Beantwoorden
DavyS
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Telenet TV box vervangen door Telenet TV Flow

Hallo,

Ik heb gisteren via Mijn Telenet een aanpassing gedaan in mijn abonnement om te switchen van Telenet TV met de TV box naar Telenet TV Flow gezien wij maar een handvol zenders effectief kijken. Maar nu blijkt dat in mijn abonnement beiden aanwezig zijn. Dit wilt zeggen dat ik ook voor beide producten betaal. 
Nochtans als ik naar het overzicht kijk dat in mijn mailbox zit; dan zie ik dat de TV Box hier niet in vermeld staat. Kan het zijn dat bij Telenet zelf iets is misgegaan waardoor de TV box niet uit mijn abonnement gehaald is? Best wel vervelend gezien ik nu toch 22 euro te veel betaal voor de TV box. Neem ik hiervoor best even contact op met Telenet zodat zij dit kunnen checken en corrigeren?
Bijkomend, wat moet ik doen met de TV Box ? Breng ik deze gewoon binnen bij er een erkend Telenet verdeler?

Bedankt voor de hulp!

Screenshot 2025-08-02 at 20.35.13.png

10 reacties
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Je hebt in je mailbox een bevestiging gekregen kijk ook in je spam 

Daar zal ook een label zijn van post nl om de tv box te versturen 

De rest zal aangepast worden kan even duren dat je dat ziet in mijn telenet 

Maar zolang je de bevestiging heb gekregen moet niets doen het komt in orde 

DavyS
Freshman Beetjesweter

Ik heb juist voor de zekerheid eens gekeken maar er zat geen mail in de spam met betrekking tot het terugsturen van de TV box. Misschien dat die pas de volgende werkdag gaat toekomen? Ik heb mijn abonnementswijziging ook pas gisteren in de vroege avond gedaan. Kan zijn dat dit een invloed heeft gehad.
Maandag neem ik contact op met Telenet als ik er zelf niet uit geraak 🙂

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Als je maandag niets gekregen neem contact met telenet 

https://www2.telenet.be/residential/en/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html

Stuur door het bewijs dat je verandert heb 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Instructies en verzendlabel kan je hier vinden: Telenet-hardware leveren en terugsturen (zelf binnenbrengen in een Telenet winkelpunt is uiteraard een optie)

Het afsluiten van TV Iconic vraag je best eens na bij de klantendienst.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@DavyS  schreef:

Best wel vervelend gezien ik nu toch 22 euro te veel betaal voor de TV box. Neem ik hiervoor best even contact op met Telenet zodat zij dit kunnen checken en corrigeren?
Bijkomend, wat moet ik doen met de TV Box ? Breng ik deze gewoon binnen bij er een erkend Telenet verdeler?

Niets moet je doen, buiten iets minder ongeduldig zijn 🤗

• je betaalt maar teveel als de extra kost op je factuur komt, en je factuur betaald hebt. Wat je nu ziet is geen factuur.
  • TV Box terugbrengen van zodra ze erom vragen (verzendlabel).

Kijk binnen één week eens naar "Mijn Telenet", daar zal je exact zien welke abonnementen er nu lopen. Dan kan je nog altijd bellen voor de correctie als het toch verkeerd zou zijn.

Klanten die voor allerlei futiliteiten naar de Helpdesk bellen, zijn de oorzaak dat de wachttijden voor andere klanten die een echt probleem hebben, oplopen tot uren ... 🙄

Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Gewoon naar 0156666666 bellen en laten nakijken.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
DavyS
Freshman Beetjesweter

Ik heb vandaag mijn factuur ontvangen en daar staat wel degelijk beide “Telenet TV” opties aangerekend. Dat ik geduld moet hebben begrijp ik volkomen. Maar dan mag men in de communicatie wel iets vermelden dat het deactiveren van Telenet TV met de TV Box X-aantal dagen in beslag kan nemen 😉 

Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Gewoon bellen morgen. Ze zullen het, indien niet correct, corrigeren en het eventueel teveel betaalde bedrag in mindering brengen van je volgende aanrekening.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
luc55
Experienced Meesterweter

Pas op de factuur wordt de tv box nog gerekend met de dag van opzeg inb 

De tv flow wordt berekend vanaf de dag van je geactiveerd hebt 

Als goed is zou de volgende factuur een - bedrag moeten opstaan wand je hebt te veel betaald 

sleeman
Moderator
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Dag DavyS,

Goed dat je dit opgemerkt hebt! 

Neem gerust contact op met de klantendienst, ze kunnen dit allemaal voor je uitzoeken en rechtzetten indien nodig.😉  Je kan hun vanaf morgen telefonisch contacteren of je kan hun vandaag ook al sturen via de MyTelenet-app.

Als je diensten stopgezet zijn, dien je de Telenet TV-box terug te sturen of terug te brengen in een van de Telenet-winkelpunten. Als je deze wil opsturen kan dat via deze link: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/toestellen....

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewsleeman | Moderator