Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Sinds 9 juni is er een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-box. Deze tweede versie vervangt op termijn de TV-box van de eerste generatie.

Waarom een nieuwe?
Heel eenvoudig. De Telenet TV-box onderging enkele hardware veranderingen die ook de komende jaren een vlotte gebruikservaring voor de klant garandeert. 
Ook werkt Telenet met een andere leverancier die voor en met Telenet nauwgezet de evolutie en beschikbaarheid van interne hardwarecomponenten opvolgt.
En het design van de TV-box werd ook verfijnd, al is de nieuwe versie zeer vergelijkbaar met de bestaande TV-box.

Wat zijn de verschillen?

Decoder (uitzicht)

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2
Suzy_0-1625242987091.png Suzy_2-1625243042377.png
Suzy_1-1625243002422.png Suzy_3-1625243057474.png

 

  • Geen + en - toetsen meer op het voorpaneel, zappen kan alleen nog met de afstandsbediening
  • De netwerk- en wifistatus LED-lampjes op het voorpaneel zijn weg. Alle informatie over interactiviteit en de netwerkstatus raadpleeg je vanaf nu via het menu 'instellingen'
  • Geen mini SCART en analoge audio 3.5 mm jack uitgang meer
  • Geen aan/uit knop meer achteraan

Decoder (resets)

Nu de +/- toetsen op het voorpaneel weg zijn, is er een nieuwe eenvoudige procedure om je TV-box te herstarten. Druk de aan/uit toets op het voorpaneel 10 seconden in terwijl je de stroom uit-/en inschakelt.

Maak je keuze met de afstandsbediening of door minder dan vijf seconden te drukken op de aan/uit knop. Druk langer dan drie seconden om de optie te bevestigen. Je hebt de keuze uit:

  • Soft reset
    Alle lokale instellingen worden gewist, behalve Bluetooth pairing met de afstandsbediening en wifi-instellingen. De box herstart en voert een First Time installatie uit.
  • Software update
    Er wordt gecontroleerd of er een nieuwe softwareversie beschikbaar is. Is dat zo? Dan wordt die geïnstalleerd.
  • Hard reset
    Alle lokale instellingen en software worden gewist, waarna een software installatie en First Time installatie worden uitgevoerd. Deze optie werkt alleen als de decoder is aangesloten met een ethernet kabel (UTP).
  • Cancel
    De box herstart.

Afstandsbediening

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2 
Suzy_7-1625243395962.png Suzy_9-1625243416277.png

 

Afstandsbediening kwijt? Dan is het vanaf nu niet meer mogelijk om ze vanop afstand te laten piepen en ze zo terug te vinden.

Opgelet! De afstandsbediening van de Telenet TV-box V1 werkt niet voor de Telenet TV-box V2 en omgekeerd. De afstandsbediening van een Telenet TV-box koppelt zich met één TV-box. Je kan ze daarna niet gebruiken op een andere Telenet TV-box, zonder opnieuw een koppeling te maken.

Voeding

Telenet TV-box V1 Telenet TV-box V2 
Suzy_12-1625243563081.png  Suzy_13-1625243588582.png

 

De nieuwe externe voeding is kleiner dan de oude en heeft nu een geïntegreerde stekker (zie foto). Ze bestaan dus niet meer uit een aparte blok met twee snoeren. Zo herken je makkelijk het verschil. 

De nieuwe voedingsstekker kan je niet aansluiten aan een TV-box van de eerste generatie en omgekeerd.

Belangrijk om weten !

  • Krijg je als kant een nieuwe versie? Dan ervaar je geen impact of verschil qua applicaties en software.
  • De nieuwe versie vervangt de huidige, maar het bestaande type blijft volledig ondersteund.
  • Als klant kan je niet zelf kiezen welke versie je krijgt, dit is afhankelijk van de stock.
  • Ook kan je jouw huidige TV-box niet omruilen naar een nieuwe versie, als klant ondervind je ook geen effect hiervan, want de nieuwe presteert op dezelfde manier als de eerste

Voila, dan zijn jullie bij deze helemaal mee met de nieuwe versie van de TV-box. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
87 reacties
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

deze jongere van 63 dankt u 🙂

0 Likes
Nicolas85
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Beste,

 

Werkt deze nieuwe Tv box wel met de modem only?

 

Groeten,

 

Nicolas

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@Nicolas85  schreef:

Werkt deze nieuwe Tv box wel met de modem only?



Ja. Ik heb zelf de TV-box v2, in combinatie met de CV8560E HGW, die in "bridging" staat. Werkt perfect.

Er was wel support van de achterliggende dienst nodig om dit te aktiveren. In het Telenet center lukte dit niet, en kreeg de medewerker een melding dat er een nieuw modem besteld diende te worden. Dat heb ik geweigerd, want ik wilde mijn e-router behouden.

 

Achter een echt modem-only (CV7160E, Docsis 3.0 24*8) zal het ook werken, maar dit type modem is langzaam aan het verdwijnen. Er worden nu enkel nog docsis 3.1 HGW's uitgeleverd, te weten de modellen CV8560E of CH8568LG.

Geen van beide is een echt modem-only.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@Nicolas85  schreef:

Beste,

 

Werkt deze nieuwe Tv box wel met de modem only?

 

Groeten,

 

Nicolas


@Nicolas85 

 

Technisch gezien wel, maar ...

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Uitleg-Nieuwe-TV-Box-achter-Modem-Only-E...

 

Dat was overigens een van de redenen om mijn EMTA bye-bye te zeggen.

nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@Arnie  schreef:

@Nicolas85  schreef:

Werkt deze nieuwe Tv box wel met de modem only?



