Beantwoorden
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Aanpassingen in de Telenet producten

Gisteren (30/01) paste Telenet zijn producten aan. In een tijd waarin alles meer en meer online gebeurt, vinden we het belangrijk om relevant te blijven en te voldoen aan de noden van onze klanten. Zo willen we klanten meer opties aanbieden om zelf hun abonnement samen te stellen. 

Daarom zetten we de aanpassingen graag op een rijtje.  

 

Unlimited internet + Telenet TV 

We streven ernaar om iedereen onbeperkt internet aan een zo hoog mogelijke snelheid aan te bieden. Dit zal er veranderen: 

 

Specificaties

Aanpassing 

Prijs per maand 

All-internet + TV Iconic 

Unlimited  
300 Mbps 

Lagere prijs voor de specificaties van het ‘oude’ All-internet. 

€ 70,00 

Giga Internet + TV Iconic 

Unlimited 
1 Gbps 

Nieuwe naam. Het ‘oude’ All-internet met een hogere snelheid (1 Gbps i.p.v. 300 Mbps )

€ 87,10 

 

Mobiele Telefonie 

Ook voor onze mobiele abonnementen is het belangrijk om meer verbonden te blijven. Zo willen we meer mobiele data aanbieden.  

 

 

Specificaties 

Aanpassing 

Prijs per maand 

Telenet Mobile 8 GB 

8 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Aanpassing ‘oude’ Telenet Mobile van 3 GB naar 8 GB voor dezelfde prijs. 

€ 20,94 

Telenet Mobile 5 GB 

5 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Een ‘extra’ Telenet mobile van 5 GB voor een scherpe prijs 

€ 16,00 

King 

7 GB mobiele data  Unlimited sms’en  
150 belminuten 

Van 1,5 GB naar 7 GB voor dezelfde prijs. 

€ 17,40 

King Supersized 

9 GB mobiele data 
Unlimited sms’en 
150 belminuten 

Van 2 GB naar 9 GB voor dezelfde prijs 

€ 22,80 

Kong 

10 GB mobiele data 
Unlimited sms’en + bellen 

Van 6 GB naar 10 GB voor dezelfde prijs 

€ 28,30 

 

Slimme combinaties 

ONE(up) blijft de topper voor residentiële klanten, maar ook als je als klant minder nodig hebt op vlak van internet of mobiel, kan je nu slimme productcombinaties maken. Zo kan je een Easy Internet combineren met een Telenet Mobile 5 of 8 G. Wie dan weer All-Internet of Giga Internet wil combineren met mobiel, komt altijd voordeliger uit met ONE(up). 

 

Handige weetjes 

  • Met deze aanpassingen biedt Telenet binnen iedere productcombinatie (internet, internet + tv, internet + mobiel) een 1 Gbps-internetoplossing. 
  • Giga internet met Telenet TV Flow is momenteel nog niet mogelijk. Je kan wel de optie Gigaboost toevoegen wanneer je all-internet hebt. Dan surf je ook aan de snelheden van Giga-internet. 

Ben je vandaag Telenet klant? Dan zal je proactief op de hoogte worden gebracht via mail over de veranderingen die voor jou van toepassing zijn. 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

44 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Aanpassingen in de Telenet producten

Dit forum is niet de juiste plek om officiële klachten richting Telenet in te dienen.


@janne_man  schreef:

Eén van de onderdelen van deze bundel is All-Internet.

Ik verwacht van Telenet dus een aanpassing voor dit type van abonnemeneten. Ik vind mezelf zeer tolerant en daarom stel ik drie verschillende oplossingen voor die mijn inziens elk juridisch verdedignaar zijn. Aan Telenet om te kiezen.


Wat je zegt is niet helemaal waar:

Whop of WIGO Home S klanten hebben altijd "All-Internet 150" gehad, een ander internet product met een lagere component prijs en lagere snelheid. Dit is in geen enkel geval te vergelijken met de vroegere All-Internet @ 300Mbps.

Je punt kan misschien opgaan voor Whoppa of WIGO Home, maar:

Het abonnement dat klanten afsluiten slaat steeds op de volledige bundel samen met de bundelkorting. Telenet is niet verplicht om klanten met deze bundels nu hogere specs of een andere prijs te geven (maar het zou natuurlijk wel leuk zijn) omdat ze een andere bundel product in de markt hebben gezet met een soortgelijke naam.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Aanpassingen in de Telenet producten

de oude Whop of de latere Wigo Home S blijft bij oude het gaat allen over

Unlimited internet + Telenet TV  staat er duidelijk bij

Zoals vroeger met de wigo onbeperkt data mobiel 

is ook nog het oude gebleven  moet ook niet verandert worden naar 300 gb

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Aanpassingen in de Telenet producten


@janne_man  schreef:

 

Eén van de onderdelen van deze bundel is All-Internet.

