24752
netweters
|
152357
antwoorden
|
20693
vragen
|
Sinds 9 juni is er een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-box. Deze tweede versie vervangt op termijn de TV-box van de eerste generatie.
Waarom een nieuwe?
Heel eenvoudig. De Telenet TV-box onderging enkele hardware veranderingen die ook de komende jaren een vlotte gebruikservaring voor de klant garandeert.
Ook werkt Telenet met een andere leverancier die voor en met Telenet nauwgezet de evolutie en beschikbaarheid van interne hardwarecomponenten opvolgt.
En het design van de TV-box werd ook verfijnd, al is de nieuwe versie zeer vergelijkbaar met de bestaande TV-box.
Wat zijn de verschillen?
Decoder (uitzicht)
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
Decoder (resets)
Nu de +/- toetsen op het voorpaneel weg zijn, is er een nieuwe eenvoudige procedure om je TV-box te herstarten. Druk de aan/uit toets op het voorpaneel 10 seconden in terwijl je de stroom uit-/en inschakelt.
Maak je keuze met de afstandsbediening of door minder dan vijf seconden te drukken op de aan/uit knop. Druk langer dan drie seconden om de optie te bevestigen. Je hebt de keuze uit:
Afstandsbediening
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
Afstandsbediening kwijt? Dan is het vanaf nu niet meer mogelijk om ze vanop afstand te laten piepen en ze zo terug te vinden.
Opgelet! De afstandsbediening van de Telenet TV-box V1 werkt niet voor de Telenet TV-box V2 en omgekeerd. De afstandsbediening van een Telenet TV-box koppelt zich met één TV-box. Je kan ze daarna niet gebruiken op een andere Telenet TV-box, zonder opnieuw een koppeling te maken.
Voeding
Telenet TV-box V1 | Telenet TV-box V2 |
|
De nieuwe externe voeding is kleiner dan de oude en heeft nu een geïntegreerde stekker (zie foto). Ze bestaan dus niet meer uit een aparte blok met twee snoeren. Zo herken je makkelijk het verschil.
De nieuwe voedingsstekker kan je niet aansluiten aan een TV-box van de eerste generatie en omgekeerd.
Belangrijk om weten !
Voila, dan zijn jullie bij deze helemaal mee met de nieuwe versie van de TV-box. 😉
Opgelost! Ga naar oplossing.
@robatoras schreef:
Omdat jij geen problemen ondervind,anderen wel.Waarom komen ze zo snel met een nieuwe?
Valt wel op.
Ik heb ook geen last van geluid die de Compal CH8568LG HGW 3.1 zou voortbregen.
sommige anderen wel.
Ik wil toch even verduidelijken dat de nieuwe TV-box (v2) er zeker niet is gekomen omdat er problemen zijn met de TV-box v1. Er zijn wel enkele hardware verschillen, maar die zijn bewust gemaakt met het oog op de toekomst. Ook worden beide TV-boxen steeds op dezelfde software geplaatst, dus als er functionele veranderingen zijn die softwarematig naar de klant worden gebracht, is dit voor zowel v1 als v2 TV-box klanten.
Mede dankzij deze beslissing kan Telenet de TV-box ook sneller naar de digitale TV klanten uitrollen, gezien er van de v1 lange tijd stock problemen zijn geweest in de COVID-19 periode (andere leverancier). We weten namelijk dat er redelijk wat bestaande klanten interesse hebben, dus was dit ook zeker een belangrijk aspect voor Telenet om rekening mee te houden.
Heb trouwens vandaag vernomen dat Telenet weldra start met communicaties (mail + sms) naar de klanten die online hun gegevens hebben achtergelaten voor de Telenet TV-box. De boodschap naar deze klanten zal zijn dat ze een TV-box kunnen gaan afhalen in een Telenet winkelpunt. Let wel: het zal verlopen volgens het FIFO-principe (first in first out), dus de klanten die zich eerst op de lijst hebben gezet, zullen ook eerst kunnen gaan. Ik zal hier deze week (eens ik alle details heb) een apart topic over schrijven en vastpinnen bovenaan dit bord zodat alle Netweters geïnformeerd zijn. But keep in mind, je kan niet kiezen welke versie van de TV-box je krijgt in het Telenet winkelpunt, dit wordt bepaald door de voorraad.
@robatoras schreef:@Arnie Die met de eerste box blijven met de problemen die er zijn zitten.
