Beantwoorden
VERTIGO123
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Juist op mijn nieuwe factuur gelezen: Telenet Wi-Free verdwijnt op 01/11!

Een regelrechte schande! Nog minder service en nog meer betalen!

Tijdens mijn verhuis heb ik 3 maanden geen internet gehad, noch mobiel noch vaste lijn.

Gelukkig kon ik toen Wi-Free gebruiken!

Dus nu kan dit ook niet meer...

En mijn gsm instellen als hub werkt niet op de computer van mijn werk (Overheid...) want teveel beveiligingen.

Toch eens van mijn hart een steen maken en van provider veranderen...

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet Wifree verdwijnt!

Tags (1)
145 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Laat ons toch eerlijk zijn, Wifree was tergend traag, als ik sta te wachten op mijn trein dien ik telkens mijn wifi uit te schakelen omdat 4G/5G gewoon veel sneller is en bij one krijg je toch ontzettend veel data.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Christof75 

One kost toch veel geld? Ik heb Basic Internet, (voorlopig nog) prijs volgens verbruik en tv met een kaartje. Er is vziw geen enkel pakket dat goedkoper is dan deze combinatie.

Iemand met prijs volgens verbruik betaalt €0,10/MB voor data. Surf 1GB kost €5/maand, 4GB is €10/maand. Alles daarboven is nog steeds 10 cent per megabyte. Als je vooral bereikbaar wil zijn, dan zijn dat de opties. Ook voor prijs volgens verbruik wordt nog steeds reclame gemaakt voor TelenetWiFree:

https://www2.telenet.be/nl/producten/mobiel/prijs-volgens-verbruik/

Als die mensen wat data verbruiken, dan gaan die wellicht voor de opties Surf gaan en dat brengt Telenet dan weer wat op. Voor die gebruikers kan je volgens mij wel spreken over een prijsstijging.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Suzy 

Gebruikt het Sportpaleis geen TelenetWiFree voor de toeschouwers (met Telenet)?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2272
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Nu het toch gaat over prijs volgens verbruik.

Telenet : 0,10€/MB   0,07€/SMS   0,20€/min

JIMmobile herlaadkaart (min 5€/jaar) gebruik poximus netwerk

              0,01€/MB   0,01/SMS   0,08€/min


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2787
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Vond dat nog goed mee vallen  was gemakkelijk je komt de apotheek binnen en je zat er automatisch op

de kapper zelfde geval in stad zeer gemakkelijk en dan zwijg ik van de cafes en restaurants

Traag ik vond het goed meevallen in stations kan dat tegen vallen met stoorzenders elektrische lijnen

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2787
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Voor veel klanten is er niets meer dan alleen one  en dat gaat niet

Zal meer kleiner aanbieders worden die gaan meer klanten krijgen zeker voor de gsm is vlug geregeld

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2787
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

(Gebruikt het Sportpaleis geen TelenetWiFree voor de toeschouwers (met Telenet)?)

Dat is juist vergeten en er zijn er nog  hoe gaat dit verder lopen we weten het net

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2787
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Die jim is goed alles je niet veel gebruikt maar aan kinds kan je niet meer geven

Ik ken mensen die hun kinderen hebben een jim kaart zeer goed zeker de kleine data bundel dat je koopt

Maar na november zal het iets anders moeten worden dit werd gecombineerd met free wifi

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Wat is duur, ik heb toch een gsm abo nodig, en mijn kids ook, dus one is zonder zorgen voor ons.

Ooit is mijn dochter begonnen bij proximus met epic voor 20euro voor 3gig, en dan nog 15 gig voor 7 apps. Ze ging over die 3 gig en tegen dat ze een sms kreeg dat haar volume op was lagen we al aan meer dan 40 euro. we hebben dit een paar keer meegemaakt, dus voor ons is one echt wel goedkoper.

Als ik eens ergens paar minuutjes over heb doe ik updates van mijn apps en gsm, allemaal via 4G/5G.

prijs per verbruik, en dan iedere keer moeten opletten, als iemand een filmpje stuurt, of als je mobiel betaald, of nen bleubike neemt. Komaan voor dagelijks gebruik is dat niet meer van deze tijd.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7399
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!


@sb  schreef:

@Suzy 

Gebruikt het Sportpaleis geen TelenetWiFree voor de toeschouwers (met Telenet)?


@sb over die details hebben we helaas geen informatie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 522
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Christof75 

Prijs volgens verbruik is héél interessant als je dit samen gebruikt met de Data-Sim van One(Up).

Wij gebruiken zo One for 1 met 2. Besparing: 20 euro/maand.

Dus hier ook geen WiFree meer nodig. (Free Wifi dat hier herhaaldelijk wordt gebruikt doet me denken aan een bekende film...)

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2787
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Voor iedereen is dit anders One(Up) is goed als je met 2 zijt  en whatsapp gebruikt om te bellen op 2 de toestel

en 118 euro is ook niet min voor je 2 natuurlijk als je veel data nodig hebt dan is het goed maar dat is niet voor iedereen het geval

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1642
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!


@luc55  schreef:

Vond dat nog goed mee vallen  was gemakkelijk je komt de apotheek binnen en je zat er automatisch op

de kapper zelfde geval in stad zeer gemakkelijk en dan zwijg ik van de cafes en restaurants


Dat is juist het probleem dat Telenet heeft met WiFree. Eens je het had ingesteld, kwam ja altijd en overal op de WiFree terecht, waar je een WiFree Hotspot tegenkwam.

Een groot deel van de klanten gebruikten WiFree onbewust, en Telenet wil die liever naar het mobiele netwerk sturen.

Zij gebruikten dan ook onbewust een deel van de bandbreedte op de coax...

 


@luc55  schreef:

Dit slaat in als een bom had het niet gedacht dat dit ging gebeuren

Er zal vanaf november een leeg loop gebeuren daar  kunnen we al zeker zijn


hahaha.

Denk je nu echt dat er massaal een leegloop zal gebeuren omdat Telenet het (bijna niet meer gebruikte) WiFree uitzet?

Klanten die het gebruikten gaan een beetje morren, zich aanpassen, na één maand zijn ze het al vergeten 🤗.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2787
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Dan zullen opeens mensen zeggen ik heb zo veel verbruikt dat kan niet 

het klopt niet  gelukkig kan je bij aanbieders een limiet instellen op is op

of een waarschuwing

Natuurlijk ik hoor hier regelmatig ik kan mijn data niet na zien

Stop het bij hun ook op tijd of wordt er extra gefactureerd  zal nog wat worden

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2787
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

De kinderen gaan hier de dupe van worden

V.B ne vriend zit met 5 kinderen een samengesteld gezin  in totaal betalen gewoon voor de gsm 50 euro elke kind komt juist of niet toe met 10 gb op is op

dankzij de free wifi  nu valt dat binnenkort weg moeten ze nu 100 euro betalen om toe te komen 80 gb per kind  zal een moeilijke worden

Ze kunnen er niet mee lachen zo zullen er meer zijn en de kinderen zijn de dupe