Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Sinds 9 juni is er een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-box. Deze tweede versie vervangt op termijn de TV-box van de eerste generatie.

Waarom een nieuwe?
Heel eenvoudig. De Telenet TV-box onderging enkele hardware veranderingen die ook de komende jaren een vlotte gebruikservaring voor de klant garandeert. 
Ook werkt Telenet met een andere leverancier die voor en met Telenet nauwgezet de evolutie en beschikbaarheid van interne hardwarecomponenten opvolgt.
En het design van de TV-box werd ook verfijnd, al is de nieuwe versie zeer vergelijkbaar met de bestaande TV-box.

Wat zijn de verschillen?

Decoder (uitzicht)

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2
Suzy_0-1625242987091.png Suzy_2-1625243042377.png
Suzy_1-1625243002422.png Suzy_3-1625243057474.png

 

  • Geen + en - toetsen meer op het voorpaneel, zappen kan alleen nog met de afstandsbediening
  • De netwerk- en wifistatus LED-lampjes op het voorpaneel zijn weg. Alle informatie over interactiviteit en de netwerkstatus raadpleeg je vanaf nu via het menu 'instellingen'
  • Geen mini SCART en analoge audio 3.5 mm jack uitgang meer
  • Geen aan/uit knop meer achteraan

Decoder (resets)

Nu de +/- toetsen op het voorpaneel weg zijn, is er een nieuwe eenvoudige procedure om je TV-box te herstarten. Druk de aan/uit toets op het voorpaneel 10 seconden in terwijl je de stroom uit-/en inschakelt.

Maak je keuze met de afstandsbediening of door minder dan vijf seconden te drukken op de aan/uit knop. Druk langer dan drie seconden om de optie te bevestigen. Je hebt de keuze uit:

  • Soft reset
    Alle lokale instellingen worden gewist, behalve Bluetooth pairing met de afstandsbediening en wifi-instellingen. De box herstart en voert een First Time installatie uit.
  • Software update
    Er wordt gecontroleerd of er een nieuwe softwareversie beschikbaar is. Is dat zo? Dan wordt die geïnstalleerd.
  • Hard reset
    Alle lokale instellingen en software worden gewist, waarna een software installatie en First Time installatie worden uitgevoerd. Deze optie werkt alleen als de decoder is aangesloten met een ethernet kabel (UTP).
  • Cancel
    De box herstart.

Afstandsbediening

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2 
Suzy_7-1625243395962.png Suzy_9-1625243416277.png

 

Afstandsbediening kwijt? Dan is het vanaf nu niet meer mogelijk om ze vanop afstand te laten piepen en ze zo terug te vinden.

Opgelet! De afstandsbediening van de Telenet TV-box V1 werkt niet voor de Telenet TV-box V2 en omgekeerd. De afstandsbediening van een Telenet TV-box koppelt zich met één TV-box. Je kan ze daarna niet gebruiken op een andere Telenet TV-box, zonder opnieuw een koppeling te maken.

Voeding

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2 
Suzy_12-1625243563081.png  Suzy_13-1625243588582.png

 

De nieuwe externe voeding is kleiner dan de oude en heeft nu een geïntegreerde stekker (zie foto). Ze bestaan dus niet meer uit een aparte blok met twee snoeren. Zo herken je makkelijk het verschil. 

De nieuwe voedingsstekker kan je niet aansluiten aan een TV-box van de eerste generatie en omgekeerd.

Belangrijk om weten !

  • Krijg je als kant een nieuwe versie? Dan ervaar je geen impact of verschil qua applicaties en software.
  • De nieuwe versie vervangt de huidige, maar het bestaande type blijft volledig ondersteund.
  • Als klant kan je niet zelf kiezen welke versie je krijgt, dit is afhankelijk van de stock.
  • Ook kan je jouw huidige TV-box niet omruilen naar een nieuwe versie, als klant ondervind je ook geen effect hiervan, want de nieuwe presteert op dezelfde manier als de eerste

Voila, dan zijn jullie bij deze helemaal mee met de nieuwe versie van de TV-box. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
87 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@robatoras  schreef:

Omdat jij geen problemen ondervind,anderen wel.Waarom komen ze zo snel met een nieuwe?

