24779
netweters
|
152642
antwoorden
|
20726
vragen
|
Hallo, wij willen ons ip adres wijzigen. Dit lukt op geen enkele manier. Reeds 24 uur uitgeschakeld en instellingen gewijzigd. We hebben noch thans geen bedrijf maar ons Ip adres blijft al een jaar hetzelfde. Zou het helpen met een nieuwe modem in huis te halen? Wij huren deze, kunnen we hem dan ook gratis omruilen.
Sorry ik blijf op mijn antwoord
Ze kan kiezen tussen 10 euro of 99 dollar
Leg me eens uit waar SMAC 2.7proffesional edition dan voor dient
Ik vrees dat @Puch gelijk heeft en dat de auteur op haar publiek adres "banned"; SMAC is een programma om een MAC-adres "changer" ; dus indien geblokkeerd op Mac-adres is dit inderdaad een oplossing, maar de auteur kan dan evengoed tijdelijk van PC/laptop veranderen of eventueel gebruik maken van smartphone
Misschien zoals @Puch voorstelt 48h of meer HGW/modem uitschakelen om een ander publiek IP-adres te bekomen, de websitebeheerder aanschrijven, … of eventueel bv. via een VPN-oplossing werken
https://www.iplocation.net/ip-ban
https://be-nl.norton.com/wifi-privacy (zonder hiervoor reclame te willen maken)
mimi tik dit adres in
Je ziet nu uw PUBLIC IP adres,is dit al maanden hetzefde,waar je op blokkeert bent
Met netwerkkaart vervangen of SMAC verander je dit IP adres op enkele ogenblikken
De meeste site's blokkeren dit PUBLIC IP nummer
@M_016@ schreef:Ik vrees dat @Puch gelijk heeft en dat de auteur op haar publiek adres "banned"; SMAC is een programma om een MAC-adres "changer" ; dus indien geblokkeerd op Mac-adres is dit inderdaad een oplossing, maar de auteur kan dan evengoed tijdelijk van PC/laptop veranderen of eventueel gebruik maken van smartphone
Misschien zoals @Puch voorstelt 48h of meer HGW/modem uitschakelen om een ander publiek IP-adres te bekomen, de websitebeheerder aanschrijven, … of eventueel bv. via een VPN-oplossing werken
https://www.iplocation.net/ip-ban
https://be-nl.norton.com/wifi-privacy (zonder hiervoor reclame te willen maken)
Ze is inderdaad geblokkeerd op publiek ip adres,
Trouwens iemand blokkeren op MAC adres is niet mogelijk omdat het MAC adres niet verstuurd wordt via de HTTP Request. Enkel de ISP, in dit geval Telenet, zou dat kunnen, maar dan heb je geen toegang meer tot het volledige internet.
Ik laat het hier echter bij want dit word te technisch.
& Eventueel kan Telenet Wi-Free hotspot - van een buur bv. - een tijdelijke oplossing bieden
Het is inderdaad uw goed recht om op uw standpunt te blijven, maar het is inderdaad ook een feit dat je een denkfout maakt.
Met het MAC adres van de PC krijg je een INTERN IP adres van de router. Naar buitenuit heb je steeds het publiek IP adres dat de modem van Telenet krijgt (met uitzondering van digicorder/box). Je weet toch ook wel hoe NAT werkt. Een andere netwerkkaart steken (wat niet eens nodig is, je kunt softwarematig een ander intern IP adres verkrijgen) zorgt er enkel voor dat je intern een ander IP adres zal krijgen.
Moest een website dat intern IP adres blokkeren dan zou je wat meemaken: hoeveel PC's denk je hebben bvb 192.168.0.100 als intern IP adres????
Einde discussie en even goede vrienden, maar dit moest toch even van mijn hart.
Wat je nu ziet is je PUBLIC IP adres dat wordt blokkeert.Daar gaat de vraag toch over.
Dat verander ik in 2 seconden indien nodig
@robatoras@ schreef:
Wat je nu ziet is je PUBLIC IP adres dat wordt blokkeert.Daar gaat de vraag toch over.
Wat jij hier aanbrengt is puur IP V6. Voor IP V4 is dat helemaal niet zo. Schakel IP V6 uit en je hebt nergens last van. Moest het inderdaad daaraan liggen.
Wat heeft IPv4 of IPv6 met blokkeren PUBLIC ip adres te maken
Ik verander gewoon een PUBLIC ip adres op 2 seconden .
Is het nu IPv4 of IPv6 Maakt helemaal niets uit.
De naam zegt het zelf PUBLIC ip adres is je IP dat iedereen kan zien,waar je bv naar mailt of iemand je IP doorspeelt naar Telenet indien ze 'n klacht willen indienen naar abu...........
@Ex-Netweter
Volgens mij volg je beter de raad van Puch. Als je werkt met een HGW (modem/router), dan kan je je externe IP niet zomaar veranderen. Als je werkt met een modem-only, dan kan dat wél. Ofwel mbv een andere netwerkkaart, ofwel door met een router te werken waarmee je het MAC adres kan veranderen (en bijgevolg het externe IP adres).
Jouw opties: vraag de admin om de ban op te heffen. Desnoods werk je even met Torbrowser. Op die manier werk je via een omweg met een ander IP. Verwacht wel geen hoge snelheden.
@robatoras@ schreef:
Ja, dat weten we ondertussen wel, maar er zijn ook mensen die dat niet in 2 seconden kunnen en die komen hier op het forum ook oplossingen zoeken en dan liefst nog een simpele.
Net daarom is mijn oplossing, die ondertussen door 4 andere mensen is bevestigd de beter oplossing is in dit geval.
Ben je nu tevreden? Of ga je nog wat verder aan het bot knagen. Man, man, man..... de zomervakantie is bijna gedaan, dan kunnen we met zijn allen weer naar school.
@Ex-Netweter dat is inderdaad niet aangenaam 🙂 maar het zal wel opgelost geraken.
Ik kan beamen dat de netwerkkaart vervangen hier geen oplossing zal bieden voor je probleem. Je kan best contact opnemen met de admin van de website die je blokkeert en vragen deze op te heffen.
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
@robatoras @Puch ik stel voor dat we deze discussie hier afronden en de sfeer terug wat laten opklaren. We zouden niet willen dat @Ex-Netweter denkt dat het er hier altijd zo aan toe gaat.
Bedankt voor alle suggestie, hopelijk kan @Ex-Netweter met één van de voorstellen haar probleem oplossen. Indien iets je probleem heeft helpen oplossen, aarzel dan zeker niet om even terug te komen en de oplossing aan te duiden. Veel succes!
Beste,
een vast ip adres heb je enkel met Bussines Fibernet 240 Plus met EMTA modem,
zou geen probleem mogen geven