24753
netweters
|
152372
antwoorden
|
20696
vragen
|
Vermits we regelmatig aangepord worden om over te stappen naar de Tv-box(en), hierbij de reden van twijfel om op het voorstel in te gaan: momenteel gebruiken we 2 TV's met elk zijn digicorder.
De oorspronkelijke bedoeling was:
Mijn vraag is of het nu nog zin heeft om elke digicorder te vervangen door een tv-box?
Wat zijn de mogelijkheden ter vervanging?
De 2 digicorders vervangen door 2 tv-boxen.
De 2 digicorders vervangen door 1 tv-box
Of is het dan noodzakelijk de 2 digicorders te vervangen door 1 TV-box en 1 (zogenaamd) kaartje?
Of is er nog een andere slimmere (en financieel voordelige) mogelijkheid?
Extra vraagje: we hebben momenteel nogal 'blokjes en geblokkeerd' problemen bij opnames (en niet bij rechtstreeks kijken). Zijn de TV-boxen daarvoor een mogelijke verbetering?
Alvast bedankt voor een begrijpbare uitleg.
Met vriendelijke groet,
Dirk Roels
Opgelost! Ga naar oplossing.
De 2 digicorders vervangen door 1 tv-box
@DRoels Met de Telenet TV-box worden je opnames bewaard in de cloud. Zo raak je je opnames niet meer kwijt als je een nieuwe box nodig hebt. Je kan tot 200 uur aan programma’s opnemen. Als je meerdere boxen hebt, telt die 200 uur voor al je boxen samen en kan je je opnames op eender welke box raadplegen.
Als je echt wil zou ik je persoonlijk aanraden om een tv box te nemen. Heb deze al sinds de uitrol genomen en heb geen moment spijt gehad.
Maar er zijn ook enkele antwoorden op je vragen:
* Mijn vraag is of het nu nog zin heeft om elke digicorder te vervangen door een tv-box? ---> ja , het is zelfs zo dat je alle digicorders moet vervangen omdat de tv box en de digicorder niet samen werken. Deze werken allebei op een ander platform.
* Maar dan wordt naar mijn begrip de 'opslagruimte' niet 'verdubbeld'. Klopt dat? ---> klop. je krijgt bij een tweede tv box geen verdubbeling aan opslag ruimte. In de tv box zit geen harde schijf maar je slaat alles op in de cloud. Doordat de opnames in de cloud gebeuren kan je op elke tv naar je opnames kijken. Dus moest je 1 tv box in de living hebben en de andere in je keuken of slaapkamer kan je daar dus ook je opgenomen programma's bekijken. Je opgenomen programma's zijn ook altijd te bekijken via Telenet tv.
* Extra vraagje: we hebben momenteel nogal 'blokjes en geblokkeerd' problemen bij opnames (en niet bij rechtstreeks kijken). Zijn de TV-boxen daarvoor een mogelijke verbetering? ---> Dat is niet persé dat het dan ook verbetering geeft. daar bedoel ik mee als je een slecht HDMI kabel hebt dan is je probleem niet verholpen. Kan zijn dat je digicorder tegen zijn einde loopt , einde levensduur , ja dan kan het opgelost zijn. Moest je naar de tv box gaan zou ik de mee geleverde HDMI kabels gebruiken.
@DRoels Met je blokjesproble kan het ook zijn dat je coax kabel verlies heeft of te oud is, de tv box zal dit dan ook hebben want deze is gevoeliger daarvoor.
best dat ook eens nakijken als je overgaat naar de tv box.
je opnames kan je als deze op de tv box staan ook bekijken via de app op een tv dat de app laat installeren,
of als je een Apple TV hebt kan deze daar ook op gebruikt worden of via een Android toestel.
alle opnames van de tv box kan je dus overal bekijken.
je hoeft dus niet perse een 2de tv box te huren, al kost de 2de box rond de 4€ en volgende daarna ook.
dus kost dit minder dan een nieuwe tv box of in jouw geval nu digicorder mits niet aangekocht.
In de huidige pakketformules is de eerste decoder begrepen in de prijd. Voor elke bijkomende tv-box betaal je niet ca 10 euro per maan, maar slechts ca 5 euro per maand (hetzelfde tarief an de Digibox waarmeeje niet kan opnemen). Dus is het niet zo abnormaal dat je geen dubbel volume krijgt voor opname.
Je kan 1 tv box ip nemen
Totaal 200 uur en de rest met de telenet tv app zien op de tv zetten of google chromecast tv
Kaartje wordt niet meer verkocht
De blokje heb niet meer met tv box ip wel moet je een goed internet verbinding hebben best met een internet kabel