25.442
netweters
|
157.003
antwoorden
|
21.222
vragen
|
Modem Telenet is F@ST3896LG-TN en sindsdien werken er verschillede Apps op mijn Samsung S24 niet meer waaronder ook de App van Telenet "MyTelenet", ik geef deze App mee maar het zijn er heel wat (radio 1 en 2, payconiq, buienradar, krant, enz.... Wanneer ik dan bvb bij de overburen ben dan werken alle Apps wel. Ook op mijn TV Samsung The Frame, komen heel wat iconen (laatst bekeken) vd zenders niet door. Wanneer er iemand op bezoek is kan die deze Apps ook niet openen, thuis heeft hij ook Telenet met een oudere modem en daar werkt alles naar behoren. Wanneer hij hier via VPN op zijn smartphone werkt, is er geen probleem. Al verschillende techniekers langs gekomen en die kunnen het niet oplossen. Hallo!! Telenet, graag een oplossing die werkt of moet ik nu echt naar een andere provider overschakelen?
Het uit en weer inschakelen van de firewall (via MyTelenet) helpt soms.
Alternatief kan je de modem ook eens resetten naar fabrieksinstellingen. Dat kan via MyTelenet of via de resetknop op je modem (10 seconden indrukken).
Let op, aangepaste instellingen gaan mogelijk verloren.
@NadVae schreef:Hallo!! Telenet, graag een oplossing die werkt of moet ik nu echt naar een andere provider overschakelen?
De Netweters is een klantenforum waar klanten elkaar helpen. Wil je Telenet aanspreken dat doe je dat via een winkelpunt of de klantendienst via chat of 015 66 66 66.
Als een probleem blijft aanhouden kan je ook een klacht indienen (eerst bij Telenet, later eventueel bij de ombudsdienst): Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet
In- en uitschakelen van de Firewall heb ik al uitgevoerd en ook het resetten van de modem, al meerdere keren, het probleem komt steeds terug.
Misschien is het aanschaffen van een router en dan de modem in bridge mode zetten een oplossing? Dat is dan wel een investering van jouw kant, maar als het probleem daarmee opgelost wordt...
Ik zou wel eerst testen met een router van iemand anders vooraleer zelf een aankoop te doen.
Dankje, maar dat heb ik ondertussen ook al gedaan, sinds 2 weken een router geïnstalleerd van Linksys en die staat bridged naar de telenet router. Ik heb die inderdaad van iemand gekregen om te proberen. Ook heb ik eerst met een Telenet technieker gesproken en die wist te vertellen dat ik de Telenet modem niet in bridge mag zetten maar wel de Linksys router. Probleem is hiermee nog steeds niet opgelost. Ik zal nu morgen de Telenet modem nog maar eens resetten en zien of dit soelaas geeft 🙄, dat is dan al de 4de keer.
Trek vanavond eens de modem uit de stroomstekker zo lang mogelijk en steek hem de volgende dag in
en laat rustig opstarten wie weet help het
Ik weet niet waar die technieker dat vandaan heeft gehaald, maar ik heb zelf de modem in bridge mode gezet om een eigen router te gebruiken. Op die manier voorkom je een dubbele NAT (wat soms problemen heeft).
Thx voor alle info maar ik heb net met iemand van Telenet gesproken en die weten me te vertellen dat mijn case al van 1 september 2025 open staat. Dat een technieker het niet kan verhelpen maar dat iemand van 3de lijn het moet nakijken. Leuk is anders. Wanneer het zal opgelost zijn weten ze niet. 🙄 Ik was daarnet ergens anders op een netwerk en alle Apps om mijn android toestel werken perfect, zodra ik thuis ben, noppes, niets meer.
Je hebt je Samsung smartphone en smart tv ook al eens uit- en ingeschakeld? Heb je de meest recente updates geïnstalleerd? Is de smart tv verbonden via UTP-kabel of via WiFi? Die iemand die op bezoek kwam en wiens apps ook niet werkte, welke smartphone had die? Op dat andere netwerk waar jouw apps wél werkten, welke provider was dat? Telenet? Welke modem?