Willen ze ruilen op de nieuwe box,hebben ze deze meestal niet in voorraad.
@robatoras dit is nu typisch weer één van je antwoorden waar je zomaar wat uit je nek kletst, zonder ook maar de minste recente aanwijzing of eigen ondervinding.
Ik vraag me soms af waarom je dit doet. Voor je reputatie is dit toch niet goed, laat staan dat je je er geliefd door maakt. Wat wil je eigenlijk bereiken? Dat mensen telkens weer hun wenkbrauwen fronsen als je antwoordt?
Wel zo ver is het helaas al een tijdje.
Terug naar het topic: de problemen die er waren met de TV box waren software problemen. De meeste bugs zijn al lang verholpen. Ik merk zelf nooit problemen.
Toen ik meer dan 1,5 jaar geleden overschakelde naar de tv box was die al zeer stabiel.
De nieuwe box draait trouwens dezelfde software.
@Steven-E schreef:
@robatoras schreef:@Arnie Die met de eerste box blijven met de problemen die er zijn zitten.
Willen ze ruilen op de nieuwe box,hebben ze deze meestal niet in voorraad.
@robatoras dit is nu typisch weer één van je antwoorden waar je zomaar wat uit je nek kletst, zonder ook maar de minste recente aanwijzing of eigen ondervinding.
Mijn antwoord.
Dan bewijs maar eens dat dit niet klopt
Ik hoef niets de bereiken,ik weet dat het klopt.
@robatoras schreef:
@Steven-E schreef:
@robatoras schreef:@Arnie Die met de eerste box blijven met de problemen die er zijn zitten.
Willen ze ruilen op de nieuwe box,hebben ze deze meestal niet in voorraad.
@robatoras dit is nu typisch weer één van je antwoorden waar je zomaar wat uit je nek kletst, zonder ook maar de minste recente aanwijzing of eigen ondervinding.
Mijn antwoord.
Dan bewijs maar eens dat dit niet klopt
Ik hoef niets de bereiken,ik weet dat het klopt.
@robatorasweet dit allemaal zonder zelf een TV-box (gehad) te hebben.
Bij deze complottheorie past maar één woord voor: "Trumpiaans".
Stop met deze persoon nog te antwoorden. Dit was mijn laatste reactie op @robatoras 🤐
Bye!
@Ex-Netweter Als je er weing of niets van kent van deze zaken,zoals ik al eerder merkte.Wat zit je dan nog op deze topic te doen.Wat meer een Telenet center bezoeken,Mensen die met klachten komen,en luisteren.
Meerdere personen die ik ken hebben een TVbox.
Met plezier wuif ik je uit,Bye
@robatoras schreef:@Ex-Netweter Als je er weing of niets van kent van deze zaken,zoals ik al eerder merkte.Wat zit je dan nog op deze topic te doen.Wat meer een Telenet center bezoeken,Mensen die met klachten komen,en luisteren.
Meerdere personen die ik ken hebben een TVbox.
Met plezier wuif ik je uit,Bye
Als ik jouw logica volg: als je een Telenetcenter bezoekt, dan zul je merken dat er redelijk wat digicorders omgeruild worden. Meerdere mensen die ik ken hebben problemen met hun digicorder. Dus @robatoras , dan vertoont jouw digicorder veel mankementen. Of beter: dan vertonen alle digicorders diezelfde mankementen en raad ik iedereen af om een digicorder te nemen.
Voor de duidelijkheid: dit is niet mijn logica maar jouw logica.
Het is trouwens niet omdat jij meerdere personen kent met een tvbox dat jij er dan veel van kent. Toch zit ook jij in dit topic.
Ik ben van in het begin een tvbox (tester geweest) en ik ben er erg tevreden over. Net als ik eigenlijk ook tevreden was over mijn digicorder. Het enige wat ik mis is vooruitspoelen met geluid. Soms moet ik mijn tvbox eens herstarten maar dat is eerder zelden. Je moet me niet geloven hoor.
Wat @Silverwing meemaakt met zijn zoveelste tvbox zou ik niet willen meemaken maar maakt dat mijn tvbox slecht? Nee, mijn tvbox werkt goed. Ik wou dat dat bij @Silverwing ook was.
Sommige mensen hebben nu eenmaal problemen met iets en anderen niets.
