Beantwoorden
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Aanpassingen in de Telenet producten

Gisteren (30/01) paste Telenet zijn producten aan. In een tijd waarin alles meer en meer online gebeurt, vinden we het belangrijk om relevant te blijven en te voldoen aan de noden van onze klanten. Zo willen we klanten meer opties aanbieden om zelf hun abonnement samen te stellen. 

Daarom zetten we de aanpassingen graag op een rijtje.  

 

Unlimited internet + Telenet TV 

We streven ernaar om iedereen onbeperkt internet aan een zo hoog mogelijke snelheid aan te bieden. Dit zal er veranderen: 

 

Specificaties

Aanpassing 

Prijs per maand 

All-internet + TV Iconic 

Unlimited  
300 Mbps 

Lagere prijs voor de specificaties van het ‘oude’ All-internet. 

€ 70,00 

Giga Internet + TV Iconic 

Unlimited 
1 Gbps 

Nieuwe naam. Het ‘oude’ All-internet met een hogere snelheid (1 Gbps i.p.v. 300 Mbps )

€ 87,10 

 

Mobiele Telefonie 

Ook voor onze mobiele abonnementen is het belangrijk om meer verbonden te blijven. Zo willen we meer mobiele data aanbieden.  

 

 

Specificaties 

Aanpassing 

Prijs per maand 

Telenet Mobile 8 GB 

8 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Aanpassing ‘oude’ Telenet Mobile van 3 GB naar 8 GB voor dezelfde prijs. 

€ 20,94 

Telenet Mobile 5 GB 

5 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Een ‘extra’ Telenet mobile van 5 GB voor een scherpe prijs 

€ 16,00 

King 

7 GB mobiele data  Unlimited sms’en  
150 belminuten 

Van 1,5 GB naar 7 GB voor dezelfde prijs. 

€ 17,40 

King Supersized 

9 GB mobiele data 
Unlimited sms’en 
150 belminuten 

Van 2 GB naar 9 GB voor dezelfde prijs 

€ 22,80 

Kong 

10 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Van 6 GB naar 10 GB voor dezelfde prijs 

€ 28,30 

 

Slimme combinaties 

ONE(up) blijft de topper voor residentiële klanten, maar ook als je als klant minder nodig hebt op vlak van internet of mobiel, kan je nu slimme productcombinaties maken. Zo kan je een Easy Internet combineren met een Telenet Mobile 5 of 8 G. Wie dan weer All-Internet of Giga Internet wil combineren met mobiel, komt altijd voordeliger uit met ONE(up). 

 

Handige weetjes 

  • Met deze aanpassingen biedt Telenet binnen iedere productcombinatie (internet, internet + tv, internet + mobiel) een 1 Gbps-internetoplossing. 
  • Giga internet met Telenet TV Flow is momenteel nog niet mogelijk. Je kan wel de optie Gigaboost toevoegen wanneer je all-internet hebt. Dan surf je ook aan de snelheden van Giga-internet. 

Ben je vandaag Telenet klant? Dan zal je proactief op de hoogte worden gebracht via mail over de veranderingen die voor jou van toepassing zijn. 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

44 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

En wat met de upload speed van OneUp klanten nu 40Mbps naar 75Mbps.

Zie nergens de upspeed bij de producten.

Boost naar 1Gbps  koste eerder 15 euro en nu 2,10 euro duurder.

En 10Mbps minder upspeed.

Ex-Netweter
 

Aanpassingen in de Telenet producten

Bij de specificaties van de internetabonnementen ontbreken de uploadsnelheden:

Easy Internet: 10 Mbps
All Internet: 20 Mbps
Giga Internet: 30 Mbps

Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Aanpassingen in de Telenet producten

Leuk! Maar waarom verhogen jullie de one ook niet in snelheid???

Die blijft nu zielig op 150 hangen als enige, en dat voor 1 van jullie topproducten. Aub verhoog die snelheid ook naar 300mbps!

Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Aanpassingen in de Telenet producten

Graag speedboost 2,5gbps mogelijk maken voor oneup

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

Voor klanten die nog met een Whop of Whoppa (al dan niet met als naam Wigo Home met en zonder S) en een Digicorder of TV-Box huren.

Voorbeeld: nu Easy internet + Iconic TV = 60,85 euro + 12,29 vooroptie vaste telefoon is samen maakt samen 73,14 euro tegenover Whop/Wigo Home S 66,72 euro + 9,99 0huur decoder maakt samen 76,71 euro. Voor die 3,5 euro verlaagt de maximale internetsnelheid wel van 150 naar 100 Mbps.

Een zelfde oefening kan gemaakt worden met het vergelijken van All internet + Iconic TV met de oude Whoppa/Wigo Home.

EDIT:

Het is onduidelijk of de 12,29 euro voor de vaste telefoon permanent is of slechts gedurende 12 maanden. Bij de vaste telefoon is er immers nu een actie van halve prijs (12,29) gedurende 12 maanden.

@Bjarnekan je mijn bewering van mijn edit dit verduidelijken?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

@Bjarne 

Ik had All-Internet en met die specs ben ik best tevreden. Ik zie nu dat ik van ambtswege ben omgezet naar het nieuwe Giga Internet. OK, ik betaal nu niet meer dan voordien, maar ik ben niet zo veeleisend en zou dan willen "downgraden" naar het "nieuwe" All-Internet, wat voor mij ruimschoots voldoet en bovendien bespaar ik dan een centje (dikke € 17, dat telt toch al) iedere maand.

Ik heb in "Mijn Telenet" geprobeerd van dat aan te passen en te downgraden naar hetgeen nu All-internet heet, maar dat lukt me niet, van geen kanten. Ik vind wel opties om mijn abo aan te passen, maar enkel naar omhoog, niet naar omlaag.

