25.464
netweters
|
157.163
antwoorden
|
21.234
vragen
|
Modem Telenet is F@ST3896LG-TN en sindsdien werken er verschillede Apps op mijn Samsung S24 niet meer waaronder ook de App van Telenet "MyTelenet", ik geef deze App mee maar het zijn er heel wat (radio 1 en 2, payconiq, buienradar, krant, enz.... Wanneer ik dan bvb bij de overburen ben dan werken alle Apps wel. Ook op mijn TV Samsung The Frame, komen heel wat iconen (laatst bekeken) vd zenders niet door. Wanneer er iemand op bezoek is kan die deze Apps ook niet openen, thuis heeft hij ook Telenet met een oudere modem en daar werkt alles naar behoren. Wanneer hij hier via VPN op zijn smartphone werkt, is er geen probleem. Al verschillende techniekers langs gekomen en die kunnen het niet oplossen. Hallo!! Telenet, graag een oplossing die werkt of moet ik nu echt naar een andere provider overschakelen?
Hij heeft alles af gegaan anders was opgelost zeker met een technieker
Nu zal hij moeten wachten zijn zaak is van 1 sep in behandeling als het opgelost is
Zullen ze een credit nota maken en een commerciële geste toepassen en zullen we wel horren wat het probleem was
Maar zal waarschijnlijk toch iets met de modem zijn dat kan niet anders
Even goed lezen; ik heb verschillende vragen gesteld waar nog geen antwoord op kwam. Hoe meer informatie, hoe makkelijker het wordt om een en ander uit te sluiten en misschien toch tot een oplossing te komen. Je kan uiteraard passief afwachten tot Telenet tot een oplossing komt, maar voor hetzelfde geld is dat wachten op Godot.
Ik geloof trouwens ook niet dat Telenet zelf een commerciële geste zal doen. Ik geloof dat dit wél zal gebeuren wanneer de OP contact opneemt en, assertief, maar vriendelijk, eist dat er een vorm van compensatie komt.
We zullen wel horen wat het is als het opgelost is
De klant kan hem soms niet goed uitdrukken en soms laat hij niet alles hier weten
Als hij zegt dat hij maximum heeft gedaan dan moeten we hem geloven
Er is een dossier opgemaakt en dat telt de rest zal hij wel krijgen en regelen
Ik denk dat ik alles al heb gedaan wat nodig is. Misschien nog even dit, ook getest met een Android toestel met een VPN verbinding wanneer VPN opstaat werken alle Apps wel, zet je VPN uit dan werken de Apps niet. Ik kan natuurlijk een VPN verbinding aankopen bvb bij NordVPN maar dat is weer een kost omdat Telenet het probleem niet kan oplossen. Ik denk dat er niet anders opzit dan van Provider te veranderen.
@NadVae schreef:Dankje, maar dat heb ik ondertussen ook al gedaan, sinds 2 weken een router geïnstalleerd van Linksys en die staat bridged naar de telenet router. Ik heb die inderdaad van iemand gekregen om te proberen. Ook heb ik eerst met een Telenet technieker gesproken en die wist te vertellen dat ik de Telenet modem niet in bridge mag zetten maar wel de Linksys router. Probleem is hiermee nog steeds niet opgelost. Ik zal nu morgen de Telenet modem nog maar eens resetten en zien of dit soelaas geeft 🙄, dat is dan al de 4de keer.
Staat WiFi aan op uw Linksys en op uw Telenet moem/router? Zo ja hebben beiden eenzelfde SSID? Zo ja, geeft ze een verschillend SSID en probeer dan eens met het ene SSID en dan met het andere. Beschrijf eens uw hele infrastructuur.
Oplossingen zijn enkel mogelijk met samenwerking.
Ik zou simpelweg de Telenet modem buitengooien en er zelf eentje plaatsen. Heb je natuurlijk wel een kost aan uw broek. Een eigen router heb je al, als ik het goed heb.
Velen denken er niet aan, maar het is tegenwoordig toegestaan en mogelijk om een eigen modem te gebruiken en niet die combo-brol van Telenet. Het grote voordeel daarvan is dat uw modem dan ook gewoon een modem is, (en niet meer dan dat, daar valt niks aan in te stellen) en dat je alles zelf regelt in uw eigen router (die dan bijgevolg ook niet in bridge hoeft te staan).
Ikzelf ben nog een van de gelukkigen die destijds een echte modem-only heeft kunnen vastkrijgen bij Telenet en werk dus al vele jaren probleemloos (met eigen router uitraard). Met één uitzondering: na het invoeren van de nieuwe layout van "Mijn Telenet", (je weet wel, die vroegere blauwe vakjes die goed werkten die vervangen werden door het huidige geel-witte exemplaar) kan ik mijn Telenet Powerlines niet meer beheren. Ze werken nog wel, maar ik geraak dus niet meer in de settings om bvb naam of paswoord te wijzigen. Men is op de hoogte, maar je begrijpt ook wel dat dit geen prio is voor Telenet 😁
Ze hebben een verschillend SSID, probleem doet zich voor met beide connecties. Ik heb de Linksys geïnstalleerd 2 weken geleden omdat ik hoopte het probleem hiermee op te lossen wat dus niet zo is.
Update:
Volgens zowel de Telenet-winkel als de telefonische klantendienst kan mijn probleem niet door een Telenet-technieker worden opgelost, maar moet dit opgevolgd worden door een externe partij. Ik stond samen met anderen in de wachtrij toen dit werd meegedeeld.
Op woensdagochtend om 8u30 werd ik vervolgens opgebeld door een derde partij, in naam van Telenet, met de melding dat de netwerkverbinding op mijn adres instabiel is ("ups and downs"). Volgens hen kan dit enkel door een technieker van Telenet zelf worden opgelost 🙄. Toen ik vroeg van welk bedrijf zij waren, kreeg ik daar geen antwoord op, wat de situatie erg onduidelijk maakt.
’s Avonds probeerde ik opnieuw de Telenet-app, die plots wél goed werkte. Ook de andere apps functioneerden probleemloos. Zelfs de televisie – die al maanden problemen vertoonde – gaf terug een normaal beeld: de grijze vakken van de streamingdiensten waren weer correct gevuld met afbeeldingen.
De derde partij heeft uiteindelijk een technieker van Telenet ingepland voor dinsdag. Ik laat die langskomen, want het is mogelijk dat de storing tegen dan opnieuw optreedt, je weet nooit, maar hopelijk niet.
Dit probleem sleept al aan sinds maart 2025. Plots lijkt alles uit het niets opgelost, maar ik heb intussen wel twee klachten ingediend bij Telenet en één bij de Ombudsdienst Telecom. Mogelijk heeft dat ertoe geleid dat er toch actie is ondernomen.
Zou kunnen dat de derde partij Wyre was die schakelen soms ook unit t in
Ze zullen die woensdagochtend om 8u30 in je straat geweest zijn
Daar zal de technieker naar jouw gebeld hebben
Zoals je zegt laat de laatste technieker alles nog eens controleren