24773
netweters
|
152597
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds het inruilen van een digicorder met een tv box, lijken enkel VRT en Canvas te werken. Alle andere zenders geven volgende foutmelding:
Even geduld...
Deze zender is zo meteen beschikbaar
Verdwijnt deze melding niet vanzel? Zap naar een andere zender.
Na 15 minuten niet opgelost? Contacteer ons.
De tvbox geeft aan deze de verbinding uitstekend is. Volgens de Telenet-helpdesk moet er hiervoor een technieker langskomen.
Dit lijkt me eerder een provisioneringsprobleem. Mogelijk een probleem met de decryptiesleutels voor de kanalen die een DRM-beveiliging hebben.
Heeft er nog iemand dit probleem gehad?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Deze zender is zo meteen beschikbaar
Bij het gebruik van je de TV-Box zonder coax gaat het over de interactiviteit (terugkijk tv, opnames kijken, videos op aanvraag).
Maar de activatie van de ingebouwde CI module voor het ontvangen van de versleutelde zenders gebeurt volgens mij nog altijd via een actiavtiesignaal op de coax.
Dat zijn 2 verschillende zaken ...
Dit is inderdaad wat ik ook denk! Een digicorder / TV-box (met coax-aansluiting) kan om deze reden ook gewoon werken zonder een internetaansluiting. Je verliest enkel de interactiviteit, maar tv zou moeten blijven werken.
@Master-Magic schreef:@flip1953 ik heb een tv box gehad dat nooit aan de coax gehangen heeft en die werd geactiveerd via internet.
Ik geloof jou, maar we spreken hier naast mekaar.
Ik heb het over de DVB-C activatie. Gezien je zelf zegt dat deze tv box nooit aan de coax gehangen heeft, weet je dus niet of de tuner ook geactiveerd was om de versleutelde DVB-C zenders te ontvangen 🤔 ...
@christopheg Zoals @WG94 hier aangeeft, wijst dit wel degelijk op een probleem met de activatie. Ergens in de achterliggende systemen loopt er dan iets niet goed door. Een dossier naar backoffice bij Telenet is voldoende, zij kunnen dit oplossen. Aangezien je totaal geen service hebt in dit geval, kan de klantendienst normaal ook telefonisch contact opnemen met deze backoffice dienst. Een technicus is hier niet voor nodig alleszins. Hopelijk is het ondertussen in orde gekomen!
Ik ben mijn modem gaan omruilen voor een nieuwe en dit heeft het probleem opgelost... Erg vreemd aangezien de tvbox wel correct verbonden was volgens de zelf-diagnose.
Toch een modem probleem zeer raar dat hij alles goed gaf op beeld scherm bij de test
Maar na een maand is het goed gekomen en het werkt weer
Spijtig dat ze dit hebben laten aanslepen ze hadden vlugger iemand moeten sturen gelukkig komen ze je tegemoet