dsuls
Professional Meerweter
dsuls
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-01-2025
19:25
|
Lid sinds: 30-08-2017
Datum laatste bezoek: 16-01-2025 19:25
Ranking
Professional Meerweter
25-12-2024
14:44
Ik ben hierover al een paar weken met Telenet aan het communiceren via WhatsApp, zonder oplossing. Sowieso is de Telenet support (via WhatsApp) de laatste 2 jaar compleet hopeloos (daar wil ik nog een ander onderwerp aan weiden, en een klachtenbrief aan Telenet over schrijven). In al die jaren dat ik trouwe Telenet klant ben, stond ik nog nooit zo dicht bij een overstap naar de concurrentie. Anyway, ik heb een ONEup for 1 (dus met 1 mobiel nummer). Op mijn aanrekening van november stond een link om 1 jaar vooraf te betalen, om 5% korting te krijgen. Ik heb dat in het verleden nog al gedaan, dus ik ben daarop ingegaan. Ik had een aantal pogingen nodig, want eerst kreeg ik telkens de melding "Helaas is dit nu niet mogelijk, probeer later opnieuw". Maar na het onderhoudsweekend van 16/17 november werkte de link wel. Ik had toen nog geen idee hoeveel problemen ik daarna zou krijgen. Sorry, het is een lang verhaal, maar ik wil compleet zijn zodat jullie een idee krijgen van de niet-aflatende ellende die ik de laatste weken met Telenet heb. Het begon toen ik mijn aanrekening van december kreeg, met daarop het bedrag voor 1 jaar. Ik zag dat toen de opties Safespot+ en "Ken-je-beller" aangerekend werden. Deze zijn echter inbrepen in ONEup. Ik nam contact op via WhatsApp om dit te melden, en kreeg droogweg het antwoord dat de bedragen klopten, met een link naar de tarieven. Ironisch genoeg toonde de link exact mijn gelijk, omdat daar stond dat Safespot+ €8 per maand kost voor ONE, maar gratis inbegrepen is bij ONEup, wat ik heb. Toen ik dit antwoordde, kreeg ik geen respons meer. Ondertussen kreeg ik SMSjes dat ik extra verbruikt had bovenop mijn abonnement. Als ik vervolgens ging kijken in de Telenet app, stond mijn mobiel nummer niet meer vermeld, en kon ik dit nummer (inclusief het verbruik) niet meer consulteren. Als ik daarna via een browser op mijn laptop ging kijken op "My Telenet", stond daar dat mijn SIM kaart nog geactiveerd moest worden(!!) Dat is nu zo'n 10 dagen geleden. Sindsdien heb ik meermaals Telenet via WhatsApp gecontacteerd, maar mijn probleem geraakt niet opgelost. Ondertussen zijn mijn extra kosten al opgelopen tot bijna €100, terwijl ik nog niet eens halfweg mijn facturatieperiode zit, omdat elk telefoontje en elke megabyte data mijn aangerekend wordt. Een overzicht van de antwoorden die ik sindsdien via WhatsApp van Telenet gehad heb: - Geen respons - Vraag voor identificatiegegevens ter controle, daarna geen respons - "Ik kan die kosten niet zien, wacht maar op de aanrekening" (tegen die tijd heb ik waarschijnlijk honderden euro's aan extra kosten - die ik eerst ga moeten betalen voordat ze gecrediteerd worden) - "Het nummer staat actief in het systeem. Let gewoon een beetje op je data en laat apps niet zomaar open staan" (compleet naast de kwestie) - "Ik kan niet achterhalen waarnaar je surft of wat je download, dat is privé" (opnieuw compleet naast de kwestie) Ik ben stilaan ten einde raad. Zoals ik al aangaf, heb ik al 2 jaar heel slechte ervaringen met de Telenet support via WhatsApp (terwijl dit vroeger wel gewoon goed ging). Er zijn gedurende deze 2 jaar nog problemen geweest die weken of maanden bleven aanslepen zonder oplossing, en met antwoorden via WhatsApp van mensen die duidelijk geen idee hadden waar het over ging of hoe ze dingen moesten oplossen. Daar ga ik apart nog een klacht voor indienen. Mijn hoop is dat iemand van jullie mij een suggestie kan geven hoe ik mijn huidig probleem opgelost krijg, want het lijkt deze keer totaal niet tot een oplossing te komen. Kan iemand mij contacteren, of een contact leggen met iemand van Telenet die *wel* verstand van zaken heeft, en dit kan oplossen? Met de mensen die de WhatsApp chat bevolken heb ik geen hoop meer dat het tot een oplossing gaat komen...
