Beantwoorden
Chrileba
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

Fouten_TV_Box.JPG

Deze foutmeldingen meerdere malen per dag. Bij diagnose geen vuiltje aan de lucht. De bovenste foutmelding baard mij het meest zorgen. Ik heb juist een speedtest gedaan en ik heb maar downmoad van 78,3. Normaal gezien heb ik 200 meer. Telenet technieker zegt alles in orde.Ik betaal € 180 per maand. Het is de eerste keer dat ik zeg. "Telenet het is niet in orde". Servicepunt Telenet zei dat bij instalatie TV boxen (3) een technieker moet langskomen. Dit omdat er iets moest aangepast worden in de paddestoel op straat. Er is niks aangepast op straat. De foutmeldingen zijn vooral op de tv box die connectie heeft via een powerline. 

0 Likes
10 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

@Chrileba 

Verplaats de tv-boxen eens zodat een andere achter de powerlines staat.

Blijft het probleem bij dezelfde box?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

tv boxen worden beter aangesloten via UTP kabel rechtstreeks naar de modem of switch voor een stabiele internet verbinding, die powerlines opties zijn meestal te licht voor de tv box in de meeste gevallen.

is al sinds enkele maanden geweten en telenet voert nog altijd die optie van powerlines uit, soms kan het idd niet anders of wil de klant dit maar men zou toch al beter moeten weten na meer of een jaar 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Chrileba
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

TV box veranderd. 3 u. tv kijken zonder problemen. En plots Nieuwe foutmelding CS9994.

Deze hebben we nog niet gehad. Ik heb niks gedaan. Dus geen modem herstart. Na een 10min. loste het probleem zich blijkbaar van zelf op. Je modem verbinding is ook een leugen want mijn pc en een 2e Tv box zijn perfect blijven werken.

Fout_CS9994.JPG

Tags (1)
0 Likes
Chrileba
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

Vaste kabel zal inderdaad het beste zijn. Nu het analoge signaal stopt kan ik die kabels vervangen door een internetkabel. master-magic1 bedankt voor antwoord.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?


@Chrileba  schreef:

Vaste kabel zal inderdaad het beste zijn. Nu het analoge signaal stopt kan ik die kabels vervangen door een internetkabel. master-magic1 bedankt voor antwoord.


Vervang die coaxkabels nog maar niet meteen. De tvboxen hebben de coax nodig om live tv te kunnen weergeven. Opnames, terugkijktv, series opvragen,... gaan via utp.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?


@Chrileba  schreef:

...

Servicepunt Telenet zei dat bij instalatie TV boxen (3) een technieker moet langskomen. Dit omdat er iets moest aangepast worden in de paddestoel op straat. Er is niks aangepast op straat. De foutmeldingen zijn vooral op de tv box die connectie heeft via een powerline. 


@Chrileba even corrigeren, zodat anderen die dit lezen ineens de juiste info hebben.

 

Zodra er meer dan 2 TV-boxen geïnstalleerd moeten worden, verloopt dit inderdaad steeds via een Telenet technicus. Maar niet omdat er iets aangepast moet worden in het kastje (paddenstoel) op straat, maar omdat bij de TV-box heel wat aspecten via UTP (internet) verlopen en dit correct geïnstalleerd moet zijn, bijvoorbeeld via powerlines als er geen rechtstreekse UTP verbinding mogelijk is.

 

Al deze foutmeldingen wijzen er effectief op dat er iets niet in orde is met je netwerk thuis. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Filipvc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

ik krijg dezelfde foutmeldingen, heb Devolo adapters die perfect werkten, twee boxen al gewisseld met elkaar, All internet 300 genomen maar probleem blijft. laatste hint van telenet was om 3 adapters in een telenetwinkel te halen, maar ben daar niet zo zeker van dat dat de goede oplossing is. UTP is geen optie, kan die niet plaatsen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

@Filipvc 

Controleer de utp verbindingen met de devolo's (steeds langs beide kanten van de kabel). Haal 1 devolo haal 1 devolo uit het stopcontact en controleer de andere. Indien geen resultaat wissel op zulke manier dat je met slechts 2 verbindingen elk van de drie devolo's één keer niet gebruikt.

Mogelijk is er toch één defect.  

Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

Ik heb op de box boven op de slaapkamer ook foutmelding: CS9994

 

Sinds jaren stond er een digicorder, nooit enige connectiviteitsissue gehad.

Sinds de box er staat, die rechtstreeks verbonden is met COAX en UTP naar de modem, eigenlijk wel elke dag een probleem met CS9994.  De box onder aan de tv geen enkel issue.

Dan maar de kabel uitgemeten met een UTP tester, werkt perfect.  Ook eens even een laptop aangehangen, 0 packet loss of wat dan ook.

 

Wat doe ik best? Teruggaan met de box?  Deze geeft ook een duidelijk zoemend geluid, ook al staat hij in stand by. 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Foutmeldingen op TV-Box: wat is de oorzaak?

@Kazzz 

Ga hem omruilen en als het probleem dan nog niet achter de rug is, contact nemen met Telenet.

Er zou iets zijn met de verbinding naar de modem. Het is ook mogelijk dat er bij Telenet zelf iets fout zit.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes