24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Probleem is er weer...
Opgelost! Ga naar oplossing.
We hebben sinds kleine 2 weken ook de nieuwe digibox en hebben dit nu ook voor... Kunnen geen opname meer bekijken. Heel erg vervelend.
Ook vanavond problemen met bufferen, problemen met uitgesteld kijken die wegvalt.
Omgeving 2920.
Kunnen we ergens te weten komen dat er algemene problemen zijn ?
vrees een kleine overbelasting van het hele systeem waarop de Tv Box op draait,
als er veel mensen gebruik maken zoals op een zondag waneer er bitter weinig te zien is dan kijken veel mensen op aanvraag of opnames die via internet komen en die dus een belasting brengen op het systeem,
heb vanavond ook 1 keer gehad dat de opname opeens uitviel maar kon daarna weer verder kijken zonder problemen naar alle opnames.
denk dat het plaatselijk is ook soms want heb amper problemen daarmee.
de server word ook nog gedeeld met Nederland dus kan een overbelasting soms eens voorkomen vrees ik.
Ik heb jullie posts even in een apart topic gestoken, want gisterenavond was er effectief een algemeen probleem met de TV-box. Zowel bij opnames, terugkijk-tv als items uit de TV-theek kon je de 'bufferen' melding te zien krijgen. Deze ochtend om 9u30 hebben we te horen gekregen dat het opgelost was. Hopelijk blijft het zo! 😉
Ik heb een paar weken nu de tv box en meestal op zondag vanaf 22u beginnen de problemen : bufferen, CS21xx errors. Soms kan je kijken naar een andere opename, soms kan je geen enkele opname bekijken.
Het lijkt er op dat de servers bij telenet de vraag niet aankunnen om de opnames te streamen. Aangezien nog niet iedereen een tv box heeft en nu al deze problemen voorkomen hoop ik dat daar snel aan gewerkt gaat worden. Het lijkt er op dat de tv box nog niet helemaal op punt staat (verschillen in menu op de box en de app/site). Eigenlijk zijn er toch nog wat te veel storingen (buffer, CS fouten, vaak op zondag na 22u ) om van een vlotte ervaring te spreken. Wat niet wil zeggen dat het slecht is , maar eerder nog niet uit ontwikkeld ...
@av01 Die server staat in Nederland en word daar gedeeld met Nederland, als ze daar veel opnames bekijken en in België ook dan kan die even overbelast zijn denk ik zo.
het zou beter zijn dat België een eigen server heeft voor de cloud en Nederland ook.
Terug hetzelfde probleem hoor...ik kan niets zien momenteel, het begint zelfs niet, ik krijg meteen de foutmelding. Heeeeeeel frustrerend. Al 2 dagen na een.
Heb je dit al eens gemeld bij Telenet?
Het is goed dat je het hier meldt zodat iedereen weet dat dit niet alleen bij u voorkomt. Het moet ook bij de klantendienst gemeld worden. Dan beseffen ze daar ook dat er iets moet gebeuren.
@Laurake86 het algemene probleem van zondagavond is gisterenavond niet meer terug opgedoken. Dan lijkt dit individueel bij jou te zijn. Als je de melding bufferen te zien krijgt, heeft dit meestal met je netwerk (internet) te maken. Je neemt best eens contact met Telenet op om dit tezamen met je te bekijken.
Zou leuk zijn -voor techneuten alvast- om een keertje een netwerkschets te hebben hoe die opstelling zit voor het tv box netwerk , waar de servers staan , hoe de boel werkt (ook bvb qua redundant etc.), hoe groot de opslagcapaciteit is ...
@louishufk Nee, niet gemeld - ik heb de moed niet om in de wachtrij te gaan hangen (thuisgebruik , normale helpdesk - wachtmuziek .... )
Ik had gebeld maandag, wel bijna meteen iemand aan de lijn gehad en die heeft van op afstand een update uitgevoerd en sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad. Ik hoop dat het zo blijft.