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
mobiele data
-
ONEup
31-03-2023
14:11
Hoe is dit relevant aan Telenet?
... Meer weergeven
30-03-2023
12:44
2
Ondertussen viel me dit stukje tekst op in de lijst van vragen en antwoorden op de Telenet website: https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html Wat is het verschil tussen Telenet 360° Wifi en oude Telenet Wifi-boosters? Met Telenet 360° Wifi wordt het wifi-signaal verstuurd via mesh-technologie of een UTP-kabel, terwijl dat bij de wifi-boosters via het elekriciteitsnetwerk of een UTP-kabel gebeurt. Als ik dit goed interpreteer lijkt het te suggereren dat UTP backhaul (m.a.w. communicatie tussen pods via Ethernet) inderdaad mogelijk is. Nog steeds zou het fijn zijn als iemand van Telenet dit even kan bevestigen. 😉 Edit: OK, nevermind. Ik had dus effectief alles wat grondiger moeten lezen. Ik heb nu het volgende gelezen in de aankondiging van @Suzy: Wat bij meer afgelegen locaties? Extra aandacht is nodig bij afgelegen locaties in en rond het huis (bijvoorbeeld zolder of terras). Het is belangrijk dat wifi-zones van de wifi-pods elkaar overlappen voor draadloos contact om zo één naadloos wifi-netwerk te maken. Alleen zo kunnen ze met elkaar communiceren. De maximale afstand tussen wifi-pods is daarvoor 9 tot 12 meter. Er zijn dus 2 opties voor het wifi-bereik op afgelegen plaatsen: een extra wifi-pod plaatsen in tussenruimtes/verdiepen zodat de wifi-zones elkaar overlappen een UTP-kabel voorzien van de modem tot in de ruimte waar extra wifi-bereik nodig is, zo kan je de wifi-pod daarop aansluiten. Hiermee beschouw ik mijn vraag dus als beantwoord. Excuses voor de onderbreking, carry on. 😉
... Meer weergeven
30-03-2023
12:32
@igvfer schreef: Ik denk wel dat dit mogelijk is maar in dat geval communiceren de IPods rechtstreeks met de modem en niet onderling met elkaar tenzij langs de modem rond. Bedankt voor je antwoord, maar ik zou dit toch graag even bevestigd zien door iemand van Telenet zelf. Ik weet dat de Netgear Orbi systemen dit initieel niet ondersteunden, maar na een bepaalde firmware update wel. Wat betreft jouw opmerking over communiceren via de modem: ik weet dat je bij Netgear Orbi kan kiezen of je via de router gaat (stertopologie) of rechstreeks met een andere satelliet communiceert (daisy-chain): https://kb.netgear.com/000051205/What-is-Ethernet-backhaul-and-how-do-I-set-it-up-on-my-Orbi-WiFi-System Nu, bij een gigabit ethernet netwerk vraag ik me af in hoeverre dit in de praktijk qua performance veel verschil maakt...