Ja. Ik heb zelf de TV-box v2, in combinatie met de CV8560E HGW, die in "bridging" staat. Werkt perfect.

Er was wel support van de achterliggende dienst nodig om dit te aktiveren. In het Telenet center lukte dit niet, en kreeg de medewerker een melding dat er een nieuw modem besteld diende te worden. Dat heb ik geweigerd, want ik wilde mijn e-router behouden.


Moh, is er nu ineens wel sprake van volledige Telenetsupport als we de TV-box achter onze eigen router (middels mac bridging e-router) hangen?

 

Bij mij is de TV-box nog steeds rechtstreeks aangesloten op de e-router.

 

Of, lees ik het verkeerd? Waarschijnlijk wel. 🙂

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@nickw  schreef:


Moh, is er nu ineens wel sprake van volledige Telenetsupport als we de TV-box achter onze eigen router (middels mac bridging e-router) hangen?

 

Bij mij is de TV-box nog steeds rechtstreeks aangesloten op de e-router.

 

Of, lees ik het verkeerd? Waarschijnlijk wel.


Ja hoor, zolang als je eigen router maar achter een homegateway (of de CV8560E) hangt en niet achter een echte modem only.  Maar een toegevoegde waarde om hem achter je eigen router te hangen is er imho niet. Soms kan het niet anders natuurlijk als je kablering het niet toelaat en je geen vlan enabled switches hebt.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06


@nickw  schreef:

Moh, is er nu ineens wel sprake van volledige Telenetsupport als we de TV-box achter onze eigen router (middels mac bridging e-router) hangen?

Er is geen officiele support voor de TV-box achter je eigen router, maar het werkt wel.

 

Nadat ik de TV-box nieuw had ontvangen had ik die eerst enige tijd gebruikt direkt aan de CV8560E verbonden.

Later heb ik deze achter mijn eigen router aangesloten. Alles werkt nog steeds perfect, inclusief de interactieve functies zoals terugkijen.

Geen noodzaak om port-forwarding of tv/vlan te gebruiken.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Sorry dat ik deze (oudere) topic nog eens "bump" voor die volledig afgesloten wordt.

 

Er zijn recent nogal wat topics over de TV-box (onder andere over de mogelijkheid om muziek van de TV-box door te sturen naar een versterker) ...

 

Het antwoord op dergelijke vragen hangt dus af, of je een v1 of V2 hebt.

De meeste gebruikers weten niet eens dat er een v1 en V2 bestaat, en wat de verschillen zijn ...

 

Vandaar deze "bump": hier staat het verschil in detail uitgelegd (met dank aan @Suzy ).

 

Dus als iemand nog eens een vraag heeft over de TV-Box: graag erbij vermelden over welke versie het gaat 😊...

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Er zijn inderdaad enkele topics waarin het probleem van de geluidsonderbreking bij V2, de laatste versie dus van de TV-box, ter sprake wordt gebracht.

 

De geluidsonderbreking, gedurende een paar seconden, die zich geregeld voordoet, manifesteert zich niet alleen bij aansluiten van de box op externe audio-apparaten (versterker, sound bar, ...) maar ook bij gewone aansluiting van deze laatste TV-box versie op een TV zonder meer. 

 

@Suzy gewoon nog eens de vraag of - gezien het feit dat dit een vee voorkomend probleem is - hier aan gewerkt wordt überhaupt. Ik dacht dat de laatste update een oplossing zou gebracht hebben maar dat is niet het geval. Of is het de bedoeling dat we de V2 nu massaal gaan inruilen voor een V1 (hetgeen ik wel zal doen indien het probleem nog heel lang aansleept).

 

Verder merk je niets in snelheidsverschil, beeldkwaliteit etc of het nu om een v1 of versie 2 box gaat. Bij de V1 licht zelfs de afstandsbediening nog op als je ze aanraakt en heb je een verlicht toetsenbord. Verder is de AB van de V1 inderdaad groter dan deze van de V2.

 

Dus het gaat wel degelijk om de V2 (ik heb ook een V1 versie eens gedurende enkele dagen aangesloten op dezelfde TV en versterker met dezelfde kabel en die heeft dit probleem niet). Dus mensen, begin niet met dure hdmi-kabels aan te schaffen, uw versterker binnen te doen voor nazicht, uw audio-apparatuur te resetten e.d.m. want het haalt NIETS uit. Er is duidelijk een firmware probleem met de TV-box V2.

danvos
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Ter info TV BOX Versie 2

De afstandsbediening van dit toestel heeft bovenaan rechts aan de zijkant een knopje met een afbeelding die lijkt op de weergave van een persoon. Daarmee kan je van profiel veranderen.

 

Weet iemand de juiste benaming van deze TV BOX (V2) om in te geven in de Logitech Harmony ?

Ziggo mediabox vind ik niet en ARRIS DCX960 voldoet niet 100%. De Play/pauze toets van de Harmony reageert niet.

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Als ik het mij goed herinner uit andere conversaties is de TV-box v2 geen Arris, maar een Humax.

Los daarvan lijkt deze sowieso maar naar één afstandsbediening te willen luisteren. Mensen die hun TV-afstandsbediening wensen te gebruiken voor beide apparaten wordt daarom aangeraden juist de TV-box afstandsbediening voor de TV te gaan gebruiken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

@Arnie Is idd een humax, heb die ook staan 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
danvos
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06

Ben erin geslaagd (met de hulp van zoonlief) de Play/pauzetoets van de Tv box toe te voegen aan de harmony.  Is een heel gedoe  maar het werkt. Dus voorlopig hou ik het bij de Arris, al is het proberen van humax misschien te proberen. Alvast bedankt.

0 Likes