Hellothere1963
Freshman Meerweter
Hellothere1963
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
04-12-2024
17:32
|
Lid sinds: 06-11-2018
Datum laatste bezoek: 04-12-2024 17:32
Ranking
Freshman Meerweter
12-04-2024
13:28
@luc55 Daar had ik al op geantwoord dacht ik. Spanningspieken lijken mij uitgesloten ( toch in mijn geval ). Woning is gloednieuw met alle toeters en bellen, installatie enkele jaren geleden gekeurd, nieuwe electrische installatie, tal van ander toestellen die ook gevoelig zijn, lekstroomschakelaars en stabilo's op alle kringen (heb nogal wat domotica, andere toestellen die gevoelig zijn aan een stabiele spanning, ...). Bovendien zitten die digiboxen achter een 12V trafootje, wat sowieso nog een extra stabiliserende laag is. Zelfs mijn halve keuken is internet geconnecteerd. Als er desondanks nog spanningpieken zouden zijn (wat mij zou verbazen), waar uitsluitend die digiboxen niet tegen kunnen, dan ben ik nog extra blij dat ik gestop ben met die digiboxen, en overgestapt ben naar de TV Box. Bijkomende uitdaging dan voor @TELENET om die ondingen dan zo snel mogelijk uit de handel te krijgen, want dan zijn ze totaal ongeschikt voor gebruik op ons electriciteitsnet, en absoluut onbetrouwbaar. In elk geval mogen ze dan niet meer aangeboden worden met een aankoopoptie.
... Meer weergeven
11-04-2024
16:58
@nicolai : Ik lees zeker mee. Zelf ben ik inmiddels overgeschakeld naar de TV box (tot mijn tevredenheid). Toen naast de 3 Digiboxen ook de Digicorder de geest gaf (en ik voor de zoveelste keer alle opnames kwijt was) is de spreekwoordelijke emmer overgelopen. Ik heb ook gedacht dat TELENET de digiboxen wil uitschakelen (ook gezien ze bij mij alledrie zijn gestopt met werken) maar dat leek me wel "straf" gezien ze deze nog aanbieden in de telenet shop (en dan zou ik toch verwachten dat ze het hier ook uitfaseren). Ik heb wel geen foutbericht gezien. Telenet zag ook geen oplossing, behalve een technieker sturen, maar tegen dan was ik dat ganse gedoe al beu . @luc55 : De stekker een tijdlang uittrekken is een hard reset, en bij de opstart zal de Digibox ook gaan "kijken" of er updates zijn. Ik heb zelf ook alle mogelijkheden geprobeerd om te resetten ("Back"+"pijltje links" met HDMI, "Back"+"pijltje rechts" met SCART, ...) geen succes.
... Meer weergeven
29-03-2024
09:46
Ik heb ook onlangs mijn digicorder ingeruild voor een TV box, en eerlijk gezegd is dit mij nog niet opgevallen, maar het is inderdaad nuttig als een programma iets later eindigt dan ingesteld, en je gelijk kan overstappen naar het volgende programma, om het einde te zien van het huidge programma, zeker bij opnames nuttig, ik ga er een keertje op letten. De software van de TV boxen is duidelijk totaal verschillende van deze van de Digiboxen. Bij de TV box wordt, op het einde van bijvb. de opname van een serie, de volgende aflevering van de serie gestart, en niet het aansluitende programma. Dus het "gedrag" van de TV box, is inderdaad duidelijk verschillend van de Digibox, en in het geval wat jij uitlegt, zal je effectief op zoek moeten gaan naar het aansluitende programma, en dan "terugspoelen" naar het einde van het voorgaande programma. Persoonlijk vind ik dit niet opwegen tegen de voordelen van de TV box. Ik heb 4 TV's in huis, en sinds ik ben overgestapt naar TV boxen, is elke TV in mijn huis een "smart tv" geworden (er zijn 2 "oudere modelletjes). En persoonlijk vind ik het wel fijn om al die extra functionaliteiten te hebben. Wat ik ook wel vaststel (nu we het over verschillende gedrag heb), is dat de TV box, het opnemen van series anders interpreteert dan de Digicorder. Mijn vrouw neemt "familie" op dagelijks (dan kan ze dat kijken op een moment dat ik niet thuisben 😂 ). Met de digicorder stelde je gewoon familie in op VTM, en dan "serie" opnemen, als je dat met de TV box doet, dan neemt die alle afleveringen van familie op, ook de oude seizoenen die op VTM Gold dagelijks in de namiddag worden gespeeld, en dat is uiteraard niet de bedoeling. Ook hier is het de boodschap om met regelmaat de opnames even "op te kuisen", en "en passant" de ongewenste opnames mee te verwijderen. Als ik na een weekje TV box de eindbalans maak, dan is wel de conclusie dat de TV box zich duidelijk anders gedraagd dan de digicorder, maar deze voor mij meer voordelen heeft dan nadelen. Het is gewoon even wennen, en dan komt het wel goed. Ik keer in elk geval niet meer terug naar de digicorder.
