Beantwoorden
EBogaerts1994
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

Sinds november heb ik de nieuwe Telenet tv-box.

Nu is het al in totaal bij 4 opnames dat de box ze perfect opgenomen heeft, maar enkele dagen later komt er ineens bij  te staan dat de opname mislukt is(rood uitroepteken), het enige dat ik dan kan doen is wissen.

Iemand een idee hoe dit komt? Zeer vervelend probleem dat tot frustraties lijdt!

 

0 Likes
46 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

@Theo2 

Als dat een oudere opname was is de vraag, hoe oud? Was dat misschien een opname met een bewaartermijn van 60 dagen? Het probleem met de mislukte opnames is voor opnames van een paar dagen. Of niet?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

Bij mij zijn het vooral programma's van National Geo en discovery waar er mislukte opnames gebeuren.Soms één, soms alle afleveringen van een serie van dezelfde dag.De termijn voordat ze als mislukt komen te staan verschilt van 1 tot 4 dagen.Eens per maand minimum heb ik er, indien ik het snel genoeg zie kan ik nog een herhaling programmeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

@Silverwing 

Als ik me goed herinner zouden de opnames na enkele dagen verplaatst worden naar een definitieve plaats. Dat is niet voor uw opnames alleen maar voor alle uitzendingen van Telenet. Uw opnames worden niet speciaal voor u bijgehouden. Door je opnames krijg je het recht om deze uitzendingen te herbekijken. Als er bij het opslaan van uitzendingen iets misgaat is er dan ook een probleem bij terugkijktv. Niet alleen bij u.

Best telkens melden. Je kan dat best schriftelijk doen. Dan kunnen ze ook niet zeggen dat het probleem bij u ligt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jan14
Professional Weetjesweter
Berichten: 49
De vlam zit erin. π-DAY! Say what?! On a roll...

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

@Suzy  Heb je hier nog een update over? Ik heb hier ook weer een opname die na enkele dagen verandert in "opname mislukt". Ik heb contact opgenomen met de klantendienst, maar de persoon in kwestie wist nog niet (veel) van een structureel probleem, laat staan een oplossing hiervoor.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

@Jan14 helpt het niet met de box eens te herstarten ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jan14
Professional Weetjesweter
Berichten: 49
De vlam zit erin. π-DAY! Say what?! On a roll...

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

@Master-Magic herstarten geeft geen oplossing. Is vermoedelijk terug het hierboven vermeldde probleem waarbij de opname van locatie verandert na 3-4 dagen. Opname was in eerste instantie gelukt. Voor andere opnames zijn er geen problemen.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

klopt, bij mij ook gisteren drie programma met uitroepteken. Die waren de avond voordien nog ok.

 

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

Bij mij gisterenavond plots een uitroepteken bij een opname van zaterdag ll.

 

0 Likes
tim2144
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

Ik heb dit probleem ook al een aantal keren gehad en vandaag terug.

Gisteren waren mijn opnames van Forever nog wel ok en vandaag doe ik terug mijn opnames open en dan staat er een uitroepteken bij met de melding opname mislukt, de opnames zijn van zondag.

Het doet zich dus nog altijd voor en dat al sinds januari als ik de vorige berichten lees. 

Best dat ze daar toch eens een groot en goed onderzoek naar doen zodat dat probleem opgelost geraakt want dit is gewoon heel frustrerend. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

@tim2144 

Men zou wel stilaan de reden moeten kennen waarom dat op bepaalde momenten gebeurt.

Als dat zo is moet men daar toch een oplossing voor kunnen vinden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

Het is inderdaad onwaarschijnlijk dat 2 jaar na de eerste tests met de TV Box zulke fouten nog altijd niet opgelost zijn. Ik weet dat Proximus ook al een tijd werkt met opnames in de cloud en ze daar volgens mij niet zoveel problemen mee hebben tegenover bij Telenet.

Voor de rest vind ik de TV Box wel een goed toestel, maar dat probleem met mislukte opnames moet echt dringend opgelost geraken...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

@Hofkens probleem zit hem in dat Telenet nog de server in Nederland gebruikt en de verbinding soms eens verbroken wordt.

bij Proximus staat die server in Brussel bij hen, 

dat is het verschil 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!


@Master-Magic  schreef:

@Hofkens probleem zit hem in dat Telenet nog de server in Nederland gebruikt en de verbinding soms eens verbroken wordt.

bij Proximus staat die server in Brussel bij hen, 

dat is het verschil 😉


@Master-Magic maar dat is niet het probleem van de klanten. Klanten betalen voor hun opnames, dan maakt het niet uit of die worden opgeslagen in Nederland of in België voor de klanten, als ze die maar kunnen bekijken.

0 Likes
tim2144
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

Ik heb vandaag mijn opnames terug open gedaan en nu zijn die uitroeptekens weg en ik kan ik de opnames gewoon terug kijken. Ik zou dus die opnames met uitroepteken nog niet verwijderen als je het ziet en misschien even afwachten. Het feit blijft wel dat Telenet dat moet zien te voorkomen dat het gebeurd.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Nieuwe tv-box, opname van gelukt naar mislukt!

Verd....alles weg, te rap opgekuist....

0 Likes