Beantwoorden
VERTIGO123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Juist op mijn nieuwe factuur gelezen: Telenet Wi-Free verdwijnt op 01/11!

Een regelrechte schande! Nog minder service en nog meer betalen!

Tijdens mijn verhuis heb ik 3 maanden geen internet gehad, noch mobiel noch vaste lijn.

Gelukkig kon ik toen Wi-Free gebruiken!

Dus nu kan dit ook niet meer...

En mijn gsm instellen als hub werkt niet op de computer van mijn werk (Overheid...) want teveel beveiligingen.

Toch eens van mijn hart een steen maken en van provider veranderen...

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet Wifree verdwijnt!

Tags (1)
145 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Met one en 5 gsm abonnementen: 143,10 zonder TV en 165.25 met TV.Daar zitten 5 abonnementen in ter waarde van samen +- 62€.  En veel meer data dan ze nu hebben (onbeperkt). De vraag is hoeveel ze nu betalen voor Internet, TV en mobiel? En thuis kunnen ze gewoon op de WiFi.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Internet en tv  totaal 75 euro 1 box  de rest 7x compact signaal telenet en 6 x chromecast tv

Hij en zij een gsm werkgever beperkt via free wifi werd meeste gedaan

Maar wat bij de wissel van gezin ? geen free wifi andere modem

Dus bij telenet krijgen de kinderen 5x onbeperkt 300 gb per kind is totaal 1500 gb

Je bent zeker 165 euro voor deze bundel  tv box  en onbeperkt internet thuis  en 5x onbeperkt gsm

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Als ze dus betalen voor internet, dan kunnen ze toch perfect gebruik maken van hun prive wifi netwerk.

Waarom zouden ze thuis gebruik maken van Wi-Free 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Omdat de kinderen niet altijd thuis zijn  bij vrienden en vriendinnen en wissel van gezien moeten ze elke keer terug inloggen

of zal er een oplossing komen voor omdat 1 week daar en andere week ginder zit (ex )

Met free wifi ging dit van zelf

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Dit is juist  165 euro ? voor deze bundel tv box en onbeperkt internet thuis en 5x onbeperkt gsm

Nog altijd veel geld maar goed te doen

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!


@luc55  schreef:

Voor iedereen is dit anders One(Up) is goed als je met 2 zijt  en whatsapp gebruikt om te bellen op 2 de toestel

en 118 euro is ook niet min voor je 2 natuurlijk als je veel data nodig hebt dan is het goed maar dat is niet voor iedereen het geval


118 euro?

Ik betaal momenteel € 85,5/maand. One (for 1) + TV iconic.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

85,50  euro niet goedkoop voor 1 man tegen  voor alles te samen en met 5 man is  165 euro valt nog +- mee

is nog veel maar je zit bij een grote aanbieder (betere service )

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!


@luc55  schreef:

85,50  euro niet goedkoop voor 1 man tegen  voor alles te samen en met 5 man is  165 euro valt nog +- mee

is nog veel maar je zit bij een grote aanbieder (betere service )


Wij gebruiken One for 1 met 2!

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Slim gezien maar hoe lang nog voor ze dit ook weg doen

Hopen dat de mensen nog een tijdje zo verder kunnen doen iedereen trekt zijn plan

