Beantwoorden
Pitt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Hallo, Ik heb vandaag ontdekt dat ik mijn opnames met de tv-box maar 12 maanden meer kan bewaren en geen 5 jaar. Mijn opslagplaats is 21% bezet en de oudste opname is van april 2022. Zijn de regels veranderd?

 

Titel gewijzigd door jasmin (mod) | Vorige titel: Opnames max. 12 maanden bewaren


(www.purebasic.com, feel the pure power.)
0 Likes
74 reacties
Pitt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Als het zo blijft zal ik dan ook stilzwijgend Telenet verwisselen voor een andere provider.


(www.purebasic.com, feel the pure power.)
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@Pittvrees dat het gras niet groener is aan de overkant, Proximus Max 2 maanden, Orange kan ook nog aangepast worden, 

vrees dat deze regel een aanpassing is van de overeenkomst met de zenders is nu ze gratis 7 dagen ver kan kijken door elke Telenet klant.

het kan ook een bug zijn, denk dat @Suzy hier meer kan bij helpen bij deze vraag 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Ik heb NIKS gezien of gehoord dat de opnames op de TV box van 5 jaar naar een 1 jaar zouden zijn.

Bij ons thuis zie ik dat AL onze opnames 5 jaar GELDIG zijn tot 2027. 

Misschien moet je eens de TV box loskoppelen en dan terug aankoppelen, om te zien wat het dan zegt.

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?


@Master-Magic  schreef:

@Pittvrees dat het gras niet groener is aan de overkant, Proximus Max 2 maanden, Orange kan ook nog aangepast worden, 

vrees dat deze regel een aanpassing is van de overeenkomst met de zenders is nu ze gratis 7 dagen ver kan kijken door elke Telenet klant.

het kan ook een bug zijn, denk dat @Suzy hier meer kan bij helpen bij deze vraag 😉


Lijkt me helaas geen bug als het op de website én op de tvbox aangepast is...geruisloos....

Dit krijg je als je bij het instellen van een opname naar geavanceerde instellingen gaat:

20220715_084917.jpg

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Volgens mij doet deze instelling niets, maar is er gewoon om de gebruikers wat te pushen om hun oude opnames op tijd eens op te ruimen. De vraag is: wat gebeurt er na de 12 maanden?

Misschien blijven ze wel effectief (tot 5 jaar) staan, en gebruikt Telenet dit gewoon als een stok achter de deur voor het geval er toch (ooit) ruimtegebrek komt op de cloud servers, zodat ze dan kunnen ingrijpen indien nodig??

Een beetje zoals een niet-toegepaste FUP ...

0 Likes
Brent_
Ex-Moderator
Berichten: 11
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Hey iedereen!

Het klopt inderdaad dat je sinds gisteren opnames niet langer dan 1 jaar kan bewaren op de Telenet TV-box. We merken dat er maar een klein percentage van onze klanten opnames bekijkt die ouder zijn dan een jaar. Op deze manier kunnen we ook meer ruimte vrijmaken in onze Cloud voor nieuwe opnames. Dit wil ook zeggen dat opnames ouder dan 1 jaar stelselmatig verwijderd zullen worden. Geïmpacteerde klanten zullen hierover gecontacteerd worden.


Brent | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@Brent_ 

Jij kunt daar persoonlijk ook niets aan doen, maar ik vind het toch maar een rare redenering:

Als er dan toch zo weinig opnames lang bewaard worden, welke winst haal je dan door dit af te schaffen? Juist, heel weinig ...

Maar wel enkele gefrustreerde of ongelukkige klanten. Is het sop de kool waard?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?


@flip1953  schreef:

Volgens mij doet deze instelling niets, maar is er gewoon om de gebruikers wat te pushen om hun oude opnames op tijd eens op te ruimen. De vraag is: wat gebeurt er na de 12 maanden?

Misschien blijven ze wel effectief (tot 5 jaar) staan, en gebruikt Telenet dit gewoon als een stok achter de deur voor het geval er toch (ooit) ruimtegebrek komt op de cloud servers, zodat ze dan kunnen ingrijpen indien nodig??

Een beetje zoals een niet-toegepaste FUP ...


Wat er op de site staat deed me vrezen en de vrees is nu waarheid als je "de oplossing" leest.

@StefaanH  ik volg helemaal wat je zegt...dat is de Telenetredenering he

@Brent_, Opnames die reeds gebeurd zijn zijn onder de oude voorwaarden opgenomen en zouden dus eigenlijk 5j moeten blijven staan. Ik heb nog geen communicatie ontvangen. Geldt dit enkel voor nieuwe opnames of worden stelselmatig alle opnames verwijderd, ook degene die onder de oude voorwaarden opgenomen zijn?