... Meer weergeven
29-03-2024
09:28
@Benny3 Het prentje is niet zichtbaar, maar ik denk dat dit niet aan je digicorder ligt. Ikzelf heb de "klassieke" aansluiten (van vroeger mijn digicorder, nu TV box, maar is echt niet zoveel verschil). Ikzelf heb ook een Samsung TV Q75AA en eveneens een Samsung Q6T-series. TV en soundbaar zijn gekoppeld middels bluetooth, en de soundbar is op zijn beurt, ook via bluetooth gekoppeld met een subwoofer (ik ben een beetje allergisch voor overbodige kabels, en gebruik de soundbar sowieso als extensie van mijn telefoon, als ik eens een keertje Spotify wil gebruiken. Werkt allemaal prima, maar heb inderdaad ook, als ik de TV box opstart, deze de TV inschakelt, ik heb dan "even" (enkele seconden) het gewone geluid via de TV, en pas nadien schakelt ook de soundbar mee. Niet echt storend, regelt zichzelf allemaal automatisch, maar blijkbaar hebben de TV en de soundbaar enkele seconden nodig om te "syncen". Zelfde bij jou ?
... Meer weergeven
27-03-2024
10:12
@luc55 Een stroomprobleem lijkt mij niet écht waarschijnlijk, mijn woning is redelijk recent, de nodige keuringen gehad, ... Er hangen tal van toestellen op mijn stroomnet (naast de digboxen ook diverse domotica toestanden, andere toestellen die ook gevoelig zijn voor "schommelingen". Mochten toch uitsluitend de Digiboxen (en dus niet de digicorder) toch last hebben, dan is er naar mijn idee wel degelijk iets mis met die boxen en niet met mijn electriciteitsinstallatie. Niets is onmogelijk, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.
... Meer weergeven
26-03-2024
10:12
@luc55 Ze zijn tussen de 2 en 4.5 jaar oud. Ik betwijfel nog altijd of ze effectief "kapot" zijn, want het gaat toch 3 digiboxen die plots alledrie tegelijk geen menu meer hebben (zou dus heel bizar zijn moesten ze alledrie op hetzelfde moment de geest geven). Het probleem is niet bekend bij TELENET (en hier bij de netweters blijkbaar ook niet 🤔 ). Omdat afgelopen weekend de digicorder ook de geest heeft gegeven (die was écht kapot, kreeg geen IP adres meer), ben ik naar de TELENET winkel gegaan om hem om te ruilen, en heb ik het probleem uitgelegd. Buiten fronsende wenkbrauwen en het feit dat ze het raar vonden, ook geen antwoord (ok, uiteraard zijn het daar winkelbedienden, en geen techniekers). Omdat ik zelf geen zin heb om nog verder daarmee te gaan "klooien", afspraken met techniekers te gaan maken (waar ik mij afvraag wat die kunnen doen), ben ik daar dan met 3 TV boxen buitengestapt. De eerste box is aktief, en ik ben er voorlopig blij mee. Dus om een lang verhaal kort te maken : de oplossing is niet gevonden, het zijn TV boxen geworden. Even heb ik ook gedacht dat TELENET actief de DIGIBOXEN "saboteerde" om de TV boxen te promoten, maar dat zou wel heel straf zijn (zeker omdat je nog DIGIBOXEN kan krijgen in de TELENET winkel), en dan zou het een bekend probleem moeten zijn. Het zal dus een mysterie blijven vrees ik.
