25.214
netweters
|
155.473
antwoorden
|
21.018
vragen
|
Vanaf 1 september 2025 activeert Telenet geen tweedehands Digicorders, Digiboxen of TV met een kaartje meer. We verkopen al een tijdje geen decoders meer, en activeren vanaf 1 september dus ook geen tweedehands toestellen meer. Zo begeleiden we onze Telenet TV-klanten geleidelijk naar de TV-box – onze meest moderne en gebruiksvriendelijke decoder.
Wat betekent dit voor Telenet-klanten?
Als klant kan je jouw gekochte Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje gewoon blijven gebruiken als deze geactiveerd is voor 1 september 2025. Alleen: als je 'm later zouden willen doorverkopen of doorgeven, zullen we deze niet meer activeren.
Concreet betekent dit dus dat het niet meer mogelijk zal zijn om een tweedehands Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje te activeren in een Telenet-winkel. In dat geval raden we aan om over te stappen op de Telenet TV-box.
@Master-Magic schreef:@Coekie66 Is niet meer te koop en niet meer te activeren ook moest je via 2de hands iets vinden.
Stop activatie is toch pas vanaf 1 september 2025, dus als de OP nog een CI+ kaartje vindt...
Niet dat het veel uitmaakt, want binnenkort werken die kaartjes toch niet meer. De OP gaat beter op zoek naar een alternatief.
Dikke merci aan telenet om onze oudjes hun enig plezier te ontnemen !!!😡😡😡😡😡😡😡
Mijn schoonmoeder van 87 is sinds gisteren naar het rusthuis,licht dementerent
Altijd klant geweest van telenet. !
Rudthuis is klant bij telenet , maar haar tv kan nu geen enkele post ontvangen aldaar .omdat er geen ci+ module in haar tv zit !
Ongelooflijk maar waar .......😡😡😡😡
@sb dus gaan binnenkort alle tv's op zwart in het rusthuis ..........?
Ik vermoed van niet , daar we de tv laten scannen hebben , maar we zullen het navragen , als ze het daar zel al weten ....
DVB-C switch-off (uitfasering) is gepland startende vanaf Q2 2027 en lopende tot Q1 2030. Telenet stopte vorig jaar al met de verkoop van CI+ kaartjes en vanaf september 2025 worden deze kaartjes ook niet meer geactiveerd.
Tegen 2030 zullen zenders geleidelijk verdwijnen tot er helemaal geen zenders meer over zijn. Maar het zou me absoluut niets verbazen mocht Telenet het aanbod vroeger stopzetten.
@Coekie66 schreef:Ik vermoed van niet , daar we de tv laten scannen hebben , maar we zullen het navragen , als ze het daar zel al weten ....
Veel rusthuizen hebben een contract met een TV-aanbieder voor het hele rusthuis, zodat niet iedereen individueel een contract en decoder nodig heeft.
Als ze bij het rusthuis geen weet hebben van hoe dit werkt voor hun bewoners dan zou ik me toch vragen stellen over de gehele organisatie
@thomasdb @Coekie66 Wanneer je vaststelt dat de klantendienst van Telenet leugens vertelt, moet je onmiddellijk de Ombudsdienst Telecom inschakelen: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/
Hier op dit forum zijn profielen met het label "KRAK" jammer genoeg weer bezig met de leugens van Telenet te herhalen en te insinueren dat het rusthuis in de fout gaat.
@Ex-Netweter Spaar uw energie voor uw rechtszaak dat je hebt ingespannen of gaat doen dan hier altijd negatief te reageren en alles van Telenet af te breken, begint eentonig te worden dat negatief gedoe van jou….
@Master-Magic Waarom lieg je tegen @Coekie66 terwijl je zeer goed weet dat Telenet voor 1 september 2025 niets verandert.
@Ex-Netweter Omdat er hier al klanten melden dat ze aan de telefoon dit al niet meer willen doen een CI+ module activeren 2de hands gekocht of een digicorder 2de hands.
liegen die dan ook als de klantendienst dat al niet meer wil doen.
Insinueer je nu dat de datum van 1 september 2025 niet klopt en @Suzy liegt?
Neen de zender gaan niet op zwart het rusthuis , hotel , internaat ,vakantiepark , gevangenissen en ziekenhuizen en ga zo verder
Ze hebben een eigen ruimten in het gebouw waar alles wordt verstuurd naar de kamers ......
Het tv kaartje gebruiken is niet nodig en overbodig het is zelfde als het gso systeem zo gaan ze te werk
Er zal niets veranderen is ook niet nodig alles staat op punt voor de toekomst
Wel moet je zien met welke aanbieder ze een contract hebben dat kan je aan de beheerder van gebouw vragen
Of je kan scannen op deze frequentie geef het wel nog door aan de beheerder als zenders er op staan
Dus je kijkt met box niet met app stond er niet duidelijk bij
Je kan ook via een tv app kijken dit is ook mogelijk dan heb je de box niet nodig
En je voorafbetaling voor jaar ben je best te vermelden mensen denken dat ze te veel betalen
En nemen onnodig contact om recht te trekken dat eigenlijk niet moet
Klopt maar je heb plaatsen in Brussel en Antwerpen dat foefelen en maar 1 keer betalen
Dat zal niet veel zijn wand dit mag niet en er is controle op
De eigenaar van gebouw krijgt een zware boete
Maar zal toch zijn dat de gebruikers er later voor zullen opdraaien voor de boete dat begrijp je wel