Valt wel op.

Ik heb ook geen last van geluid die de Compal CH8568LG HGW 3.1 zou voortbregen.

sommige anderen wel.


Ik wil toch even verduidelijken dat de nieuwe TV-box (v2) er zeker niet is gekomen omdat er problemen zijn met de TV-box v1. Er zijn wel enkele hardware verschillen, maar die zijn bewust gemaakt met het oog op de toekomst. Ook worden beide TV-boxen steeds op dezelfde software geplaatst, dus als er functionele veranderingen zijn die softwarematig naar de klant worden gebracht, is dit voor zowel v1 als v2 TV-box klanten.

 

Mede dankzij deze beslissing kan Telenet de TV-box ook sneller naar de digitale TV klanten uitrollen, gezien er van de v1 lange tijd stock problemen zijn geweest in de COVID-19 periode (andere leverancier). We weten namelijk dat er redelijk wat bestaande klanten interesse hebben, dus was dit ook zeker een belangrijk aspect voor Telenet om rekening mee te houden.

 

Heb trouwens vandaag vernomen dat Telenet weldra start met communicaties (mail + sms) naar de klanten die online hun gegevens hebben achtergelaten voor de Telenet TV-box. De boodschap naar deze klanten zal zijn dat ze een TV-box kunnen gaan afhalen in een Telenet winkelpunt. Let wel: het zal verlopen volgens het FIFO-principe (first in first out), dus de klanten die zich eerst op de lijst hebben gezet, zullen ook eerst kunnen gaan. Ik zal hier deze week (eens ik alle details heb) een apart topic over schrijven en vastpinnen bovenaan dit bord zodat alle Netweters geïnformeerd zijn. But keep in mind, je kan niet kiezen welke versie van de TV-box je krijgt in het Telenet winkelpunt, dit wordt bepaald door de voorraad.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@robatoras  schreef:

@Arnie Die met de eerste box blijven met de problemen die er zijn  zitten.

Willen ze ruilen op de nieuwe box,hebben ze deze meestal niet in voorraad.


@robatoras dit is nu typisch weer één van je antwoorden waar je zomaar wat uit je nek kletst, zonder ook maar de minste recente aanwijzing of eigen ondervinding.

 

Ik vraag me soms af waarom je dit doet. Voor je reputatie is dit toch niet goed, laat staan dat je je er geliefd door maakt. Wat wil je eigenlijk bereiken? Dat mensen telkens weer hun wenkbrauwen fronsen als je antwoordt?

Wel zo ver is het helaas al een tijdje.

 

Terug naar het topic: de problemen die er waren met de TV box waren software problemen. De meeste bugs zijn al lang verholpen. Ik merk zelf nooit problemen.

Toen ik meer dan 1,5 jaar geleden overschakelde naar de tv box was die al zeer stabiel.

 

De nieuwe box draait trouwens dezelfde software.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@Steven-E  schreef:

@robatoras  schreef:

@Arnie Die met de eerste box blijven met de problemen die er zijn  zitten.

Willen ze ruilen op de nieuwe box,hebben ze deze meestal niet in voorraad.


@robatoras dit is nu typisch weer één van je antwoorden waar je zomaar wat uit je nek kletst, zonder ook maar de minste recente aanwijzing of eigen ondervinding.

 

Mijn antwoord.

Dan bewijs maar eens dat dit niet klopt

Ik hoef niets de bereiken,ik weet dat het klopt.


 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@robatoras  schreef:

@Steven-E  schreef:

@robatoras  schreef:

@Arnie Die met de eerste box blijven met de problemen die er zijn  zitten.