... Meer weergeven
26-03-2024
08:50
Nee, dat kan niet, enkel huurtoestellen zijn in te ruilen.
... Meer weergeven
25-03-2024
09:53
1
Allen, Gezien dit probleem maar niet opgelost geraakte, en bovendien mijn Digicorder afgelopen weekend ook de geest heeft gegeven ( connecteerde zich niet meer op mijn netwerk ), heb ik van mijn hart een steen gemaakt, en ben ik overgestapt op de TV box . Dik tegen mijn zin en principes, maar al dat gedoe met digiboxen die het niet doen, en nu het probleem met de Digicorder was de spreekwoordelijke druppel (bijvb. ook alweer alle opnames kwijt, en dit was al de tweede defecte digicorder op enkele weken tijd). wie geinteresseerd in in 3 DIGIBOXEN, die geen menu meer geven, mag ze gerust komen halen, anders gaan ze naar de RECUPEL . Bij deze ook bedankt om met mij mee te denken, de tips hebben mij dikwijls tot nadenken gezet, en hebben mij ook een beter begrip gegeven over hoe die dingen eigenlijk werken (en ik ben een SCART kabel rijker, die, door de komst van de TV boxen ook deel zal gaan uitmaken van mijn "museum" 😀 ).
... Meer weergeven
09-02-2024
17:08
@flip1953 schreef: Eigenlijk is de SCART suggestie nog niet zo'n slechte hint. Indien jouw DIGIBOX ingesteld staat op SCART, dan: zal je toch perfect beeld hebben op de HDMI uitgang. de menu's alleen zien via de SCART uitgang. In dit geval kan je de beeldscherminstellingen alléén wijzigen (of terugzetten naar HDMI) via de SCART uitgang. Sorry voor het late antwoord inmiddels. Ik heb wel nog TV's met SCART aansluiting, maar heb geen SCART kabel meer gevonden. Ding dan maar online besteld (kost niet zoveel, meer verzendingskosten dan het ding waard is), en jammer genoeg niet de oplossing (status quo). Ook hier Combi "back toets" => pijltje rechts ingehouden, gevolgd door "back" en opnieuw laten initialieren. Geen succes !!!! Dus ik vrees dat de "technicus" van Telenet eraan te pas zal moeten komen, hoewel ik niet goed begrijp wat die hier kan komen doen. Klein beetje om moedeloos van te worden 🤔 , en ik begrijp al evenmin dat ik de enige met dit soort van probleem zou zijn
... Meer weergeven
29-01-2024
11:24
1
@Suzy Bedankt voor het ingrijpen. Het werd inderdaad heel moeilijk om tussen alle posts er nog iets relevant uit te halen. Aan alle anderen : bedankt om met mij mee te denken. Jammer genoeg zijn geen van de voorgestelde oplossingen een oplossing voor mijn probleem momenteel. De enige tip dit ik nog niet heb kunnen verifieren is degene om de digiboxen even proberen aan te sluiten met een SCART kabel, en te bekijken of dit een oplossing kan bieden. De reden is heel simpel, ik heb geen SCART kabel. Ik heb er net eentje besteld (niet zo duur) en zodra die in de post zit, laat ik zeker weten hoe het is afgelopen. Hopelijk de komende dagen meer nieuws.
