Beantwoorden
dirkvv
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Je decoder (AD2200) moet vervangen worden

Mijn buurvrouw is ook klant bij Telenet (TV + Mobiel), maar geen internet (heeft ze helemaal niet nodig)
Nu kreeg zij onlangs volgende mail met het voorstel om haar AD2200 digicorder te ruilen voor een TV-box waarvoor ze dan ook internet dient aan te schaffen.
Ze betaalt momenteel voor TV+Mobiel rond de 50€/maand.
De digicorder vervangen door TV-box en overschakelen naar abonnement met internet er bij zou dus betekenen dat ze bijna het dubbele zou moeten betalen
Akkoord ze heeft dan internet, maar daar heeft ze niks aan. Ik denk trouwens dat er nog een heleboel (voor iets oudere) klanten zijn in hetzelfde geval.
Ik de mail van telenet zie ik nergens dat er eventueel alternatieven zijn. Iemand daar weet van? 
WhatsApp Image 2025-09-13 at 10.56.37.jpegWhatsApp Image 2025-09-13 at 10.56.52.jpeg

Tags (1)
20 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@Roy78  schreef:

Voor klanten die geen internet van Telenet hebben of willen voorziet Telenet ook "een oplossing op maat", concreet een tv-abonnement met een TV-box zonder de verplichting om een internetabonnement te nemen, zoals aangegeven op https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html

Dat heb je al eens eerder gezegd, maar er staat nergens dat dat is wat Telenet aanbiedt. Dat blijft dus maar een aanname die je maakt. Die oplossing opmaat kan even goed een specifieke korting zijn...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Roy78
Professional Beetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Dat is geen aanname, mijn informatie is gebaseerd op verschillende reële klantencases.

Jouw "specifieke korting" is een aanname en in je vorige bericht blijkt die aanname zelfs compleet fout.
Bel zelf 015 66 66 66 en vraag naar die "oplossing op maat" in het kader van de omruiling van een Digicorder naar een TV-box.

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@Roy78  schreef:

Jouw "specifieke korting" is een aanname en in je vorige bericht blijkt die aanname zelfs compleet fout.

Klopt zeker, daarom dat ik "kan (...) zijn" schreef. Ik heb niets afgedaan als feit. Ook ik mijn vorige bericht heb ik duidelijk gemaakt dat het een aanname was door "volgens mij" te schrijven. Dankzij jouw link weet ik nu dat die aanname toen fout was.

@Roy78  schreef:

Bel zelf 015 66 66 66 en vraag naar die "oplossing op maat" in het kader van de omruiling van een Digicorder naar een TV-box.

Ik heb al lang een TV-box dus heb ook geen enkele reden om een "oplossing op maat" te vragen. 

WG94 | Krak
GrietDJ
Freshman Weetjesweter
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Kan je kijken via internet van een alternatieve provider wanneer je de telenet app installeert op je tv? En dan moet ik nog bekijken hoe je opnames kan doen via de tv, daar kan ik een HDD op aansluiten.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Doorgaans is het zo dat je met je tv enkel kan opnemen wat binnenkomt via de antennekabel. Streamen kan je niet opnemen. (tenzij er nu tv-toestellen zijn die dat wel kunnen).

WG94
Experienced Meesterweter

Ik ben niet helemaal mee met je vraag denk ik. Maar de TV-box doet opnames in de cloud, die kan je ook plannen en/of bekijken via de TV app.

Opnames op je TV zelf heeft niets te maken met de TV-box. Dat kan bij Telenet enkel via DVB-C tuner in je TV (als je TV hier ondersteuning voor heeft). Compact signaal zonder meer, of via CI+ (niet meer te verkrijgen voor particulieren) als je het volledige aanbod wil hebben.

WG94 | Krak