Ik vind trouwens dat Telenet hier nogal licht mee omspringt: eerst doorvoeren en nog helemaal niet over gecommuniceerd, hoewel het een grote verandering is met veel impact voor mensen die nog oudere opnames hebben staan. Ik heb bijvoorbeeld nog 2 seizoenen staan van Das Boot met de veronderstelling dat deze 5j bleven staan. Als deze gewist gaan worden, moeten we deze snelsnel kijken (i.p.v. van wanneer wij het willen), want ze zullen stelselmatig gewist worden. Ik vind dit ongelooflijk....

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@WhengIk vind de werkwijze ook niet echt klantvriendelijk, nu zeker in verlof periode gaan er meer opnames gebeuren en zal er meer mensen het niet merken dat dit is aangepast, 

denk dat er nog veel negatieve reacties gaan komen hier op, we zullen dan maar snel opnames gaan bekijken dat er al langer dan 6 maanden opstaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

@Master-Magic   Daar moet ge ook tijd voor hebben he 😉 Telenet zet me nu voor een blok: kijk snel je opnames of anders ben je ze kwijt. Ik kijk ze graag, en kan ze ook alleen maar kijken, wanneer ik daar tijd voor heb, niet wanneer zij zeggen dat ik ze moet kijken.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

De zoveelste besparingsmaatregel van Telenet. Strikt genomen zijn dat kandestiene prijs verhogingen voor zij die ervan gebruik maken of denken te maken in de toekomst.

  • triiing
  • website
  • aanbieden van bundels alles of niets
  • ingekorte duur opnames in de cloud
  • ...
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?


@janne_man  schreef:

De zoveelste besparingsmaatregel van Telenet. Strikt genomen zijn dat kandestiene prijs verhogingen voor zij die ervan gebruik maken of denken te maken in de toekomst.

  • triiing
  • website
  • aanbieden van bundels alles of niets
  • ingekorte duur opnames in de cloud
  • ...

En een uitleg is er altijd: het is niet omdat er een klein percentage opnames ouder dan 1 jaar heeft dat ze dat doen. De reden is besparing en men moet er een uitleg aan geven. Zoals @StefaanH  al zei, als het toch een klein percentage is, kan dat niet toch zoveel invloed hebben op de cloud.
Tja, ik maak me geen illusies, terugdraaien gaan ze deze maatregel niet. Het is beslist, we hebben het te slikken, wel met een serieus wrange smaak. Bah.
Ik wacht nog altijd op een communicatie. Niet dat ik blij ga zijn met die communicatie, maar zoiets ingrijpends als opnames wissen moet men toch op voorhand laten weten en de mensen wat tijd geven. Ik vermoed dat er niet veel tijd gaat zijn. Of er zijn al opnames gewist misschien, dat zou nog erger zijn.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

En op deze manier bespaart Telenet toch weer op de dingen die in het begin allemaal toegankelijk waren. Zoals @janne_man ook al een aantal dingen aangeeft wat allemaal weg gevallen is is deze regel dus ook aangepast. Ik wist het doordat ik het op de website heb zien staan want anders wist ik het ook niet en ik neem niks op. 

Maar de prijs stijgt wel enkel de dienst verlening ervan gaat achteruit en dat helemaal zonder communicatie. Zelf heb ik er geen impact op maar er zal toch een meerderheid aan klanten zijn die om deze reden , lees langer de opnames te bewaren , toch een tv box kiezen. Nu creëer je dat de mensen toch geen tv box gaan kiezen om deze reden en diegene die er ene hebben hebben er dus een grote impact op. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Alweer een reden om mijn gekochte digicorders niet te vervangen door tv-box, en al zeker niet van wigo naar One te gaan. Snap die redenering trouwens ook helemaal niet.  Als het toch een kleine minderheid is die opnames langer dan 12 maand bijhoud, waarom dit dan door de strot van iedereen duwen?  

K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Opnames max. 12 maanden bewaren op TV-box?

Lap, we hebben het hier ook gemerkt dat onze opnames geen 5 jaar, maar 1 jaar duurt. De TV box ging aan en er werd een update door gevoerd en toen zagen we het.

Hier hebben we veel opnames van Nat. Geo Wild en ik ben ook eens benieuwd of het effectief 5 jaar in de cloud zal blijven tot 2027. 

Telenet had de klanten ruim op voorhand over moeten communiceren en de uitleg die we nu horen of lezen, trekt op niks.

Wij zijn alleen de melkkoe voor Telenet en dat is alles wat telt.

Ach, het is bij alle providers hetzelfde liedje. Vermoed dat mensen weer al gaan nadenken om diensten van Telenet af te stoten of bij een andere provider...