... Meer weergeven
17-01-2024
13:45
@luc55 Dat is inderdaad een heel zinvolle vraag. bij de bouw van mjn woning heb ik ervoor gezorgd dat er naar elke kamer een UTP en een coax verbinding werd getrokken. Gezien de modem slechts 4 netwerkpoorten heeft staat daar nog een switch op en op mijn bureau boven staat er dan nog een Access point die ook rechtstreeks op de switch staat. Om een lang verhaal kort te maken : => Rechtstreeks op de modem : 1 DIGICORDER + 1 DIGIBOX => Op de switch : 1 DIGIBOX => Op het Access point : 1 DIGIBOX Er staat dus al 1 DIGIBOX rechtstreeks op de modem en die heeft hetzelfde probleem. Hoe dan ook, ik zie op de TELENET app alle DIGIBOXEN geconnecteerd op het netwerk, en ze hebben allemaal een IP adres, dus in elk geval een correcte aansluiting op mijn thuisnetwerk. Om eea volledig uit te sluiten heb ik tevens een van de digiboxen aangesloten op de kabels van de digicorder (die het dus nog wel doet) en daar heb ik hetzelfde effect.
... Meer weergeven
16-01-2024
10:42
@Ex-Netweter Dat heb ik natuurlijk als eerste geprobeerd (en zelfs in de juiste volgorde) : 1. Modem 2. Switch 3. Router 4. Access point 5. Digibox Elke stap pas uitgevoerd, als het toestel uit de voorgaande volledig was opgestart. Da's sowieso een beetje het standaardantwoord van Telenet. Geen succes.
... Meer weergeven
15-01-2024
18:29
@Master-Magic Bedankt voor de opvolging. Zodra ik ergens (zal wel ver weg liggen) een scart kabel kan opgraven, laat ik het zeker weten. Het moet inderdaad wel iets met de software zijn, of een update. Ik kan mij niet voorstellen dat 3 digiboxen tegelijkertijd anders hetzelfde probleem zouden hebben. Vraag blijft dan : waarom niet bij de DIGICORDER ? (ik ga ervan uit dat die dezelfde software gebruikt).
... Meer weergeven
15-01-2024
18:22
@Ex-Netweter Wat betreft : Als factory reset niet werkt, lijkt me er iets mis met de software. Probeer eens te herinstalleren: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/storingen/tv-menu-opent-ni... Hier kan ik inderdaad de zenders opnieuw instellen (er worden 257 zenders gevonden) dus dat werkt. Dan blijft "het wieltje" een tijdlang draaien. Volgens de pagina in kwestie zou de DIGIBOX dan enkele malen opnieuw moeten herstarten. Nadien nog steeds hetzelfde, menu wordt niet zichtbaar. Was al hoopvol toen ik het menu zag om de postcode in te geven, tevergeefs helaas. Toch bedankt om mee te denken.
... Meer weergeven
15-01-2024
17:48
1
@flip1953 Dat van die scart aansluiting zal ik zeker even bekijken. Eén van de 4 TV's hier in huis heeft zeker wel een scart connectie, hoewel dit gegeven voor mij eerlijk gezegd nieuw is, maar wie weet. Alleen al als het kan helpen om dat ding weer naar fabrieksinstellingen te krijgen, ben ik al blij. Het zal eerder een uitdaging zijn om nog ergens een SCART kabel op te graven. Laatste keer dat ik dat gebruikt heb is jaaaaaren geleden. Ik hou jullie op de hoogte. De 3 digiboxen zijn perfect zichtbaar onder "mijn TV" en hebben een IP adres. Dus de connectivitiet zal zeker het probleem niet zijn.
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 25-03-2024 09:53 | |
1 | 29-01-2024 11:24 | |
1 | 15-01-2024 17:48 | |
1 | 01-04-2020 13:17 | |
2 | 15-03-2021 16:03 | |
4 | 11-03-2021 14:37 | |
2 | 21-04-2020 15:10 | |
1 | 03-01-2020 17:44 | |
1 | 03-01-2020 17:40 | |
1 | 02-01-2020 11:39 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
9621 | 05-03-2021 10:58 | |
6187 | 02-01-2020 11:39 | |
7636 | 12-11-2019 09:15 | |
7727 | 08-11-2019 12:11 | |
19526 | 07-11-2018 18:11 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig