Beantwoorden
ervee
Freshman Beetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Is de prijs van een TV-box mee inbegrepen?

Beste , momenteel heb ik dit abonnement 'Basic Internet + Telenet TV' . Mijn laatste factuur bedroeg hiervoor 67.31€. Ik beschik nog over een AANGEKOCHTE (oude) digibox.

Daar Telenet 'nogal aandringd' om deze om te ruilen naar de nieuwe TV Box ben ik dit aan het overwegen.

Mijn vraag: is in mijn huidige maandelijkse factuur 'Basic Internet + Telenet TV' de huurprijs van deze nieuwe TV Box standaard inbegrepen , of zal ik bovenop die 67.31€ nog maanderlijks een extra 10-12€ moeten betalen om die nieuwe TV Box te huren ?

Ik heb deze vraag reeds gesteld via de Telenet Chatbox , maar ik krijg teveel woorden als 'mogelijks , de kans bestaat , naargelang....' onder m'n neus geduwd , dus geen 100% duidelijk antwoord.

mvg, Ervee

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titelnieuwe decoder inbegrepen in prijs ?

Ik heb in maart 67.31€ betaald voor een abonnement Basic internet + Telenet TV. Zit de huurprijs van de nieuwe decoder reeds inbegrepen in deze 67.31 €

37 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

De laatste bundels waarbij je kon kiezen om een gekochte decoder (Digicorder, Digibox, tv met een kaartje) te gebruiken en hiermee de huur van de decoder kon uitsparen waren in mijn herinnering Whop en Whoppa. Die zijn dan min of meer omgezet naar een Wigo en je kon dan nog de huur vermijden. 

Als je overgestapt bent naar iets anders, kijk je bij de eerstvolgende afrekeningen dat best na. 

Je kan nog contact opnemen met Telenet om de niet verschuldigde bedragen terug te krijgen. 

ervee
Freshman Beetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

'ze' ( Telenet)  hebben me gebeld , het gesprek was  na een minuut reeds duidelijk 'in mijn nadeel' ( = géén gratis TV-Box voor mij alhoewel ik reeds sinds 1 dec 2023 TV-Box huurgeld betaal , maar géén TV-Box in huis heb en deze dus ook niet gebruik) . Iets later (de 'Telenet mevrouw' ging iets opzoeken) werd de lijn onderbroken en dus geen gesprek meer .... , en er werd ook niet teruggebeld.... Ondertussen heb ik opnieuw een 'klachten document' verzonden , waarbij ik via mail van Telenet weeral gemeld werd dat ze mij zo spoedig mogelijk zouden contacteren. Dus ik wacht af.....

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Dat is zeer vlug maar is iemand van gewoon call center heb je niet veel aan 

Zal omdat je al contact hebt gehad op de vorige mails of telefoontjes 

De persoon dat je aan de lijn gaat krijgen gaat zien voor een oplossing 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Zoals al enkele keren gezegd is: met Easy Internet + TV Iconic is de huur van één TV box inbegrepen. Ik zou gewoon naar een Telenet center gaan en een TV box eisen. Niet vragen, maar eisen. Zij kunnen volgens mij* in je account zien dat je momenteel geen TV box hebt.

* Mijn CI+ kaartjes worden weergegeven als DTV******* (7 cijfers). Vroeger kon je in detail het nummer van het kaartje ook zien, maar dat vind ik niet meer terug.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@MartijnS  schreef:
De 2P Internet + DTV bundels zijn altijd een optelsom geweest van hun componenten, dus hierbij de illustratie dat voor jouw prijspunt, de huur van de TV Box inbegrepen is.

Neen, dat is niet waar.

De "optelsom van hun componenten" was alleen geldig voor het goedkoopste internet abonnement, waarop geen bundelkorting toegepast werd

• Easy Internet + TV = €36 (internet) + €22 (TV) + €12€ (TV-Box) = €70

Bij hogere internet abonnementen (vb All Internet) was er wel een bundelkorting:

• All Internet + TV = €66 (internet) + €22 (TV) + €12€ (TV-Box) = €100 - €19€ (bundelkorting) = €81

ps - hoger genoemde prijzen zijn de oude prijzen na de 16/3 prijsverhoging

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@MartijnS  schreef:
Soit, ik denk dat deze discussie mag afgesloten worden. Je betaalt (al jaren) voor de huur van een TV-box. Die ga je dus zeker kunnen gebruiken als je die gaat halen. Personen die anders beweren zijn slecht ingelicht.

Hoewel hij al jaren betaalde voor een TV-Box (hoe zot is dat ???) zal een nieuwe TV-Box die je gaat halen geregistreerd moeten worden.

De kans is (zéér) groot dat dit niet zal lukken, en hij dan automatisch - door het "toevoegen" van deze TV-Box - in het nieuwe systeem ("Telenet naar maat") terecht komt.

Hij had die TV-Box vorige maand moeten afhalen en de (scheef gegroeide) situatie laten rechtzetten 🤔

Mijn advies: ga naar één van de Telenet winkels waar ze echt geven om de klant (vb Delanghe). Gezien hun jarenlange ervaringf met de "systemen" kunnen zij soms nog iets meer dan de gewone Helpdesk medewerker

flip1953
Experienced Meesterweter

@sb  schreef:

* Mijn CI+ kaartjes worden weergegeven als DTV******* (7 cijfers). Vroeger kon je in detail het nummer van het kaartje ook zien, maar dat vind ik niet meer terug.

Als je in "Mijn Telenet" naast het DTV nummer drukt voor de details, en dan op "decoder beheren" zie je de gegevens van jouw CI+ kaart (MAC adres, 17xxxx nummer, etc)

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

De winkel kan zelf niets beslissen hij moet ook bellen naar Telenet 

Zij zullen kijken wat ze moeten doen 

Met de update van alles is veel verwijdert en linken ook dat is deze week gebeurt 

Het valt mij ook op dat zaken weg zijn zoals je zegt