2 digicorders vervangen door 2 tv-boxen?
Vermits we regelmatig aangepord worden om over te stappen naar de Tv-box(en), hierbij de reden van twijfel om op het voorstel in te gaan: momenteel gebruiken we 2 TV's met elk zijn digicorder.
De oorspronkelijke bedoeling was:
- 'meer' programma's te kunnen opnemen en bewaren (elke digicorder had zijn eigen opslagruimte) en
- bekijken vanop beide TV's
Mijn vraag is of het nu nog zin heeft om elke digicorder te vervangen door een tv-box?
- de opslagruimte wordt naar mijn begrip niet meer uitgebreid tot 'dubbele hoeveelheid' omdat met 2 tv-boxen heeft
Wat zijn de mogelijkheden ter vervanging?
De 2 digicorders vervangen door 2 tv-boxen.
- Maar dan wordt naar mijn begrip de 'opslagruimte' niet 'verdubbeld'. Klopt dat?
- Kan iedere tv-box vanop beide TV's bekeken worden?
De 2 digicorders vervangen door 1 tv-box
- Kunnen de opnames op die 2 TV-boxen dan bekeken worden op de 2 TV's?
Of is het dan noodzakelijk de 2 digicorders te vervangen door 1 TV-box en 1 (zogenaamd) kaartje?
- Kunnen de opnames op die ene TV-box dan bekeken worden op de 2 TV's?
- Of kan alleen 'de TV met de TV-box' die opnames weergeven en op de andere TV alleen rechtstreeks bekeken worden (of ook met mogelijkheid van 'terugkijk TV)?
Of is er nog een andere slimmere (en financieel voordelige) mogelijkheid?
Extra vraagje: we hebben momenteel nogal 'blokjes en geblokkeerd' problemen bij opnames (en niet bij rechtstreeks kijken). Zijn de TV-boxen daarvoor een mogelijke verbetering?
Alvast bedankt voor een begrijpbare uitleg.
Met vriendelijke groet,
Dirk Roels
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
TV-box