Ik verwacht van Telenet dus een aanpassing voor dit type van abonnemeneten. Ik vind mezelf zeer tolerant en daarom stel ik drie verschillende oplossingen voor die mijn inziens elk juridisch verdedignaar zijn. Aan Telenet om te kiezen.

  • Op basis van de naam All Internet: deze klanten krijgen de snelheid en volume van het huidige All Internet.

Met grote verwachting wacht ik het officiële antwoord van Telenet af.


Ja, maar wellicht hebben we hier terug een misverstand.

Het gaat hier niet over een verandering van het product "All Internet", maar specifiek over de bundel "All Internet + TV Iconic" die nu omgezet wordt naar "Giga Internet + TV Iconic"

Dus voor "All Internet" als onderdeel van andere bundels verandert er (voorlopig) toch niets??

Geen idee waar je het vandaan haalt dat dit ook van toepassing moet zijn op alle formules waar "All Internet" deel van uitmaakt???

Klanten die nog altijd een van de vele "oude formules" hebben, kunnen toch altijd zelf een nieuwe formule kiezen als dit voor hen voordeliger uitkomt ...

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

All internet bestaat nog en is enkel internet only 300/20Mbps onbeperkt volume aan 57 euro

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

Velen voelen zich geroepen om te reageren maar vergeten begrijpend te lezen.

Ik stel alleen maar een aantal zaken vast. Ik beroep me niet op de bundel met TV Iconic. Ik bekijk het product All internet (wat @robatoras  wel gedaan heeft) en ben zeer toelerant in de interpretaties. Je kan nergens lezen dat dit een formele klacht is. Een formele klacht heeft zijn procedures. Ik wens enkel dat dit bericht niet uitsluitend bij de topverkopers komt.

Voor de duidelijkheid: Ik heb destijds een aantal losse producten gekocht. Omdat ik een bepaald aantal losse produtcten kocht krijg ik een bundelkorting. Vermits ik deze losse producten gekocht heb, heb ik recht op de evoluties die deze losse producten ondergaan. Vandaag is Telenet doet Telenet het anders. Vandaag koop je een product dat bestaat uit verschillende elementen die je krijgt voor een globale prijs. Zuiver financiëel is het verschil tussen de som van de afzonderlijk producten en het bedrag van het globale pakket (vb One en One Up) overeenkomstig met de vroegere bundelkorting. Op de One en One Up rekeningen heeft dat nooit gestaan vermits je geen korting gekregen hebt, wel een lagere prijs dan de som van de onderdelen. Juist dit verschil in voorstel van verkoop maakt een groot verschil in de rechten van de klant. Tot en met de rekening van januari dit jaar stonden nog alle afzonderlijk producten om mijn rekening met daarachter een bundelkorting.

Waarom zet ik het hier? Omdat de zon voor iedereen mag schijnen. Wat waar is voor mij, is waar voor iedereen die in hetzelfde geval zit. Het is dus een algemeen probleem.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

Ik wil alleen maar aanhalen dat All Internet 'only' nog bestaat.57 euro.

Voor mijn persoonlijk TE DUUR.

Ex-Netweter
 

Aanpassingen in de Telenet producten


@janne_man  schreef:

 

Voor de duidelijkheid: Ik heb destijds een aantal losse producten gekocht. Omdat ik een bepaald aantal losse producten kocht krijg ik een bundelkorting. Vermits ik deze losse producten gekocht heb, heb ik recht op de evoluties die deze losse producten ondergaan.


Neen, dat recht heb je totaal niet! Je bent met Telenet uitdrukkelijk overeengekomen dat de internettoegangsdienst bijvoorbeeld "tot 150 Mbps" downstream kan leveren.
Telenet is niet verplicht om de specificaties die van toepassing waren bij het sluiten van de overeenkomst na verloop van tijd in jouw voordeel te wijzigen.

Telenet mag en zal eerder eenzijdig de specificaties in jouw nadeel wijzigen en jou daar minstens één maand voor de wijziging van op de hoogte brengen.
Dat is bij velen beter bekend als de jaarlijkse "prijsaanpassing" die er ook deze zomer weer aankomt.


Het enige recht dat je in de praktijk dan hebt is de mogelijkheid om je overeenkomst op een zelfgekozen moment te beëindigen.

zie ook https://www.bipt.be/consumenten/wijziging-door-de-operator

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

Ik vind dat zo fantastisch dat jij een antwoord kan geven en jouw waarheid kan voorstellen als de universele waarheid. Proficiat.