De ene persoon zweert bij een Opel, wegens al de zoveelste zonder problemen, de andere moet nooit nog een Opel hebben en zal ook tegen iedereen verkondigen: "Nooit een Opel kopen, niets dan last".
Sommigen hebben last van geluid van hun modem, sommigen horen deze niet.
Ik heb geen last gehad van Pfizer. Meerdere mensen die ik ken hebben er wel veel last van gehad. Meerdere mensen die ik ken hebben er weinig last van gehad. Dus?
@robatorasKritiek kan, mag en moet.De manier waarop is echter wel belangrijk.
Veel off topic, ik weet het 😩
@Suzy schreef:
But keep in mind, je kan niet kiezen welke versie van de TV-box je krijgt in het Telenet winkelpunt, dit wordt bepaald door de voorraad.
Dit vind ik behoorlijk flauw van Telenet. Eerst en vooral moet je opnieuw de volle pot betalen voor een omruiling. Maar goed dat is weer een andere discussie.
Als je centjes vraagt voor de TV Box dan mag de klant wel bepalen welke type hij/zij graag in ontvangst neemt. Ook al kan en mag je zeggen dat er zo goed als geen hardware verschillen zijn. De nieuwe versie is energiezuiniger en heeft een passieve koeling. Dat zijn de dag van vandaag belangrijke elementen om rekening mee te houden. Als je er dan toch voor moet betalen vind ik dat je een keuze moet hebben.
Uiteraard kan je in het winkelpunt telkens weigeren wanneer je de oude versie ziet verschijnen. Maar het had veel klantvriendelijker opgelost kunnen worden.
De meeste Telenetcenters zitten ondergebracht in ruimtes waar ook audio en TV apperatuur wordt aangeboden.En daar zit ik regelmatig,In meerdere zaken.Ik heb nog steeds de 2100 gebruik deze geen 2 uur in de week.
Er valt voor mij niets op te nemen,maar hoor wel wat anderen ervaren van digicorders tv boxen HGW's enz......
Trouwens ik blijf er bij dat de TVbox2 zo snel de opvolger was van de Tvbox1 ergens klopt er iets niet met de eerste TVbox1.Tuurlijk spreekt Telenet dit tegen.
Als er geen verschil is tussen de twee,waarom brengen ze dan de v2 op de markt?
50 euro betalen voor een TVbox die je moet huren,niet vandaag niet morgen NEVER.
@BillyX Telenet en klantvriendelijkheid dat is een utopie. Ze zijn vriendelijk aan de telefoon en in de centers, maar klantvriendelijkheid daar hebben ze nog geen kaas van gegeten, en al helemaal niet voor de oude trouwe abonnees.
Toeval of niet de laatste dagen heeft mijn box opnieuw kuren, serie opnames worden plots nog willekeurig opgenomen, en wanneer ik een bekeken programma stop keert de box terug naar het hoofdmenu. Op de duur doe je niets anders meer dan de box resetten en hopen dat het weer een tijdje goed gaat.
@Silverwing schreef:Toeval of niet de laatste dagen heeft mijn box opnieuw kuren, serie opnames worden plots nog willekeurig opgenomen, en wanneer ik een bekeken programma stop keert de box terug naar het hoofdmenu. Op de duur doe je niets anders meer dan de box resetten en hopen dat het weer een tijdje goed gaat.
@robatoras Daarom dat ik die goedkope brol niet wil
Is het box1 of box2.
En daar nog 50 euro voor moeten betalen.NEVER.
Van mijn 50 euro zullen ze in ieder geval geen gebruik kunnen maken om nieuwe business klanten levenslang gratis speedboost te bieden.
Je zal ofwel moeten kijken of er een optische (Digitale) SPDIF / Toslink aansluiting op je versterken aanwezig is. dan heb je deze kabel nodig.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07NSMMV26/ € 2.70
Indien je versterker enkel analoge ingangen heeft kan je een actieve SPDIF to Aux converter kopen deze er tussen hangen.
https://www.amazon.de/Konverter-Ozvavzk-Converter-Kopfh%C3%B6rer-Lautsprecher/dp/B07FDZ2BGD/ € 13
ik heb indertijd mijn 'oude' werkende digicorder gewoon ingewisseld tegen een Tv-box, geen 50 euro moeten betalen 🙂
het word geval per geval gezien
zeker als de medewerker eens na de samenstelling pakket bekijkt en aanpassingen doet
op een moment dat het kalm is krijg je meer antwoorden en oplossingen voor elkaar