Willen ze ruilen op de nieuwe box,hebben ze deze meestal niet in voorraad.


@robatoras dit is nu typisch weer één van je antwoorden waar je zomaar wat uit je nek kletst, zonder ook maar de minste recente aanwijzing of eigen ondervinding.

 

Mijn antwoord.

Dan bewijs maar eens dat dit niet klopt

Ik hoef niets de bereiken,ik weet dat het klopt.


 


@robatorasweet dit allemaal zonder zelf een TV-box (gehad) te hebben.

Bij deze complottheorie past maar één woord voor: "Trumpiaans".

Stop met deze persoon nog te antwoorden. Dit was mijn laatste reactie op @robatoras 🤐

Bye!

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@Ex-Netweter Als je er weing of niets van kent van deze zaken,zoals ik al eerder merkte.Wat zit je dan nog op deze topic te doen.Wat meer een Telenet center bezoeken,Mensen die met klachten komen,en luisteren.

Meerdere personen die ik ken hebben een TVbox.

Met plezier wuif ik je uit,Bye

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@robatoras  schreef:

@Ex-Netweter Als je er weing of niets van kent van deze zaken,zoals ik al eerder merkte.Wat zit je dan nog op deze topic te doen.Wat meer een Telenet center bezoeken,Mensen die met klachten komen,en luisteren.

Meerdere personen die ik ken hebben een TVbox.

Met plezier wuif ik je uit,Bye


Als ik jouw logica volg: als je een Telenetcenter bezoekt, dan zul je merken dat er redelijk wat digicorders omgeruild worden.  Meerdere mensen die ik ken hebben problemen met hun digicorder. Dus @robatoras , dan vertoont jouw digicorder veel mankementen. Of beter: dan vertonen alle digicorders diezelfde mankementen en raad ik iedereen af om een digicorder te nemen.

Voor de duidelijkheid: dit is niet mijn logica maar jouw logica.

 

Het is trouwens niet omdat jij meerdere personen kent met een tvbox dat jij er dan veel van kent. Toch zit ook jij in dit topic.

Ik ben van in het begin een tvbox (tester geweest) en ik ben er erg tevreden over. Net als ik eigenlijk ook tevreden was over mijn digicorder. Het enige wat ik mis is vooruitspoelen met geluid. Soms moet ik mijn tvbox eens herstarten maar dat is eerder zelden. Je moet me niet geloven hoor.

 

Wat @Silverwing  meemaakt met zijn zoveelste tvbox zou ik niet willen meemaken maar maakt dat mijn tvbox slecht? Nee, mijn tvbox werkt goed. Ik wou dat dat bij @Silverwing ook was.

Sommige mensen hebben nu eenmaal problemen met iets en anderen niets.

De ene persoon zweert bij een Opel, wegens al de zoveelste zonder problemen, de andere moet nooit nog een Opel hebben en zal ook tegen iedereen verkondigen: "Nooit een Opel kopen, niets dan last".

Sommigen hebben last van geluid van hun modem, sommigen horen deze niet.

Ik heb geen last gehad van Pfizer. Meerdere mensen die ik ken hebben er wel veel last van gehad. Meerdere mensen die ik ken hebben er weinig last van gehad. Dus?

 

@robatorasKritiek kan, mag en moet.De manier waarop is echter wel belangrijk.

 

 

Veel off topic, ik weet het 😩

 

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@Suzy  schreef:

But keep in mind, je kan niet kiezen welke versie van de TV-box je krijgt in het Telenet winkelpunt, dit wordt bepaald door de voorraad.

Dit vind ik behoorlijk flauw van Telenet. Eerst en vooral moet je opnieuw de volle pot betalen voor een omruiling. Maar goed dat is weer een andere discussie. 

