Beantwoorden
KristelDebièvre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

Beste, Wij hebben enkele laptops thuis, die altijd verbonden zijn met de wifi van thuis. Nu heb ik een nieuwe laptop gekregen van het werk om thuis te werken. Deze wil niet verbinden met de wifi. Kleine correctie: ik ben er al drie keer opgeraakt, maar dan voor 10 seconden, dan wordt de verbinding verbroken en als ik terug wil verbinden dan kent hij het wifi netwerk niet meer. Modem al herstart, wifi al er terug uitgehaald door op niet onthouden te klikken ... maar geen succes. Is er iemand die nog iets weet wat ik kan doen? Radeloos ben ik. Alvast bedankt voor tips en adviezen.

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

@KristelDebièvre  je geeft aan dat je een laptop hebt gekregen van het werk. Het kan dus perfect zijn dat er bepaalde software opstaat die het één en ander kunnen tegenhouden.

 

Wat bedoel ik hier precies mee :

 

Kijk of je niet ergens een firewall hebt die je verbinding kan tegenhouden of dat je niet werkt met een VPN die je verbinding kan tegenhouden. Ook controleren in de beveiliging opties of je verbinding prive is toegestaan of enkel op het werk. 

 

Het wil namelijk nog wel eens zo zijn dat de werkgevers prive verbinding tegenhouden om er soort van misbruik te voorkomen. Dus kijk die instellingen zeker na. Lees ook zeker even dit topic want daar waren dezelfde problemen mee : 

 

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Confectieproblemen-wifi-netwerk-en-laptop-van-het-werk/m-p/112841

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

Best inderdaad contact opnemen met je werkgever.  Ikzelf werk via vpn en kan heel weinig aanpassen aan de settings.  Het is gebruikelijk dat je bij het opstarten een aantal services ziet passeren die ofwel automatisch de vpn opzetten ofwel handmatig.  Zijn er bvb programma's die je niet op je eigen pc ziet ?  

b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

wat zijn juist de foutmeldingen ?  Kan je hiervan eens een screenshot doorsturen ? Soms helpt het om bestaande wifi paswoorden te wissen om daarna terug te connecteren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

Ik stel voor dat je contact opneemt met de admin/helpdesk van je werk. Ik denk dat die je het beste kunnen helpen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KristelDebièvre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

Dank u, maar er zit geen firewall op. De laptop werd rechtstreeks van de winkel geleverd bij mij thuis.

Bedoeling was dat ik alles zelf installeer op de laptop.

Ondertussen is het probleem opgelost.

Probleem: oude modem van Telenet --> niet compatibel met de nieuwe laptop

Oplossing: in huis staat een nieuw acces point dat wel compatibel is.

In mijn telenet alles een andere naam gegeven, modem heeft naam behouden, maar acces point hebben we dan ap5g genoemd en de powerline hebben we pw5g genoemd. Zo kon ik inloggen op de ap5g en werkt de laptop perfect.

Misschien niet ideaal dat alles een andere naam heeft gekregen, maar tot we een nieuwe modem krijgen van Telenet is dit een goede oplossing. Blijkbaar is Telenet zijn oude modems aan het vervangen, alleen weet ik niet wanneer ik aan de beurt ben.

Toch bedankt om mee te helpen zoeken naar het probleem.

KristelDebièvre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

Dank u, maar wij zijn maar met twee en meestal ben ik de helpdesk voor computerproblemen 😉

0 Likes
KristelDebièvre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

De paswoorden veranderen hebben we ook eerst geprobeerd, maar hielp niet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

@KristelDebièvre 

Gebruik je de laptop ook met de netwerkkabel verbonden? Mogelijk zit daar het probleem. Start de laptop op zonder de netwerkkabel.

 

Laat uw werkgever toe om via Wifi te werken? Vraag het aan uw werkgever.

0 Likes
b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

Fijn te horen dat het werkt.  Uit je uitleg begrijp ik dat de oude modem van telenet wifi enkel via 2,4 gigahertz uitstuurt en dat je nieuwe laptop enkel werkt met de 5 gigahertz band.  Dit probleem kan je idd oplossen door het gebruik van een AP.  

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

nieuwe laptop wil niet verbinden met wifi

@KristelDebièvre 

 

Niet wachten. Gewoon naar een Telenet Center gaan en de oude modem (gratis) inruilen voor een nieuwer model.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.