Beantwoorden
Golfpaal1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Deze video kan niet worden afgespeeld foutcode 3016

Deze melding krijg ik op mijn ipad op de telenet tv pagina

ook op de app krijg ik een foutcode en dezelfde boodschap (code 1102

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Deze video kan niet worden afgespeeld foutcode 3016

0 Likes
50 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@Ex-Netweter Idd, het probleem is dat er geen alternatief is. 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@Bjarne Je bent online, kan wel reageren op een ander item dus dat zegt al genoeg

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@Ex-Netweter Ja ik weet het. Jij bent de man die graag de alternatieven voorstelt. En terecht...stilletjes aan komt de concurrentie eraan met steeds een beter aanbod. 

Maar het gaat over nu. De gedupeerde hebben allemaal hun abonnement op voorhand betaalt. Want zo werkt immers Telenet. Je krijgt niet de geleverde dienst waarvoor al betaald is geweest. Dus een compensatie is hier wel op zijn plaats.

Maar het toont nogmaals aan hoe het in zijn werk gaat voor de gedupeerde en wat klanten eigenlijk nog betekenen. Aangezien er niet wordt gereageerd door geen enkel @Moderator over het beleid van terugbetalingen hier: https://www.netweters.be/t5/Lounge/Telenet-wanneer-en-hoe-worden-compensaties-uitbetaald/m-p/158821 dan moet je beseffen dat wanneer je klant bent bij Telenet en/of van plan bent om klant te worden dat je op niks moet rekenen wanneer zij een foutje maken. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Ik begrijp de frustratie en het ongenoegen. Dat mag mijn inziens niet tot gevolg hebben dat er op de pianist geschoten wordt. Een werknemer moet loyaal blijven aan zijn werkgever. Doet die dat niet dan is dat een gegronde reden voor een ontslag om dwingende reden te krijgen (onmiddellijke verbreking van de overeenkomst zonder enige vergoeding met het reële risico om ook nog eens tijdelijk geen werkloosheidsvergoeding te kunnen krijgen).

Ik raad de klagers aan om de contractuele middelen te gebruiken. Als je een dienst niet krijgt, dan heb je recht op een compensatie. Die compensatie bepaal je in eerste instantie zelf. Je dient een formele klacht in bij Telenet en stelt vast dat je hierdoor X percent of X euro niet kan betalen wegens het ontbreken van een contractueel genot. Vanaf dat ogenblik betaal je dan effectief minder. Vermits er een betwist bedrag is, kan en mag Telenet de overeenkomst niet beëindigen wegens het niet betalen van het betwiste bedrag. Ofwel komt Telenet tegemoed aan de betwisting, ofwel niet. In het tweede geval dien je een bemiddellingsklacht bij de ombudsdienst Telecom. Als je een compensatie vraagt, stel dan minstens zelf het bedrag van de compensatie voor. Ieder moet voor zichzelf aantonen wat genotsverlies hij of zij heeft.

Ik ben me er ook bewust van dat, net als in zovele gevallen, een stuk menselijkheid van een onderneming veel meer effect zou hebben en veel minder zou kosten dan de metersdikke arrogantie die tentoon gespreid wordt.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@janne_man  schreef:

Dat mag mijn inziens niet tot gevolg hebben dat er op de pianist geschoten wordt.


Heb ik op de pianist geschoten? Ik denk het niet en als dat zo lijkt dan bied ik mijn oprechte excuses aan. Ik heb zelf gezegd dat hij een rol heeft te spelen in zijn functie. Maar hij heeft hier een antwoord neergeschreven die waarschijnlijk is goedgekeurd door zijn meerdere. Het is dan toch logisch dat hierop wordt gereageerd.


@janne_man  schreef:

Ik raad de klagers aan om de contractuele middelen te gebruiken.

Wat denk je dat er dan gebeurt? Al de klachten worden verticaal geklasseerd door Telenet blijkbaar. Ik ga hier nu niet alles openbaar maken maar het is wel zo. Het feit is gewoon dat Telenet weet dat het over een klein bedrag gaat en al de moeite en extra kosten om je gelijk te halen staan gewoonweg niet in verhouding. Het gaat gewoon over een principekwestie.


@janne_man  schreef:

Die compensatie bepaal je in eerste instantie zelf. 

Dat klinkt wel leuk maar zo werkt het niet. Zelfs niet voor de Business klanten. Compensaties zijn daar berekend aan de hand van formules in functie van de diensten. Maar goed...weer leuk te horen dat hier twijfel over bestaat. Dus nogmaals mijn vraag wanneer en hoe worden compensaties uitbetaald voor de gewone consument? Dat kan toch niet moeilijk zijn voor de @Moderator om dit eens te verduidelijken, niet? Iedereen van ons heeft hier baat bij om die spelregels te kennen. Vroeg of laat werkt er eens een dienst niet bij jouw en dan weet je wat je te wachten staat. Het feit dat er geen antwoord komt spreekt al boekdelen.

https://www.netweters.be/t5/Lounge/Telenet-wanneer-en-hoe-worden-compensaties-uitbetaald/m-p/158821 


@janne_man  schreef:

Ik ben me er ook bewust van dat, net als in zovele gevallen, een stuk menselijkheid van een onderneming veel meer effect zou hebben en veel minder zou kosten dan de metersdikke arrogantie die tentoon gespreid wordt.