... Meer weergeven
30-03-2023
12:11
Ik heb nog een technisch vraagje ivm de UTP aansluiting. Sorry als dit al ergens staat, maar ik heb het niet gevonden. Kan de UTP aansluting aan de pod enkel gebruikt worden om externe apparaten aan te sluiten, of kan deze ook gebruikt worden als backhaul, zoals andere mesh systemen (bv. Netgear Orbi) dat kunnen doen? Met andere woorden, kunnen de pods ook met elkaar communiceren via Ethernet/UTP of enkel via wifi? Aangezien ik heel wat UTP aansluitingen heb verspreid in mijn huis, is dit een handige manier ervoor te zorgen dat elke pod altijd een optimaal netwerksignaal heeft, zonder me al te veel zorgen te maken over de plaatsing (niet te ver van andere pods af en zo).
... Meer weergeven
27-01-2023
10:02
Ik heb op dit moment twee Telenet access points in gebruik, maar ik overweeg om ze te vervangen door andere access points, zodat ik Wifi 6(E) kan gebruiken (waarom o waarom zitten de Telenet access points nog steeds op 802.11ac??) en zodat ik geen huur meer moet betalen. Ik weet dat het gebruik van Telenet access points een paar voordelen heeft t.o.v. het gebruik van eigen/andere APs: - Wanneer je je wifi instellingen in de modem aanpast, worden deze wijzigingen automatisch gesynchroniseerd met de APs. - Ze zijn geïntegreerd in de Telenet app / Mijn Telenet, zodat je ze in het netwerkschema kan zien (en zien welke toestellen met welk AP verbonden zijn), zonder dat je een andere app nodig hebt. Ik wou gewoon even weten: zijn er nog voordelen buiten deze twee? Nog zaken die ik over het hoofd heb gezien? "Het is 1 netwerk / hetzelfde netwerk" lijkt me geen argument, want als ik het SSID/wachtwoord op de third-party APs gelijk maak aan dat in de modem, heb ik ook 1 netwerk.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
access point
05-08-2022
11:20
1
Yep, Telenet heeft mij ook al via Messenger bevestigd dat "tot zeker 23 augustus blijft alles zoals het nu is betreffende het dataverbruik". Dus op dit moment nog steeds 40GB. Wat er nu in mijn specifiek beschreven scenario zou gebeuren is niet duidelijk, maar we zullen wel zien.
... Meer weergeven
04-08-2022
12:50
2
Transparant communiceren naar betrokken klanten? Laat me niet lachen! Ik ben sinds kort terug uit vakantie en zag vandaag tot mijn afgrijzen dat er opnames weg waren en dat sommige opnames nog paar een paar dagen beschikbaar zijn. Ik ben altijd mijn mails blijven lezen tijdens mijn vakantie. Naar aanleiding hiervan ben ik eens gaan speuren in mijn mailbox, en heb zowaar een e-mail van Telenet gevonden waarin dit gecommuniceerd is. Het onderwerp van de e-mail is "Ken jij deze uitgesteld kijken-functies al?" Dit suggereert dat deze e-mail gewoon één van de vele promo praatjes van Telenet is, waardoor ik de e-mail niet gelezen had. Als het onderwerp on topic was geweest en hier had gestaan "Belangrijke wijzigingen voor jouw opnames" had ik het wel gelezen, en was ik niet verrast geweest achteraf. Transparant communiceren my *** ...
... Meer weergeven
04-08-2022
12:34
1
Ik ben een beetje laat met mijn bericht. Is het probleem ondertussen opgelost? Ik veronderstel dat je al hebt geprobeerd om de GSM opnieuw op te starten? Ik heb vorig jaar een vergelijkbaar probleem gehad, en heb toen een nieuwe SIM kaart aangevraagd bij Telenet. Dat heeft het probleem bij mij opgelost. Het kost volgens mij 5€, maar als het probleem zich blijft voortdoen is het misschien de moeite waard om te proberen.
... Meer weergeven
04-08-2022
11:53
Dank je wel! Nog even een concreet voorbeeld om te checken dat ik het 100% begrijp. Stel: ik heb 1 SIM kaart, en mijn nieuwe facturatieperiode begint op 12 augustus. Ik begin massaal te verbruiken, en op 20 augustus overschrijdt ik mijn bestaande limit van 40GB. Op dat moment wordt mijn snelheid verlaagd, maar zodra de nieuwe limieten van kracht zijn op 23 augustus kan ik opnieuw verder surfen op normale snelheid (zolang ik maar niet vóór 12 september de 300GB overschrijdt). Kan je even bevestigen dat het inderdaad op deze manier zal gaan volgens het scenario dat ik beschrijf? Of is het zo dat de 300GB automatisch van kracht wordt in de facturatieperiode waar 23 augustus in valt, en mijn snelheid niet verlaagd gaat worden?
... Meer weergeven
19-11-2021
19:11
1
Ik heb zelf een nVidia SHIELD TV, en ik kan bevestigen dat de Telenet TV app (vanuit de ingebouwde Play Store van de SHIELD) hier perfect op werkt. En ik heb ook de TV iconic formule met de TV box.
... Meer weergeven
05-07-2021
15:05
Wat betreft cloud backup ben ik erg tevreden over Backblaze. Onbeperkte opslag voor (in mijn mening) betaalbare prijzen: Cloud Backup: Easy, Secure Online Backup - Backblaze
... Meer weergeven
22-06-2021
13:56
1
Ik vraag me af waarom je hiervoor extra software zou installeren terwijl deze functionaliteit gewoon ingebouwd zit in Windows 10: https://community.windows.com/en-us/videos/use-snip-sketch-to-take-a-screenshot-in-windows-10/T1p2kgd-Rsc https://support.xbox.com/en-US/help/friends-social-activity/share-socialize/record-game-clips-game-bar-windows-10
... Meer weergeven
26-05-2021
08:22
1
Ik zou een Chromecast gebruiken voor de tweede TV, lijkt me goedkoper dan een tweede TV-box. Je kan alvast de Telenet TV app al eens installeren en proberen op je smartphone of tablet. Alles wat je daar ziet (inclusief jouw opnames) kan je casten naar de Chromecast.
... Meer weergeven
21-05-2021
15:52
2
@Ex-Netweter schreef: @StefaanH schreef: @paulus Voor de volledigheid: die 3 TB is wel enkel voor bekabeld internet. Voor mobiel is de FUP lager. Hoeveel juist weet ik niet zo van buiten. Zoals bij alle providers is bij elk onbeperkt abonnement een Fair Use Policy (FUP) van in dit geval 40GB (per mobiele SIM-kaart) in de piekuren van 12u00 tot middernacht (tijdens corona vanaf 17u00). In de daluren is het echt onbeperkt. Ga je over die 40GB dan wordt de snelheid verlaagd tot 512kbit/s voor de rest van de maand. Dus verlaagde snelheid maar geen extra kosten. Ik ben er vrij zeker van dat er geen piek- en daluren zijn voor de mobiele data. M.a.w. hetgeen je verbruikt tussen middernacht en 12u 's middags telt net zo goed mee voor de 40 GB. Hier staat alvast niets vermeld over piek- en daluren: Alles over je ONE(up)-datasimkaart (telenet.be) En hier wordt expliciet alleen melding gemaakt van piek- en daluren voor het vast internet, niet voor het mobiel internet: Telenet introduceert ONE-abonnementen voor 'onbeperkt' vast en mobiel internet - IT Pro - Nieuws - Tweakers
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 04-11-2018 15:07 | |
2 | 30-03-2023 12:44 | |
1 | 04-08-2022 12:34 | |
1 | 05-08-2022 11:20 | |
2 | 04-08-2022 12:50 | |
1 | 19-11-2021 19:11 | |
1 | 22-06-2021 13:56 | |
1 | 26-05-2021 08:22 | |
2 | 21-05-2021 15:52 | |
2 | 01-05-2021 12:12 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
4765 | 21-05-2021 15:52 | |
4244 | 12-04-2021 14:43 | |
4781 | 13-11-2020 10:48 | |
6838 | 16-07-2019 10:36 | |
50001 | 04-01-2019 16:24 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig