Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Stop activatie tweedehands Digicorder/Digibox/CI+ vanaf 1 september 2025

Vanaf 1 september 2025 activeert Telenet geen tweedehands Digicorders, Digiboxen of TV met een kaartje meer. We verkopen al een tijdje geen decoders meer, en activeren vanaf 1 september dus ook geen tweedehands toestellen meer. Zo begeleiden we onze Telenet TV-klanten geleidelijk naar de TV-box – onze meest moderne en gebruiksvriendelijke decoder.

Wat betekent dit voor Telenet-klanten?

Als klant kan je jouw gekochte Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje gewoon blijven gebruiken als deze geactiveerd is voor 1 september 2025. Alleen: als je 'm later zouden willen doorverkopen of doorgeven, zullen we deze niet meer activeren.

Concreet betekent dit dus dat het niet meer mogelijk zal zijn om een tweedehands Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje te activeren in een Telenet-winkel. In dat geval raden we aan om over te stappen op de Telenet TV-box.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

69 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Suzy  schreef: nieuwe TV-klanten krijgen altijd een TV-box of TV-box IP. Enkel bestaande klanten die vandaag al een Digibox of Digicorder huren bij Telenet en een extra decoder nodig hebben, kunnen nog kiezen om een bijkomende Digibox of Digicorder te huren. 

Bedankt @Suzy  voor de juiste rechtzetting. Ik kan dit volledig beamen:

• Mijn buurvrouw gebruikt 2 digicorders en één digibox (waarop ze de opnamens van de digicorders ook kan bekijken). De (gekochte) digibox ging vorige week defect.
  • In het Telenet Center kon ze natuurlijk geen nieuwe digibox meer kopen, maar ze kreeg probleemloos een nieuw huurtoestel mee.

We hadden nog gevreesd dat Telenet haar volledig naar de TV-Box zou willen overzetten (= 3 TV Boxen), maar het was nog de vriendelijke verkoper in de Telenet winkel die haar de eenvoudigste oplossing voorstelde, namelijk een nieuwe Digibox huren.

Peter78
Experienced Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

@flip1953  schreef:

@Suzy  schreef: nieuwe TV-klanten krijgen altijd een TV-box of TV-box IP. Enkel bestaande klanten die vandaag al een Digibox of Digicorder huren bij Telenet en een extra decoder nodig hebben, kunnen nog kiezen om een bijkomende Digibox of Digicorder te huren. 

Bedankt @Suzy  voor de juiste rechtzetting. Ik kan dit volledig beamen:

• Mijn buurvrouw gebruikt 2 digicorders en één digibox (waarop ze de opnamens van de digicorders ook kan bekijken). De (gekochte) digibox ging vorige week defect.
  • In het Telenet Center kon ze natuurlijk geen nieuwe digibox meer kopen, maar ze kreeg probleemloos een nieuw huurtoestel mee.

We hadden nog gevreesd dat Telenet haar volledig naar de TV-Box zou willen overzetten (= 3 TV Boxen), maar het was nog de vriendelijke verkoper in de Telenet winkel die haar de eenvoudigste oplossing voorstelde, namelijk een nieuwe Digibox huren.

@flip1953 als ze alles huurt wat maakt het dan nog uit als je een digicorder of TV-box hebt, de huurprijs is het zelfde en ochja ge zijt 1 keer al u opnames (reclame met wat programma tussen) kwijt als je overstapt.

Of neen oja de killer, ze heeft geen internet zeker...

Ik denk dat er in de nabije toekomst wel meer digiboxen/corders ineens zullen sneuvelen 😉

Telenet wil ze er zo snel mogelijk uit, ze gaan heus niet wachten tot 2030, softwarematig zullen ze wel een handje helpen 😁 

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Wat eenzijdig. Voor mij heeft de TV-Box geen meerwaarde. Integendeel beschouw ik voor mij de Digicorder en CI+ als beste oplossing. Dat belet me niet om aan iemand anders, die andere noden heeft dan ik, een TV-Box voor te stellen als beste oplossing.

Peter78
Experienced Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

@janne_man och eenzijdig en bla bla bla, hou jij maar lekker vast aan u verouderde digicorder, bang van verandering e 😁

Nie komen klagen dat het zenderaanbod steeds kleiner wordt en dat het in 2030 finaal stopt als het zo lang zal duren, mss de laatste jaren nog een zendertje of 20...

Ge kunt mensen altijd laten horen of lezen wat ze willen horen of lezen of ge kunt realistisch zijn maar daar kunnen idd veel mensen niet mee om 😉 En als het DVB-C verhaal ophoud moet je mensen nie wijsmaken dat het nog verstandig is om die verouderde rommel (digicorder) te vernieuwen maar over te stappen naar de toekomst IPTV (streaming) en als u da nu zint of nie toch ga je mee moeten. Anders is er nog altijd BASE, Proximus of Orange 😁  

Als mijn reactie nie WOKE genoeg is naar u goesting rechtsbovenaan "klik" en "ongepaste inhoud melden" 😉

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Ze heeft internet om de digicorder te bekijken dat zegde ze toch 

(waarop ze de opnamens van de digicorders ook kan bekijken).

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Peter78  schreef:

Als mijn reactie nie WOKE genoeg is naar u goesting rechtsbovenaan "klik" en "ongepaste inhoud melden" 😉

zoals gevraagd🤔

flip1953
Freshman Meesterweter

@Peter78  schreef:

@flip1953  schreef:
Mijn buurvrouw gebruikt 2 digicorders en één digibox (waarop ze de opnamens van de digicorders ook kan bekijken). De (gekochte) digibox ging vorige week defect.

@flip1953 als ze alles huurt wat maakt het dan nog uit als je een digicorder of TV-box hebt, de huurprijs is het zelfde en ochja ge zijt 1 keer al u opnames (reclame met wat programma tussen) kwijt als je overstapt.

1. het zijn beide 70+ ers, misschien wonen ze hier niet meer in 2030. Tot dan kunnen ze hun vertrouwde toestellen houden.
  2. het waren koop toestellen. Het defecte toestel is nu vervangen door een huutoestel.

In hun geval was dit de gemakkelijkste en meest voor de hand liggende oplossing.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Een collega zijn ouders gaan maandag hun Digicorder ook vervangen ook andere Digicorder geen tv box 

Dat heb ik er uit verstaan daarmee kunnen ze nog een tijdje voort 

Vernomen dat nog mensen aan ruilen zijn van toestel door zelfde of op een wachtlijst staan om zelfde  toestel 

Iedereen zal de e-mail of brief nu al gekregen hebben van de oude toestellen voor de activatie 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@flip1953 

Sommige mensen denken dat iedereen gediend is met het laatste nieuwe en dat dat altijd het beste is. Ze zien alleen maar zwart/wit en zijn niet in staat de grijstinten te zien.

Mijn moeder heeft zelf een TV box én een CI+ kaartje. Voor haar is dat voldoende en hoewel ze heel tevreden is over die IP box is het te gek dat ze nu al extra zou betalen voor een tweede TV box. Zo hoog is haar pensioen niet en omdat ze verhuisd is krijgt ze geen sociaal tarief meer (en helaas ook niet het nieuwe sociale internetaanbod). Ze is op de hoogte dat het CI+ kaartje binnenkort niet meer zal werken en dat gaandeweg zenders zullen verdwijnen. Tegen de tijd dat het zo ver is zullen we wel een oplossing zoeken.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
sleeman
Moderator
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

@Peter78 Mag ik je wel vragen om het topic niet persoonlijk naar elkaar toe te maken? We appreciëren je hulp en inzet, het mag alleen soms enkel iets vriendelijker en minder aanvallend.

Kan je hier in de toekomst rekening mee houden aub?😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewsleeman | Moderator