24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Is het mogelijk om een oudere trage digirecorder om te ruilen voor de nieuwe tv-box gratis?
De oude digirecorder heeft vrij veel delay als je de afstandsbediening gebruikt en en hapert soms.
Omruilen kan zeker, maar voor bestaande klanten helaas niet gratis. De kost bedraagt € 35.
En hem stukslaan helpt niet, want dan krijg je gewoon terug een digicorder in de plaats.
Maar dat is dus wel gratis, als er iets aan uw digicorder mankeert (dat stukslaan was uiteraard een grapje, daar gaan ze niet me kunnen lachen) kun je hem omruilen voor een nieuwe.
Dus mijn trage digirecorder zal ik nooit kunnen vervangen door een tv - box gratis? Alleen voor dezelfde terug?
Zeg nooit nooit. Nu kan het niet. Mijn persoonlijke mening is dat het over een paar jaar wel zal kunnen onder bepaalde voorwaarden. Als je al lang genoeg klant bent, herinner je misschien nog dat als de huidige reeksen HD Digicorders uitgekomen zijn, dat men toen ook niet zomaar zijn SD Digicorder kon ruilen voor de HD variant. Als mijn herinnering juist is, vroeg Telenet toen 50 euro voor de omruiling. Later kon de omruiling wel onder bepaalde voorwaarden, dewelke herinner ik me niet meer.
Zal nog even met de trage werken dan.
Hebben vandaag de switch gemaakt.
Gewoon naar een telenet-shop gegaan.
En komen maandag alles installeren 😃
(oof, eindelijk YouTube op tv, en een lekker snelle box)
@Ex-Netweter en waarom laten installeren? Dat zijn letterlijk 4 kabels (stroom, HDMI, coax en UTP) omsteken en een setup doorlopen van 15 a 30 min. Alles poepsimpel...
@Peter_Schouten, van zodra je meer dan 2 TV-boxen wil afhalen, wordt er op dit moment sowieso een afspraak met een technicus gemaakt. Uiteraard is die afspraak niet betalend. Of dit in de toekomst zo zal blijven, daar heb ik geen zicht op.
@Suzy wat daar het nut dan weer van is snap ik niet. Als men één digicorder kan aansluiten kan men er ook drie aansluiten. Zou nog goed zijn als de setup ingewikkeld was of als er iets verandert was in de manier van aansluiten. Maar alles is hetzelfde als bij een digicorder. Enige reden die ik kan bedenken om toch een technieker te laten komen is upselling...
@Peter_Schouten schreef:
@Suzy wat daar het nut dan weer van is snap ik niet. Als men één digicorder kan aansluiten kan men er ook drie aansluiten. Zou nog goed zijn als de setup ingewikkeld was of als er iets verandert was in de manier van aansluiten. Maar alles is hetzelfde als bij een digicorder. Enige reden die ik kan bedenken om toch een technieker te laten komen is upselling...
@Peter_Schouten, technici die bij een klant langskomen, zijn geen verkopers. Zij installeren enkel de diensten waarvoor ze ingepland zijn. Enige dat ze wel kunnen doen is de klant informeren over bepaalde producten, wanneer hij of zij er naar vraagt of interesse voor heeft.
Waarom wordt er dan een technicus gestuurd vanaf 3 TV-boxen? Dat is om te verzekeren dat de klant op de locatie van elke TV-box een goede connectiviteit heeft. De TV-box heeft dit namelijk nodig om optimaal alle features te laten werken.
@Suzy er zullen inderdaad mensen bijzitten die niet in staat zijn 4 kabels aan te sluiten, maar ik als IT'er heb heus geen technieker nodig om zoiets simpel af te handelen.
het is schandalig dat klanten van het eerste uur die de opstart van telenet hebben beleefd 35 euro moeten betalen voor de nieuwe box, terwijl nieuwe klanten hem zo krijgen.
Klanten van het eerste uur mogen niet testen, ze laten liever mensen testen zonder technische kennis. Gevolg is erdoor mijne setup box is gisteren vast gelopen toen ik Netflix opstarte. Na een spontane herstart werkte alles terug. Ik ken vrienden die mochten testen en ze hebben niet eens een 4k tv en de app? Daar hebben ze geen verstand van. Maar ik ben verslaafd aan techniek en kon 35 euro betalen.
@RudyBoumon schreef:het is schandalig dat klanten van het eerste uur die de opstart van telenet hebben beleefd 35 euro moeten betalen voor de nieuwe box, terwijl nieuwe klanten hem zo krijgen.
Klanten van het eerste uur mogen niet testen, ze laten liever mensen testen zonder technische kennis. Gevolg is erdoor mijne setup box is gisteren vast gelopen toen ik Netflix opstarte. Na een spontane herstart werkte alles terug. Ik ken vrienden die mochten testen en ze hebben niet eens een 4k tv en de app? Daar hebben ze geen verstand van. Maar ik ben verslaafd aan techniek en kon 35 euro betalen.
Er is vorig jaar rond deze tijd een oproep geweest om de TV Box te testen. Half juli zijn toen de eerste mensen begonnen met de test. Vanaf oktober werd de groep verder en verder uitgebreid tot 20.000 mensen. Dus wanneer er nog eens een nieuwe decoder wordt voorgesteld best eens kijken dan of je hem kan testen. Ik test hem sinds oktober en hij doet bij mij wat hij moet doen (op enkele kleine foutjes na die telkens werden opgelost).
Ik heb de oproep beandwoord en me ingeschreven, maar ik denk mensen met teveel technische kennis buiten de boot vallen bij telenet.