24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Hallo,
ik heb problemen met mijn HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV (55PUS8601/12) bij opstart.
Bij opstarten gebeurt het soms dat ik geen signaal krijg via mijn HDMI.
Als ik dan bij mijn TV naar de HDMI input kijk zie ik dat deze continu aan het 'schakelen' is en aan het proberen is, maar ik krijg nooit beeld te zien.
(Ik zie de HDMI beschrijving veranderen naar TVBox > HDMI > TVBox > HDMI > ........)
Ik moet uiteindelijk de spanning van de TV-Box eraf halen en deze laten heropstarten.
Dan past krijg ik beeld te zien op mijn HDMI input.
Als ik dan in mijn menu ga, zie ik ook dat mijn resolutie van 4K teruggezet is op iets anders?
Soms naar 1080p, nu zelfs naar 720p.
Ik heb de resolutie al op automatisch, 4K, 1080p,... gezet, maar het probleem lijkt steeds terug te komen!
Help aub !!!
Zie ook een paar foto's en een filmpje met het probleem:
https://photos.app.goo.gl/fiC5xZRc5h1E1Vmv8
Mvg,
Nick
Hallo,
@louishufk vandaar dat ik ook bij Philips een service request heb geopend...
100% zeker kan ik het niet weten zonder de juiste HDMI analyse apparatuur en deze heb ik persoonlijk niet.
Wel had de Philips TV hiervoor met alle HDMI sources inclusief de Digicorder nooit problemen. Deze begonnen pas met de TV-Box, vandaar mijn (misschien voorbarige) conclusie.
@janne_man Heb ook al andere HDMI kabel gebruikt en zelfde probleem. De negotiatie is ook relatief lage snelheid, dus zou mij verwonderen dat daar de kabel een (grote) invloed op heeft.
Het kan de ene of de andere zijn. Of allebei. Wie een probleem heeft maakt mij niet uit. Wat ik wel interessant vind is dat op dit forum personen met een heel verschillende achtergrond en ervaring te voorschijn komen. Dat geeft wel eens verrassende inzichten.
Hopelijk vindt men de oorzaak (snel).
Groeten
Blijkt dat ik het probleem (combinatie met samsung QledTV), enkel heb waneer de box in "normale start" staat. Bij "snelle start", start hij wel normaal op.
Bij "normale start" kon ik enkel het tv-box menu bedienen, maar kreeg geen beeld en geluid. Even schakelaar aan en uit zetten en ik kreeg wel beeld.
Dit probleem blijft, ondanks dat de diagnose aangeeft dat alles perfect en snel werkt en ondanks een reset naar de fabrieksinstellingen.
Ik geloof dat dit probleem is gekomen na de software-update. Hiervoor startte de box wel op "normale start" normaal op. (Dit was wel een andere TV-box die ik heb moeten omruilen omdat gezoem van de box hoorbaar was door het TV-geluid heen. Met huidige box is dit probleem van de baan...)
Bij digicorder nooit problemen gehad...
Ik laat hem dus (voorlopig) in "snelle start" staan.
Mvg
Heb je in instellingen van tv-box gekozen voor: beeld en geluid/auto tv.
Dan zou de tv en tv-box samen moeten opstarten.
Ter overweging: Het energie verbruik met de instelling "snelle start" is nagenoeg even hoog als gewoon laten aanstaan. Je zou dus alleen de tv moeten uit- en inschakelen.
Groeten
Bedankt om mee na te denken.
Maar die instellingen staan allemaal juist. TV startte samen met de box mee op en had dan enkel beeld van de TV-box (menu en al de rest), maar geen zenderbeelden.
Maar probleem blijft zich enkel voor doen bij "normale start". Bij "snelle start" is er dus geen probleem... (En ja, het verschil in energieverbruik is idd verwaarloosbaar 😉)
Mvg
Zelfde probleem met een Philips PFL9606. Nooit problemen gehad met Digicorder.
@Sjekke op je tv is het HDMI 1.4, weet niet vanbuiten of dit dezelfde versie is dat de telenet box heeft, kan zijn dat er verschil op zit zodat deze problemen voorkomen,
er zit ook easylink op HDMI1, probeer anders eens de HDMI2 of 3 of deze aan de zijkant.
@nick76 schreef:Hallo,
ik heb problemen met mijn HDMI TV-Box (4.19) en Philips TV (55PUS8601/12) bij opstart.
Bij opstarten gebeurt het soms dat ik geen signaal krijg via mijn HDMI.
Als ik dan bij mijn TV naar de HDMI input kijk zie ik dat deze continu aan het 'schakelen' is en aan het proberen is, maar ik krijg nooit beeld te zien.
(Ik zie de HDMI beschrijving veranderen naar TVBox > HDMI > TVBox > HDMI > ........)
Ik moet uiteindelijk de spanning van de TV-Box eraf halen en deze laten heropstarten.
Dan past krijg ik beeld te zien op mijn HDMI input.
Als ik dan in mijn menu ga, zie ik ook dat mijn resolutie van 4K teruggezet is op iets anders?
Soms naar 1080p, nu zelfs naar 720p.
Ik heb de resolutie al op automatisch, 4K, 1080p,... gezet, maar het probleem lijkt steeds terug te komen!
Help aub !!!
Zie ook een paar foto's en een filmpje met het probleem:
https://photos.app.goo.gl/fiC5xZRc5h1E1Vmv8
Mvg,
Nick
Ligt niet 100% maar 200% aan de software van de tv-box. Sommige mensen krijgen een zwart beeld of sneeuw en dan inderdaad het enige dat helpt is de tv-box heropstarten.
Het probleem ligt in het feit dat de tv sneller opstart dan de tv-box en dat de tv-box niet kan volgen en dan dus een zwart beeld geeft of sneeuw.
De enige oplossing voorlopig is om CEC (of hoe het tv merk het noemt) uit te schakelen op de tv en tv-box en handmatig de tv aanschakelen en dan de tv-box.
Dus niks problemen met kabels, hdmi-ingangen etc...
Liberty Global moet hun engineers aan het werk zetten. En @Suzy moet dit uiteraard doorgeven...
@Master-Magic schreef:@Sjekke op je tv is het HDMI 1.4, weet niet vanbuiten of dit dezelfde versie is dat de telenet box heeft, kan zijn dat er verschil op zit zodat deze problemen voorkomen,
er zit ook easylink op HDMI1, probeer anders eens de HDMI2 of 3 of deze aan de zijkant.
2.0 dacht ik. Maar uiteraard compatibel met 1.4
Bedankt voor al jullie inzichten, voorlopig hebben we genoeg voorbeelden. Ik heb jullie Philips types doorgestuurd en dit zal verder onderzocht worden. Voorlopig heb ik nog geen zicht op oorzaak of oplossing.
@Theo2 kan jij me nog jouw type van Philips tv nog bezorgen? Dan kan ik dit nog doorsturen.
Heb ongeveer hetzelfde probleem, mijn tv is een plasma Panasonic.
Wanneer ik vroeger de tv opstartte (met de digicorder) kwam ik eerst in tv-modus, dan digicorder aanzetten en automatisch had je via de HDMI voor de digicorder beeld. Omgekeerd eerst digicorder en dan tv aanzetten zelfde resultaat
Thans, met de nieuwe tv-box, start ik de tv op (tv-modus), dan start ik de tv-box en nu gaat de omschakeling niet meer automatisch. Ik moet via de afstandsbediening van de tv naar AV gaan en de HDMI voor de tv-box activeren met de OK-toets. Eerst de tv-box aanzetten en dan tv geeft hetzelfde resultaat.
De tv-box werkt voor de rest zeer goed.
Heb de oplossing gevonden.
Instellingen van tv-box: "beeld en geluid" --> moet op "auto tv/aan"
Enkel als ik deze volgorde gebruik lukt het:
Starten met kijken:
1) tv-aan via de tv-knop (tv mag niet in standy-mode staan)
2) dan pas de aan-knop van de tv-box gebruiken:
--> automatische omschakeling van tv-modus naar HDMI-modus OK
Stoppen met kijken:
1) eerst tv uitschakelen (niet op standby)
2) dan pas de tv-box uitschakelen
Bij alle andere volgordes lukt het niet. Dus ook niet als je op de stop-toets van de tv-box drukt (waardoor én tv en tv-box op standby gaan) en nadien weer wil opstarten.
Ik begrijp de stelling niet :
1) tv-aan via de tv-knop (tv mag niet in standy-mode staan)
> dan staat je TV toch gewoon uit en moet je hem manueel gaan opzetten?
1) eerst tv uitschakelen (niet op standby)
> dus gewoon manueel uitzetten?
Dat is geen oplossing maar een work around om de setup toch werkend te krijgen...