Ook zo fantastisch dat je alles negatief voorstelt. Telenet veranderd ook in het voordeel van de klant. Dus zo erg is het ook niet.

Maar jij hebt niet het recht om te bepalen wat ik beschouw als mijn rechten, zelfs al zijn ze krom. Verder zal ik in deze draad niet meer op uw schrijfsels reageren, want het gaat anders te onbeleefd worden.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Aanpassingen in de Telenet producten

@Ex-Netweter Dat is bij velen beter bekend als de jaarlijkse "prijsaanpassing" die er ook deze zomer weer aankomt.

 

Proximus heeft zijn prijzen 2x verhoogd binnen de 8 maanden,en nog geen beetje,maar dan hoor je rafb niet.

1 mei 2022        3 tot 4 euro

1 januari 2023   4 tot 4.5 euro

Af en toe geef je 'n goed antwoord,met een Telenet afbraak zinnetje in verwerkt.Wij zijn niet dom.En de Telenet lezers op Netweeters ook niet.

rafd we hebben jou al lang ontmaskerd,ik al veel langer.

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Aanpassingen in de Telenet producten


@Ex-Netweter  schreef:

@janne_man  schreef:

 

Voor de duidelijkheid: Ik heb destijds een aantal losse producten gekocht. Omdat ik een bepaald aantal losse producten kocht krijg ik een bundelkorting. Vermits ik deze losse producten gekocht heb, heb ik recht op de evoluties die deze losse producten ondergaan.


Neen, dat recht heb je totaal niet! Je bent met Telenet uitdrukkelijk overeengekomen dat de internettoegangsdienst bijvoorbeeld "tot 150 Mbps" downstream kan leveren.
Telenet is niet verplicht om de specificaties die van toepassing waren bij het sluiten van de overeenkomst na verloop van tijd in jouw voordeel te wijzigen


Inderdaad, dit is helemaal correct. Losse producten met een bundelkorting zijn een unieke propositie voor de klant en contractueel is Telenet nergens toe gebonden om deze klanten "de evolutie van losse producten" geven. Het Giga-Internet + Telenet TV Iconic is immers een unieke propositie die helemaal verschilt van oude bundels.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Aanpassingen in de Telenet producten

Nu zijn ze er nog de bundelkorting  maar voor hoe lang nog

en ze kunnen het veranderen en jij mag het gratis opzeggen als je wilt

natuurlijk de mensen kijken wat ze nodig hebben en de prijs telt ook mee

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassingen in de Telenet producten

Voor alle duidelijkheid: de communicatie waarmee deze draad gestart is, is inderdaad All Internet + TV Iconic. Maar het is niet alleen dat. Alles wat er in het begin van deze draad staat is echter ook van toepassing voor de klanten die enkel All Internet hebben. Daarom is het voldoende om de gewone commerciële webpagina's van telenet.be te bekijken, zoals @robatoras wel gedaan heeft, en dank zij zijn link het de aandachtige lezer gemakkelijk maakt om die pagina te consulteren.

Nergens heb ik in mijn betoog iets vermeld in mijn voordeel over de combinatie All Internet + TV Iconic. Wat deze klanten krijgen, dat krijgen ze en dat gaat me niet aan wat ik heb dat niet. Ik ben helemaal niet jaloers. Mijn standpunt is heel eenvoudig: ik heb een aantal losse producten genomen en hiervoor krijg ik een bundelkorting. In het verleden zijn er al positieve evoluties geweest en was de snelheid minder dan 150/15 Mbps, ook het volume is in het veleden ook al minstens één keer verhoogd. Dus de bewering van onwetenden dat het product niet gevolgd wordt, kan ik hiermee naar de prullenmand verwijzen. Heel deze interpretatie draait om woorden. De gebruikte woorden zijn belangrijk en hebben een achterliggende betekenis.

Ik zal een volledig ander voorbeeld geven: kan je bij Telenet een Wifi- en netwerkbooster kopen? Het antoord is neen.

Kan je zo een toestel huren (gratis of betalend maakt niets uit): het antwoord is ja.

Kan je de huur hiervan opzeggen: ja

Mag je nalaten om het toestel terug binnen te brengen bij Telenet: het antwoord is nogmaals ja

Wat is de consequentie: Je krijgt een vergoeding aangerekend die je hiervoor moet betalen

Je betaalt de vergoeding en van wie is het toestel dan: van u en je hebt het niet gekocht, enkel een vergoeding betaald.

Waarom dat verschil tussen kopen en vergoeding: indien het verkocht zou zijn dan is Telenet verplicht om nog een garantie van twee jaar te geven, met de regel van vergoeding is er geen enkele garantieplicht. Gaat het toestel 5 minuten na de transactie defect dan heb je dikke pech.