Kan het zijn dat in "Mijn Telenet" nog niet alles OK is (ik heb nog de oude interface met grijsblauwe vlakken) of is dat met opzet zo ingebouwd om het moeilijk te maken om down te graden?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Aanpassingen in de Telenet producten

@janne_man Ik heb het even nagekeken en zoals ik het nu zie is de 50% korting enkel de eerste 12 maanden. Nadien betaal je 24,59 euro voor Freephone Europe, zoals te zien op deze pagina

Bjarne_0-1675235107787.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

@StefaanH  Jij betaalt nu 17,10 euro voor boost inplaats van 15 euro

Je krijgt maar 300Mbps up inplaats van 400Mbps  

Je betaalt meer voor minder.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

@Bjarne 

Het is juist omdat ik ook de pagina bekeken had van Freephone Europe dat ik je die vraag stelde.

Op de webpagina Internet met en zonder TV zie ik niets van deze beperking.

janne_man_0-1675239114167.png

Het uitroepteken bij de optie vaste lijn is ook weeral een dubbelzinnigheid:

janne_man_1-1675239233611.png

Deze tekst laat de klant veronderstellel dat deze opties begrepen zijn in het abonnement.

Op de Telefoon pagina is dat een betalende optie.

Ook de tekst onder Voorwaarden en promoties geeft geen antwoord:

janne_man_2-1675239439747.png

Geen oplossing want in het aanbod is nergens iets te zien van een korting of promotie.

Tenzij de vermelde prijzen absoluut zijn (de normale periodieke (jaarlijkse) prijsverhogingen blijven mogelijk) geeft deze webpagina valse informatie. Om de klantendienst in de toekomst nog niet meer te belasten moet deze webpagina dringend aangepast worden en moet vermeld worden dat de prijs van de vaste lijn een promotie is van zes maanden.

Indien de vermelde prijs voor de vaste lijn slechts voor zes maanden van toepassing is, dan is de pagina op dit ogenblik bedrieglijk en in strijd met de wet.

Dus @Bjarne doorsturen naar de bevoegde dienst zodat zij hun huiswerk kunnen maken.  Vergeet ook niet de misleidende optie van de vaste Telefoon ook mee te geven (de betalende optie op de vaste lijn pagina).

 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

Kies je abonnement 

Zie nergens  One en OneUp nog staan,wat is daar de reden voor.

Dan Giga net 1Gbps en maar 30Mbps upspeed,Schandalig noem ik dat.

Analoog is toch al lang verdwenen,of gaat de vrij gekomen bandbreedle naar TV(Poppenkast gedoe)

Of komt er een prijsverhoging aan,om meer up te geven.

John Porter wordt eens wakker!!!!! jou voorganger Duco Sickinghe(Nederlander) deed het veel beter.Die had tenminste 'n luisterend oor naar de klanten,kon je zelfs bereiken met email.

 

 

 

Ex-Netweter
 

Aanpassingen in de Telenet producten


@robatoras  schreef:

 

Analoog is toch al lang verdwenen,of gaat de vrij gekomen bandbreedle naar TV(Poppenkast gedoe)


Jamaarja, er is bij de mensen thuis nog "vanalles" aangesloten op de coaxkabelfrequenties van 108 MHz tot 862 MHz. Wie weet wat er allemaal aan de doorluscoaxuitgang van de Digiboxen en Digicorders hangt?
Het zou me niet verwonderen dat dit storingen kan veroorzaken in het uploadspectrum.
En ondersteunen de netwerkverdelers (NIU's) frequenties boven de 85 MHz in de terugweg?

Er is een reden waarom Telenet de uploadsnelheden zoveel mogelijk verzwijgt en verbergt in haar marketingcommunicatie.
Wellicht omdat hogere upload vandaag technisch niet mogelijk is en om het spectrum tussen 85 en 204 MHz volledig storingsvrij te maken zullen misschien eerst alle Digicorders en Digiboxen moeten verdwijnen.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

Waarom kan het dan bij Ziggo wel 75Mbps up  in Nederland,en die hebben nog 'n pak meer klanten.

Waarom is 75Mbps up al lang standaard bij Telenet Corporate internet.

Waarom verhogen ze vandaag dan wel de up bij twee abonementen hier onder.

Easy Internet: 10 Mbps    van 5 naar 10Mbps
Giga Internet: 30 Mbps    van 20 naar 30Mbps

 

Waarom willen ze vandaag en al langer zoveel mogenlijk klanten naar een hoger abonement.

Ik haal soms meer dan 40Mbps up,storingen waar .  En ik zit op een drukke Node.Alles Telenet hier wat de klok luid,grote dichtbevolkt gebied 37.000 inwoners. 

Ex-Netweter
 

Aanpassingen in de Telenet producten

Vergeet niet dat de capaciteit van een coaxnetwerk nog steeds over alle klanten op de node verdeeld moet worden.
Bij Ziggo zitten er veel minder klanten op een node en zijn er al véél meer EuroDOCSIS 3.1-modems en TV-boxen uitgerold. Dat is toch een heel andere situatie dan bij Telenet.
Bij Telenet moeten de EuroDOCSIS 3.0-modems ook nog de beloofde uploadsnelheid kunnen krijgen, dus kan Telenet wellicht momenteel nog geen uploadspectrum omzetten naar EuroDOCSIS 3.1

Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Aanpassingen in de Telenet producten

Easy Internet: 10 Mbps
Giga Internet: 30 Mbps

One: 15 Mpbs
OneUp: 40 Mpbs