 

Als je centjes vraagt voor de TV Box dan mag de klant wel bepalen welke type hij/zij graag in ontvangst neemt. Ook al kan en mag je zeggen dat er zo goed als geen hardware verschillen zijn. De nieuwe versie is energiezuiniger en heeft een passieve koeling. Dat zijn de dag van vandaag belangrijke elementen om rekening mee te houden. Als je er dan toch voor moet betalen vind ik dat je een keuze moet hebben. 

 

Uiteraard kan je in het winkelpunt telkens weigeren wanneer je de oude versie ziet verschijnen. Maar het had veel klantvriendelijker opgelost kunnen worden.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

De meeste Telenetcenters zitten ondergebracht in ruimtes waar ook  audio en TV apperatuur wordt aangeboden.En daar zit ik regelmatig,In meerdere zaken.Ik heb nog steeds de 2100 gebruik deze geen 2 uur in de week.

Er valt voor mij  niets op te nemen,maar hoor wel wat anderen ervaren van digicorders tv boxen HGW's enz......

Trouwens ik blijf er bij dat de TVbox2  zo snel de opvolger was van de Tvbox1 ergens klopt er iets niet met de eerste TVbox1.Tuurlijk spreekt Telenet dit tegen.

Als er geen verschil is tussen de twee,waarom brengen ze dan de v2 op de markt?

50 euro betalen voor een TVbox die je moet huren,niet vandaag niet morgen NEVER.

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@BillyX de versie met passieve koeling, die zuiniger is, is nog een andere versie die later in roelatie komt bij Telenet.

 

V1 of V2: voor de klant is er echt geen verschil.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@Steven-E  schreef:

V1 of V2: voor de klant is er echt geen verschil.


Maakt niet uit. Als de klant betaalt mag hij of zij de keuze hebben. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@BillyX Telenet en klantvriendelijkheid dat is een utopie. Ze zijn vriendelijk aan de telefoon en in de centers, maar klantvriendelijkheid daar hebben ze nog geen kaas van gegeten, en al helemaal niet voor de oude trouwe abonnees.

Toeval of niet de laatste dagen heeft mijn box opnieuw kuren, serie opnames worden plots nog willekeurig opgenomen, en wanneer ik een bekeken programma stop keert de box terug naar het hoofdmenu. Op de duur doe je niets anders meer dan de box resetten en hopen dat het weer een tijdje goed gaat.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@Silverwing  schreef:

Toeval of niet de laatste dagen heeft mijn box opnieuw kuren, serie opnames worden plots nog willekeurig opgenomen, en wanneer ik een bekeken programma stop keert de box terug naar het hoofdmenu. Op de duur doe je niets anders meer dan de box resetten en hopen dat het weer een tijdje goed gaat.

 

@robatoras Daarom dat ik die goedkope brol niet wil

Is het box1 of box2.

En daar nog 50 euro voor moeten betalen.NEVER.

Van mijn 50 euro zullen ze in ieder geval geen gebruik kunnen maken om nieuwe business klanten levenslang gratis speedboost te bieden.  


 

0 Likes
Cyberbug
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Je zal ofwel moeten kijken of er een optische (Digitale) SPDIF / Toslink aansluiting op je versterken aanwezig is. dan heb je deze kabel nodig.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07NSMMV26/ € 2.70

 

Indien je versterker enkel analoge ingangen heeft kan je een actieve SPDIF to Aux converter kopen deze er tussen hangen.
https://www.amazon.de/Konverter-Ozvavzk-Converter-Kopfh%C3%B6rer-Lautsprecher/dp/B07FDZ2BGD/ € 13

Tags (1)
darkmantom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Happy New Year!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

ik heb indertijd mijn 'oude' werkende digicorder gewoon ingewisseld tegen een Tv-box, geen 50 euro moeten betalen 🙂

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

het word geval per geval gezien

zeker als de medewerker eens na de samenstelling pakket bekijkt en aanpassingen doet

op een moment dat het kalm is krijg je meer antwoorden en oplossingen voor elkaar

0 Likes