Kan je het toestel blijven gebruiken: ja. Of er al dan niet nog ondersteuning is (de mogelijkheid om parameters op te geven via mijn telenet) weet ik niet. Telenet is hiertoe niet veplicht. Met de instellingen die er in staan blijft het in elk geval werken.

Als je deze gedachtengang niet kan volgen (dit betekent niet dat je ermee akkoord moet gaan), hou dan maar op met lezen.

Vermits dat je verder leest, ga ik ervan uit dat je mijn gedachtengang kan volgen.

De grote vraag is uiteraard: heb ik een bundel genomen of heb ik losse delen genomen waarvoor ik een bundelkorting krijg. Mijn standpunt is dat ik losse delen genomen heb en hiervoor een bundelkorting krijg. Meer nog Telenet dat zo aan de man bracht. Allicht is het om deze dubbelzinnigheid dat Telenet haar beleid veranderd heeft en nu expliciet de bundel als een geheel voorstelt. Je kan er niets uitnemen. In het geval van de whop en whoppa kon en kan dat wel, zelfs als er nu een andere naam aan gegeven wordt. Het gemakkelijkste voorbeeld hiervan is de decoder. Iedereen met nog een oude wop of woppa kan de huur van de decoder opzeggen en een aangeschafte decoder gebruiken. Dit element bevestigd dat deze oude bundels een verkoop was van losse delen met een bundelkorting.

Ik wil bovendien opmerken dat ik in mijn betoog nergens iets geëist heb. Ik vraag enkel om dat aan de bevoegde diensten voor te leggen, en mensen zijn mensen, dus de reactie die ik hier krijg kan ik ook best op een beleefde manier krijgen van de commerciële diensten. Om deze simpele reden vraag ik dat het ook aan andere diensten voorgelegd wordt.

Als het voor mij alleen was, had ik de vraag gesteld aan Telenet. Bij negatief antwoord zou ik dan een formale klacht indien bij Telenet. Blijft het negatief dan kan ik me wenden tot de ombudsdienst van de Telecom en tenslotte ook nog naar de Economisch inspectie.

Ik wens echter een algemene oplossing voor alle betrokkenen.

 

KevinS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aanpassingen in de Telenet producten

We zijn ondertussen enkele maanden verder en ik moet vaststellen dat ik nu permanent ga aangerekend worden voor deze gratis snelheid verhoging voor een bedrag van 15 EUR extra, wat de effectieve kost is van een Giga Speedboost.

Tot de maand juni kan ik op mijn facturen zien dat ik een All-Internet + Telenet TV had als abbo.
Als extra kwam er een geactiveerde Giga Speedboost kost bij, die direct weer werd in mindering gebracht door een "Combinatievoordeel".

Sinds de maand juni zijn de bedragen die ik moet betalen zeer variabel:

- Juli: geen combinatievoordeel meer, effectief 15 EUR meer betaald
- Augustus: nog steeds geen combinatievoordeel, maar wel een correctie zonder detail van 15 EUR
- September: geen combinatievoordeel, wel terug een correctie van 15 EUR
- Oktober: geen combinatievoordeel, noch een correctie. Opnieuw 15 EUR extra betaald

Na contact met helpdesk blijkt het om een tijdelijk aanbod te gaan en de enige oplossing die de helpdesk ziet is de Giga Speedboost deactiveren voor mij. Concreet zou dit betekenen dat ik nog steeds hetzelfde bedrag als voor de "upgrade" zou betalen voor een All-Internet à 300Mbps, maw nog steeds 17 EUR teveel?

De helpdesk verwijst me door naar het klachten formulier en kan verder niets voor me betekenen. 

Wat is de ervaring hier op het forum?

Ex-Netweter
 

Aanpassingen in de Telenet producten

Je moet zo'n probleem wel wat kordater aanpakken, anders speelt de Telenet-klantendienst met je voeten.

Een foute aanrekening kan je best op de dag dat je ze ontvangt onmiddellijk schriftelijk betwisten. Het fout aangerekende bedrag betaal je best niet en trek je af van het totaalbedrag.

De officiële tarieven vind je in de Telenet-prijslijst: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/prijslijst-telenet.html

Klachtenformulier: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/complaints/

Als Telenet jouw probleem niet binnen één aanrekeningsperiode oplost, vraag je bemiddeling bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

 

 

KevinS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aanpassingen in de Telenet producten

Na het klachtenformulier te hebben ingevuld ben ik ondertussen gecontacteerd en hebben we samen een oplossing gevonden.
Kudo's voor de snelle reactietijd!

Oorzaak was blijkbaar een fout in een systeem dat automatisch beslissingen neemt ivm abbo's voor klanten.