Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Probleem: ik kan "mijn-TV," dat zijn " opnames en gepland"  niet meer zien.

 

Ik heb blijkbaar teveel toestellen. 5 st.

Drie ervan zijn echter identiek, namelijk deze computer gecombineerd met Firefox

Het is toch toestellen registratie, geen browser registratie...

Ik moet blijkbaar nog 50 dagen wachten om ze te vervangen ...

 

Moet ik nu terug naar Firefox  voor Telenet ?????

0 Likes
48 reacties
BartPe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

@louishufk

Het is dan net aan Telenet om hun policy bij te sturen. Als ik in een persmedeling lees dat ze stellen dat extra digicorders overbodig worden omwille van de app en casting mogelijkheden dan moet je wel wat coulanter worden in de manier dat je die gaat aanbieden. Telenet moet toch ook begrijpen dat dit voor een gezin met 4 of meer niet voldoende is?

hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

volledig akkoord, vijf is veel te weinig. vijf streams tegelijk beperken tot vijf is ok maar aantal toestellen zou onbeperkt moeten zijn

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)


@BartPe  schreef:

Heeft het zin hier een aparte thread te starten met een pleidooi voor extra registraties of een andere manier van registreren? 5 is echt te weinig voor een gezin, zeker wanneer je ook wil casten naar bv 2 chromecasts want dan heb je dubbele registratie nodig (1 voor chromecast 1 voor mobile). Waar kunnen we dit best aankaarten?


Hiervoor neem je beter telefonisch contact op via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BartPe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Telefoon? Dat doen we niet meer @sb  😉 
Misschien een goed idee al eens publiek te melden viaTwitter. Of misschien kan de community manager @Suzy  ook wat verzuchtingen escaleren? 

0 Likes
delangelisa
Ex-Moderator
Berichten: 2
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Je mag ons hierover gerust een berichtje sturen op Facebook of Twitter, dan pikken we het daar verder op!
Lisa

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLisa | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
TeleAns
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Dag @Suzy , 

 

Bedankt voor je uitleg. Het is verhelderend maar ook verbijsterend hoe telenettv en en de app werken.  Vijf toestellen zijn sowieso al veel te weinig als je een internet abonnement deelt met huisgenoten in een cohousing.  Omdat je elke chromecast apart moet registreren als toestel heb je per persoon minstens 2 en waarschijnlijk 3 (+laptop + app) geregistreerde toestellen nodig.  Een beperkt aantal van 5 volstaat dus helemaal niet voor mij en mijn vijf huisgenoten.

 

Nu lees ik dat elke keer je de browsergegevens wijzigt, je toestel opnieuwe geregistreerd moet worden zonder dat je het oude kan verwijderen???  Dit is toch echt ongelofelijk. Bij technische problemen (en die zijn er duidelijk nog), ga ik automatisch aanmelden in andere browsers om af te checken dat het probleem niet browser gerelateerd is. 

 

De aanvankelijke beperking van 5 toestellen en tijdhindernis om een toestel handmatig te verwijderen had waarschijnlijk tot doel om misbruik van kijken door mensen die niets met het abonnement te maken hebben tegen tegaan. 

 

De huidige werkwijze schiet dit doel echter volledig voorbij en maakt het de gebruiker alleen maar praktisch moeilijk om rechtmatig TV te kijkenen binnen zijn abonnement. 

 

Daarom graag:

  • Uitbreiding van het aantal toestellen naar 15 (= 5 gebruikers met elk drie toestellen zoals chromecast, laptop en telefoon)
  • Zelf toestellen kunnen verwijderen los van een tijdslimiet.
  • Registratie effectief per toestel en niet per cookie

Waarom hindenissen inbouwen om het de gebruiker moeilijk te maken?  Streaming is de toekomst.  Van zodra de kwaliteit van het streamen op een aanvaardbaar niveau zit zie ik alle digicorder en tv boxen verwijderen.  Graag een voorbeeld aan Netflix.  Daar kan je streamen ongeacht registratie van toestellen op basis van het aantal profielen dat je ter beschikking hebt.

 

Vriendelijke groet, 

 

Ans

Wim0307
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

@Suzy ik begrijp de beperking die opgelegd wordt door de zenders mbt tot de 5 zenders. Echter Telent vermeldt duidelijk op haar website dat die beperking gaat over het TEGELIJK kijken. Maw stel dat er in mijn gezin op dit moment 4 toestellen geregistreerd zijn en ik beslis vandaag mijn iphone te registreren. Dan zitten we aan 5 en hebben we de limiet dus bereikt. Nu wens ik in de toekomst bv mijn ipad te gebruiken ipv mijn iphone. Dat kan ik pas doen binnen 91 dagen. Het probleem ligt dus wel degelijk bij Telenet. Limiteren tot 5 daar kunnen jullie wellicht weinig aan doen, echter de blokkering van 91 dagen wellicht wel. Als ik dus vandaag onmiddellijk mijn iphone kan verwijderen en mijn ipad in de plaats zetten, kijken we nog steeds met 5 max tegelijk niet waar? Dank. Wim

Stephen3108
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Hallo,

 

Loop tegen hetzelfde probleem aan.

Max. aantal toestellen en kan ook niet meer kijken via telenettv.be

Ticket is ingediend maar wacht nu al een week op een oplossing.

Het is absurd dat je als klant je eigen toestellen niet kunt beheren/verwijderen!

@ Telenet,

Komt er een app voor windows?

Gaat het beheren van toestellen door de klant zelf mogen / kunnen gebeuren?

 

Stephen

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

@Stephen3108 

De beperking tot 5 toestellen en de wijze van beheren is een beslissing die door oa Telenet genomen is en waaraan weinig te doen is.

Maar uw vraag "Komt er een app voor windows?". Wat is de bedoeling? probeer eens, als het werkt: selecteer de link na het starten van telenettv.be en sleep  hem eens naar de desktop. Lijkt dit niet op een app?

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Littlebugger
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Ik heb hier hetzelfde probleem. 4 personen met een iPad en/of smartphone, 2 laptops en 1 chromecast. Moet je niet vertellen dat er hier geschipperd moet worden wie,welk toestel kan registreren. En hier vind ik ook dat telenet in kan milder zijn ze moeten net als Netflix de streams in het oog houden i.p.v. de geregistreerde toestellen . Bvb je kan 15 toestellen registreren maar maar op 5 streamen. De prijs opslaan gaat toch dan kunnen ze daar toch ook wat in meegaan dan. Of moeten we een nieuwe topic starten of misschien een online petitie ? 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

@Stephen3108 

Je schrijft dat je een ticket hebt. Op welke manier je contact genomen hebt weet ik niet, maar in dit geval lijkt het mij het best dat je belt en uitlegt wat het probleem is. De kans dat je dan snel en goed geholpen wordt lijkt mij groter dan bij andere methodes.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stephen3108
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Hallo,

 

Ik heb ongeveer 2 uur aan de lijn gehangen met de helpdesk.

Geen oplossing dus, en daarvoor een ticket door de bereidwillige dame aangemaakt.

1 week later nog niet opgelost!!

 

Ik blijf het ook absurd vinden dat de toestellen geregistreerd worden i.p.v het aantal steamers te beperken tot 5.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Als men in zo'n geval een ticket maakt is, heeft dat niet veel betekenis. De mensen daar kunnen allen maar zaken doen binnen hun bevoegdheid. Zes (om meer dan vijf te benoemen) toestellen toelaten kan enkel door een administratieve beslissing al dan niet met goedkeuring van de inhoudsleveranciers van Telenet. Als zo'n ticket behandeld wordt, is de zaak direct afgehandeld: betrokkene heeft vijf toestellen? probleem opgelost, dit is in overeenstemming met de meegedeelde spelregels. 

Stel dat jij voor Telenet werkt en je zit daar aan de Telefoon. Je kan gerust de mening delen van de klant en zeggen ik vind wel dat dit zou mogen, maar ik kan dat niet. De klant blijft aandringen, ondertussen zie je op je scherm hoeveel wachtende er ondertussen zijn en zeg je tegen de klant dat je een ticket zal maken.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Iemand enig idee hoe de geregistreerde toestellen te verwijderen. 

Er staat dat je deze binnen de 90 dagen kan verwijderen maar ik vind de optie niet terug om deze te verwijderen. Dit is via de website TelenetTV met een Safari browser. 

Schermafbeelding 2019-08-16 om 12.39.12.png

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Max. geregistreerde toestellen (telenettv.be)

Kan je de bewuste zin nog eens lzen, graag traag en luidop zodat je het hoort?

🤔

0 Likes