, maar dat komt van mijn buurman denk ik), misschien heeft dit absoluut niks te maken met het probleem maar ik wou het toch even meegeven (ik heb uiteraard gechecked in mijn.telenet dat dit aan staat).

Kan er me soms iemand met een nieuwe modem bevestigen dat ze dit TelenetWiFree signaal zien bij hun beschikbare wifi-netwerken?

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Vorige week vrijdag 2x een poging gedaan om de nieuwe modem te installeren.
Kreeg melding in de app dat het mislukt was.
Een klein uurtje aan de telefoon gehangen. 
Wat ik, als leek, begrepen had is dat het MAC-adress in mijn account ontbreekt.
Dossier aangemaakt. Oplossing zou er binnen maximum drie dagen zijn.
Op dinsdag contact genomen via Whatsapp. Antwoord: wachten
Gisteren iemand aan de lijn gehad van de technische dienst. Zij mogen de achterliggende dienst niet meer bellen om een probleem op te lossen.
Enkel als iemand geen internet/diensten meer mag het.
Is het toevoegen van een MAC-adress dan zo veel werk vraag ik mij af? 
Altijd een excuus dat de wachttijden er zijn door het "nieuwe IT-Systeem". Dit is er al sinds oktober (ongeveer)???

Als ik nu in de app kijkt staat de de nieuwe modem met succes is geactiveerd. Terwijl er nog steeds de witte aangesloten is.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Een tragische update van de situatie…

Ter info, tot deze morgen werkte modem en 1 pod (2 niet).

Deze morgen valt wifi weg, één uur aan de lijn, conclusie: modem best vervangen…

Naar de winkel geweest, modem vervangen, thuis gekomen, modem krijgt geen stroom…

Terug naar de winkel geweest, modem vervangen, alles lijkt goed te gaan doch krijg scherm: “Geef je klantennummer in”…, nadien bericht “Je moet geen producten meer activeren”, dit bericht komt steeds terug (na restart modem, enz).

Rond 17:30 helpdesk gebeld, 1 uur moeten wachten, persoon aan de lijn zegt dat bericht niet normaal is bij een modemswap enkel bij nieuwe installaties…

Doch het probleem is er wel…, hij moet een technieker spreken doch na 18u niet meer mogelijk, Paasweekend, dus pas dinsdagmorgen kan daar naar gekeken worden…, na aandringen wou hij toch nog proberen om een technieker te contacteren, waarna de lijn plots onderbroken werd…

Dus geen Internet, TV-box, vaste telefoon, sturing verwarming, enz. tot dinsdag morgen…, leg dat thuis maar uit…

Toch nog een zalige Pasen.

 

brdsutte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

Terug naar af, niks werkt nog deftig vanavond. WiFi, pod, zelfs wired access naar mijn NASvia modem lukt niet meer. 

G*dverd*mme Telenet, breng jullie boel eens op orde! 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Problemen met activatie en geluid van Wifi 360° Pods

@William_L 

Hoezo je verwarming? Als je een smarthome hebt ga je toch je netwerk niet van telenet laten afhangen?

Gebruik een eigen router, en sla je configuratie-file op. Gaat je routr dan defect koop je eentje van hetzelfde merk en laad je uw configuratie-file in en alles werkt terug. Je kan er dan ook een 4G/5G dongle plaatsen zodat je een backup hebt, weliswaar trager maar alles werkt.

Als mijn telenetverbinding zou uitvallen kan ik hier nog alles perfect bedienen via mijn wifi. Bij goedkopere systemen heb je soms wel het nadeel dat die met servers op internet werken en dan kun je die lokaal niet bedienen.