En vanaf de corona is aan de 2 zijde veel bespaard kant klant en kant aanbieder

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

beetje spijtig wel maar de door telenet begrensde wifree snelheid 20/2  megabit was technish als ontvanger toch onhaalbaar meestal en dus sowieso quasi onbruikbaar voor meer dan email en tekst. ook nog dat ik het signaal van modem-macs heb zien kome van dewelke ik niet zeker was of deze wel telenet waren. (gevaar achterhalen login gegevens? ) + goede  proximus fon.com ( +50 megabit bij gezien ) is al even jaren gestopt ,dit was ok voor meerdere continenten surfen wereldwijd dankzij partner providers in andere landen maar wegens Nationale 4g hebben ze dit beëindigd. ook spijtig want proximus fon werkte ook als énkel bij fon lid wereldwijd zonder proximus, dus na deze aanpassing was ik een backup internetconnectie overvia proximusgebruikers dichtbij in straat hier kwijt waar ik woon; en had telenet net zoals proximus ook niet buiten belgië netwerken waarop we konden wifi meesurfen met onze login zonder andere provider? . ik ga hierbij zeggen dat ik een wifi fan blijf Als er ook goede zendverbindingen zijn naar verder ( 3g 4g ++) , gewoon wegens de mogelijke langere termijn gezondheidsvoordelen door zendvermogen apparaat ( zowel  zendmasten ver en wifi dichtbij bereikbaar, in tijdstabiele juist identificeerbare betaalbare prijssettings, maar enkel verstaande mast indien dichtbij technish of voor stabiel signaal -veiligheid problematisch is) en dus alleszinds  niet me wil te hoeven moeten  aanpassen aan de gevaren dat dit met zich meebrengt, enkel  door malafide intenet, admins en gebruikers

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

De snelheid was minder maar genoeg om aan zee tv te zien of op internet te zitten met slecht weer

Wat gaat er gebeuren met buitenland in Nederland was altijd makkelijk om te surfen en niets aantrekken ging ook automatisch

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/meer-over-je-internet/surfen-in-het-b...

De zendmasten zullen deze vraag moeten aan kunnen ik merk dat er meer naar zwaarder abo gaan er is keuze genoeg van aanbieders

Nu kan je gemakkelijk zien wat je verbruikt in je gsm tel de 2 samen en je weet wat je verbruikt wifi en data

Argee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Dag van de Chocolade Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

En hoe doe je dat dan als er vrijwel geen mobiel ontvangst is, maar de WiFree wel werkt ? Als dat wegvalt is het gedaan, want dekking is echt bedroevend laag op bepaalde plaatsen in Vlaanderen.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Ik begrijp al dat gezaag niet:

  • Telenet heeft een beslissing genomen, en zal hierop niet terugkomen.
  • Klanten die deze dienst (sporadisch) gebruikten moeten een alternatieve oplossing zoeken.
  • De telecom wereld is sterk geëvolueerd sedert de invoering van Telenet WiFree (december 2011). Nu heeft iedereen mobiele data ...
  • Last but not least: zoals met iedere wijziging van de voorwaarden, is een klant vrij om een andere provider te kiezen, en dus zijn contract met Telenet met onmiddelijke ingang op te zeggen.

PS. Noch de nieuwste Telenet modem, noch de E-router (CV8560E) zenden een WiFree signaal uit. Gezien dit de modems zijn nu overal uitgerold worden, zal de dekking van WiFree sowieso snel verminderen ...


@Argee  schreef:

En hoe doe je dat dan als er vrijwel geen mobiel ontvangst is, maar de WiFree wel werkt ? Als dat wegvalt is het gedaan, want dekking is echt bedroevend laag op bepaalde plaatsen in Vlaanderen.


Een provider kiezen waarmee je wel dekking hebt op de plaatsen die je wilt?

What's the problem?

Ex-Netweter
 

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!


@Argee  schreef:

En hoe doe je dat dan als er vrijwel geen mobiel ontvangst is, maar de WiFree wel werkt ? Als dat wegvalt is het gedaan, want dekking is echt bedroevend laag op bepaalde plaatsen in Vlaanderen.


Kies de provider die voor jouw situatie de beste dekking aanbiedt.

Check https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile en kies "Volgens zone" en 4G-kwaliteit "Zeer goed" om de dekking op een bepaalde locatie betrouwbaar te kunnen inschatten.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

We gaan dit door geven waar geen ontvangst is

Meer kun je niet doen een slimme zet is het niet want er is een verschil duidelijk

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/storingen/probleem-met-mobiel-b...

Nu wordt  dit opgelost met de free wifi  er zullen mensen lastig zijn dat het niet werkt

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m...

Er wordt al voorspelt van een overbelasting we hopen dat er vlug geschakeld wordt anders zal het druk blijven met telefoons op de helpdesk