24801
netweters
|
152782
antwoorden
|
20740
vragen
|
Beste,
wanneer ik mij wil inloggen bij telenethomespot gebeurt er soms op mijn gsm (huawei mate 10 lite) niets. Ik krijg de melding dat ik nog moet inloggen of aanmelden maar er gebeurt niets. Wanneer ik dan naar een random pagina ga via chrome krijg ik bericht dat ik geen internet heb. Het kan soms tot 30 min. duren alvorens ik een bericht krijg dat ik me kan inloggen. Manueel naar de inlogpagina van telenet homespot gaan lukt niet want ik krijg bericht dat ik geen internet heb.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Het netwerk vergeten werkt niet.
Telenet wifree wil ook niet verbinden dus dat is ook geen oplossing.
Het aantal gebruikers op één Telenet Homespot is zeer beperkt.
Zo van buiten denk is vier. Als jij dan de vijfde bent dit wil aansluiten zal het niet lukken.
@Ex-Netweter
Ik heb het vermoeden dat je op dit ogenblik(11/09/2019 12u40) kunt proberen wat je wilt. Niets dat wifi heet lijkt te werken.
Veel geluk
7 min verder. Toestel herstart, Nu heb ik terug verbinding.
Ook eens proberen?
Telenet heeft hier onlangs een nieuwe instructiepagina voor aangemaakt: Aanmelden op Telenet Wi-Free
Verdwijnt dan de Telenet mobile profiel op iOS?
Nee hoor @Ex-Netweter . Het is echter niet meer mogelijk dit profiel te downloaden (dit kon alleen via de Telenet Mobile app). Toekomstige Wi-Free klanten (zonder de Telenet Mobile app) zullen 1 keer handmatig moeten verbinden (zoals in het gedeelde klantenservice artikel staat), dit zou dan normaal gezien moeten onthouden worden door de iPhone/iPad.
(ikzelf heb ook nog dit profiel & heb hiervan handig kunnen gebruik maken in de USA (Xfinity hotspots)
Misschien nog een tip @Suzy : een link om dit profiel te downloaden voor iOS toevoegen aan het klantenservice artikel.
@Ex-Netweter
Ja. Normaal gezien is het zelfs zo dat als je opnieuw probeert in te loggen, dat je een foutmelding krijgt waar staat dat Mobile niet meer ondersteund wordt.
Wat Android betreft is Mobile al verdwenen op Google Play. Ik vermoed dat dit op Apple Store ook zo is.
@m-jan20 schreef:
Misschien nog een tip @Suzy : een link om dit profiel te downloaden voor iOS toevoegen aan het klantenservice artikel.
@m-jan20 bedankt voor je suggestie, maar er worden geen download links toegevoegd.
Het is zo dat wanneer je de Telenet Mobile app wist op een Android toestel, het profiel nog blijft staan op je toestel. Op iOS daarentegen wordt het profiel verwijderd zodra je de app wist.
Maar met Wi-Free heb je dit profiel niet nodig. Je moet er slechts 1x op aanmelden, de volgende keer verbindt je toestel automatisch met Wi-Free zodra dit netwerk in de buurt is. En voor het buitenland, hou je best dit artikel goed bij de hand.
En wie weet komt deze functionaliteit ooit nog wel terug in de nieuwe Telenet app, al heb ik daar op dit moment geen info over.
Ik ben niet helemaal mee met wat je verstaat onder profiel, maar ik heb Telenet Mobile verwijderd op mijn Pixel 3 (Android) en instellingen voor o.a. Ziggo zijn spoorloos, waar ze voorheen terug te vinden waren onder 'Opgeslagen netwerken'
@Suzy schreef:
@m-jan20 schreef:Misschien nog een tip @Suzy : een link om dit profiel te downloaden voor iOS toevoegen aan het klantenservice artikel.
@m-jan20 bedankt voor je suggestie, maar er worden geen download links toegevoegd.
Ik heb de Telenet Mobile app verwijderd en heb nog altijd het profiel op mijn iPhone.
@sb schreef:Ik ben niet helemaal mee met wat je verstaat onder profiel, maar ik heb Telenet Mobile verwijderd op mijn Pixel 3 (Android) en instellingen voor o.a. Ziggo zijn spoorloos, waar ze voorheen terug te vinden waren onder 'Opgeslagen netwerken'
Dit is iets Apple-only. Dankzij een "profiel" te downloaden op de iPhone (dit kon m.b.v. de Telenet Mobile app), neemt de iPhone/iPad/Mac deze (bijvoorbeeld netwerk-)instellingen over. Ik gebruik zo'n profiel voor Telenet Wi-Free & de wifi op mijn campus. Meer info in dit artikel.
@hondaboy schreef:
@Suzy Artikel voor buitenland niet bereikbaar!
Nu je het zegt! Ik heb de URL geüpdatet, bij deze geef ik hem ook nog eens zo:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/surfen-in-het-buitenland-op-publieke-wifi-netwerken/