Dat klopt. Zoals ik ook al eerder zei ik had best tevreden geweest om één gratis huurfilm uit de TV Theek te kiezen. Dan was het een afgehandelde zaak en iedereen is tevreden. Technische problemen kunnen en zullen er altijd zijn. Maar de eerlijkheid naar je klanten toe is wel belangrijk.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@BillyX  schreef:

 

Maar het gaat over nu. De gedupeerde hebben allemaal hun abonnement op voorhand betaalt. Want zo werkt immers Telenet. Je krijgt niet de geleverde dienst waarvoor al betaald is geweest. Dus een compensatie is hier wel op zijn plaats.


Je kan die compensatie vragen, die is voorzien in de algemene voorwaarden en beperkt tot een bedrag gelijk aan je abonnementsprijs gedurende die onderbreking. Als Telenet volgens jou je klacht niet correct afhandelt, kan je de Ombudsdienst Telecom inschakelen. Of in extremis kan je ook met je klacht naar de rechtbank gaan.

Maar noteer goed dat Telenet met jou geen resultaatverbintenis afgesloten heeft maar een inspanningsverbintenis.
Dat betekent dat Telenet inspanningen doet om je een ononderbroken dienst te leveren, maar dat er nergens contractueel is vastgesteld dat die dienst 99,9% van de tijd beschikbaar moet zijn.
Als Telenet haar diensten slechts 90% van de tijd kan aanbieden, is dat een realiteit waar je als klant geen invloed op hebt.

In de praktijk is je maandelijkse betaling definitief stopzetten de enige échte invloed die je als consument op een multinational zoals Telenet/Liberty Global kan uitoefenen.
Zolang het geld binnenstroomt zal Telenet/Liberty Global haar beleid/budget voor het TV-platform niet veranderen. Het development van het TV-platform inclusief de apps zit nu bij Liberty Global in Amsterdam en men gaat geen extra kosten maken en developers uit vakantie terugroepen om deze bug stante pede te fixen. Deze bug zal wel prioriteit krijgen, maar ik verwacht geen oplossing tijdens de kerstvakantie.

Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Nogmaals, dit is zeker geen fijne situatie. Ik kan je garanderen dat @Bjarne intern er alles aan gedaan heeft om dit te versnellen. Een 1st-line klantendienstmedewerker zal dit issue helaas niet meteen voor je kunnen oplossen, maar dit wordt wel meteen doorgegeven aan de partijen die dit wel kunnen. Hou er ook rekening mee dat een oplossing niet altijd kant-en-klaar voor handen is. Soms is het even zoeken naar de oorzaak. Wat dan belangrijk is, is dat er zoveel mogelijk voorbeelden worden doorgegeven. Laat gerust weten op welke iPhone-modellen je de hinder ervaart en welke iOS-versie erop draait. Hoe meer voorbeelden hoe beter. Op dit moment lijkt het erop dat niet alle iPhone-gebruikers dit ervaren. Ik heb dit bijvoorbeeld door een collega met een iPhone 14 Pro Max laten testen en zij krijgt deze foutmelding niet.

 

Ik kan de boodschap in verband met de compensatie niet veranderen, maar je kan altijd een klacht indienen via onze website: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/. Hierna zal je een telefoontje krijgen van ons departement van kwaliteitsopvolging.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@Lieselot91  schreef:

Op dit moment lijkt het erop dat niet alle iPhone-gebruikers dit ervaren. Ik heb dit bijvoorbeeld door een collega met een iPhone 14 Pro Max laten testen en zij krijgt deze foutmelding niet.

iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max, iPhone 13 Pro, iPhone XS Max
iPad Pro 11 inch (3e generatie), iPad Pro 12,9 inch (3e generatie), iPad Pro 11 inch (4e generatie)

Alle toestellen voorzien van iOS 16.2 of iPadOS 16.2. 

En nogmaals heel zelden werkt het wel. Bijvoorbeeld rond deze middag was het wel mogelijk om TV te kijken. Jammer genoeg voor maar een kwartiertje. Waarschijnlijk werd toen alles niet gecodeerd uitgezonden? Het doorgeven van al deze informatie is in principe ook waardeloos. De ontwikkelaars hebben alle tools voorhanden om deze troubleshooting zelfstandig te doen. 


@Lieselot91  schreef:

Ik kan de boodschap in verband met de compensatie niet veranderen, maar je kan altijd een klacht indienen via onze website: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/. Hierna zal je een telefoontje krijgen van ons departement van kwaliteitsopvolging.


@Lieselot91 Kan jij dan de boodschap doorgeven aan die klachtendienst om mijn klachten te verwerken? Als je wenst stuur ik je alle dossiernummers door waarbij Telenet geen antwoord op geeft. Dat zijn er in het laatste jaar welgeteld 3! Maar we zullen het voor de eenvoud het gewoon bij het laatste dossiernummer houden, namelijk dit probleem wat de druppel in de emmer is. Sinds 27 december zit ik te wachten op dat beruchte telefoontje.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 509
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@BillyX 

Kan je dat flikkerend scherm uit je handtekening halen?

Ik vind dit erg storend!

Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

Bezorg je me je klantennummer in een privébericht, @BillyX ? Dan kan ik dit aan het hoofddossier koppelen.

Door de feestdagen en grotere drukte na het overstappen naar een nieuw IT-systeem is er wat achterstand ontstaan. Mijn collega's gaan je zeker nog contacteren.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@BillyX heb een vraagje gezien ik met apple producten ook soms een probleem heb die ik dan zelf moet oplossen (i.v.m. streamingserver en apple toestellen) 

zijn die toestellen waar je die problemen op hebt een iOS versie die is geüpdatet van een vorige versie of helemaal nieuw geïnstalleerd met de laatste versie ????

ik heb al eens een probleem gehad met een streaming server waarbij nieuwe bestanden voor streaming te laten werken op iPhone's met een oudere versie dat telkens een update erbovenop krijgt en dan de stream van de webradio niet kan afgespeeld worden omdat de beveiliging licentie niet ondersteund wordt door apple (dit probleem komt soms voor en is gekend omdat apple zijn eigen systeem heeft van licenties) zodat er een oude licentie gebruikt moet worden naast de nieuwe zodat alle toestellen ondersteund zijn tot paar jaar terug, 

weet niet of je dit probleem herkent en er weet van hebt, en misschien is dit ook gebeurt met de tv app dat er bepaalde aanpassingen zijn gebeurd dat standaard systemen niet meer aanvaarden en via zo een aangepaste weg wel af te spelen is.

@Moderator is maar een idee of dit het probleem niet veroorzaakt, wil enkel maar helpen hier in, en weet zelf dat dit niet snel kan opgelost worden op 10 minuten.

hoop dat het voor de klanten dat er problemen mee hebben dit snel is opgelost.

dit heeft deels te maken met de https beveiliging en streaming optie, is maar een denk piste. (dit is waar ik over spreek hierboven)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@Lieselot91  schreef:

Bezorg je me je klantennummer in een privébericht, @BillyX ? Dan kan ik dit aan het hoofddossier koppelen.

Door de feestdagen en grotere drukte na het overstappen naar een nieuw IT-systeem is er wat achterstand ontstaan. Mijn collega's gaan je zeker nog contacteren.


Is gebeurd.

@Master-Magic  schreef:

zijn die toestellen waar je die problemen op hebt een iOS versie die is geüpdatet van een vorige versie of helemaal nieuw geïnstalleerd met de laatste versie ????

Sommigen en sommigen niet. De meeste zijn voorzien van een developer profile om uiteraard te ontwikkelen.

@Master-Magic  schreef:

ik heb al eens een probleem gehad met een streaming server waarbij nieuwe bestanden voor streaming te laten werken op iPhone's met een oudere versie dat telkens een update erbovenop krijgt en dan de stream van de webradio niet kan afgespeeld worden omdat de beveiliging licentie niet ondersteund wordt door apple (dit probleem komt soms voor en is gekend omdat apple zijn eigen systeem heeft van licenties) zodat er een oude licentie gebruikt moet worden naast de nieuwe zodat alle toestellen ondersteund zijn tot paar jaar terug, 


Dat gaat het probleem niet zijn. Trouwens je doet met licenties in je eigen app wat je wil. Als jij een speciale videocodec in je app wenst te gebruiken dan zal je zelf voor die licentie moeten zorgen. Dat staat los van het feit over welke codecs het OS al ondersteunt. Als Telenet een compleet eigen codec wenst te ontwikkelen dat is dat hun goed recht en perfect mogelijk. 

Persoonlijk denk ik dat @Ex-Netweter het bij het rechte eind heeft. Maar wat exact het probleem is zullen we nooit te weten komen. Eender hoe de ontwikkelaars weten al lang wat het probleem is, daar mag je 100% vanuit gaan. Dat die informatie niet doorsijpelt naar de helpdesk is het probleem van interne communicatie.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app

@BillyX als het idee dat ik hier melde het niet is dan hoop ik dat dit snel wordt opgelost.

ik heb op m'n iPhone al paar keer getest en gebruik gemaakt van de opname en live streaming en werkte altijd, heb dus dat probleem niet.

vind het daarom zo raar dat de ene het wel heeft en de ander niet.

hier iPhone 12 met iOS 16.2 (wel bijzeggen dat ik sinds iOS 16 een volledige nieuwe install heb gedaan, weet niet of dit meespeelt of niet).

probeer mee te denken en te zoeken omdat ik weet dat dit niet leuk is als iets niet werkt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Foutcode 3016 op de Telenet-website en app


@Master-Magic  schreef:

ik heb op m'n iPhone al paar keer getest en gebruik gemaakt van de opname en live streaming en werkte altijd, heb dus dat probleem niet.


Welk abonnement heb je eigenlijk? Ik heb OneUP en bij sommige vrienden/familie waar het niet werkt is het One. 
Iedereen heeft het bijkomend pakket TV iconic. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes