25.225
netweters
|
155.650
antwoorden
|
21.027
vragen
|
Geachte leden,
blijkt dat er nu toch TV Boxen verkrijgbaar zijn voor klanten zonder internetverbinding.....Klopt dit ?
Zou werken via de coaxkabel....
gr,
B
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV BOX zonder internet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Euhm… nu spreek je jezelf toch een beetje tegen hoor 😅
Dus de TV-box werkt alleen via het Telenet-netwerk en "niet echt" via internet? Dus eigenlijk net zoals bij de Digicorder? Gewoon je box aansluiten op de Telenet-modem en klaar, zonder dat het echt via het “internet” gaat? Dat had je dan ook gewoon meteen zo kunnen zeggen 😅
En ja duh, Netflix ken ik ook wel, maar dat is van Netflix zelf, dat werkt overal, daar heeft Telenet niks over te zeggen.
Eerst zeggen dat het “via internet” werkt, maar dan blijkt dat het alleen werkt met hún netwerk… da’s gewoon mensen misleiden.
Nee hoor, nu ben ik er echt zeker van: dit is gewoon bedrog 😤
Ik heb al internet, ik wil gewoon tv. Waarom doen ze alsof dat niet kan? Telenet wil mij dus gewoon een internetabonnement aansmeren terwijl ik dat helemaal niet nodig heb.
Echt niet oké dit 🙄
@Els schreef:Nee hoor, nu ben ik er echt zeker van: dit is gewoon bedrog 😤
Ik heb al internet, ik wil gewoon tv. Waarom doen ze alsof dat niet kan? Telenet wil mij dus gewoon een internetabonnement aansmeren terwijl ik dat helemaal niet nodig heb.
Echt niet oké dit 🙄
Dan is TV Vlaanderen app tv misschien iets voor jou Tv via Internet | TV VLAANDEREN
Bij Proximus kan je ook geen TV klant worden zonder internet abonnement af te nemen.
Het is nu eenmaal zo. Je kan geen Telenet TV-box nemen zonder internet van Telenet.
Ook als jij blijft herhalen dat dit niet kan....
De makkelijkste oplossing voor jou is een decoder gaan halen bij Proximus....
Nee hoor, TV-Vlaanderen heeft niet alle zenders die ik wil 😒
Ik heb nu gewoon nog een Digicorder, maar ik krijg reclame-mails om over te stappen naar zo'n TV-box 🙄 En ik hoor ook dat er zenders gaan verdwijnen op de Digicorder...
Maar als Telenet mij op zo’n achterbakse manier een internetabonnement probeert aan te smeren, dan hou ik m’n Digicorder gewoon zolang dat ding het blijft doen.
Echt, wat een smerig bedrijf is Telenet geworden. 😤
OK, "Els", het ligt er een beetje vingerdik op, denk je ook niet? We hebben nog maar pas een discussie gehad die verdacht veel lijkt op wat je nu aan het doen bent. Ik verwacht in één van je volgende reacties dat je contact hebt opgenomen met je advocaat en dat je naar de rechtbank stapt...
@Arnie Daar is hier al over geschreven. Enkele klanten zijn er blijkbaar in geslaagd om hun internet op te zeggen en niet de tv met tv-box. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze op een ander netwerk een multicast signaal (voor de rechtstreekse uitzendingen) kunnen ontvangen. Het is niet omdat het op dit ogenblik lukt, dat het morgen ook zal lukken.
@Els Kan jij een eenduidige definitie geven van het woord "internet"? Veel woorden hebben een betekenis in een bepaalde context. In "mijn" definitie van tv-kijken, geldt enkel het kijken van broadcast signalen. Signalen die uitgezonden worden en waarvan de zender niet weet wie de signalen bekijkt. Dus dat gaat dan over analoge tv en alle dvb's (s,t,c, ...).
Praktisch is dat in Vlaanderen beperkt tot dvb-c bij Telenet. Vlaanderen kent geen dvb-t(2) uitzendingen meer, noch dvb-s(2).
De tv van Proximus is streaming en dat van telenet is bezig met die transformatie. In mijn definitie hebben we dus over vijf jaar geen tv meer.
Om het tv signaal van Telenet te blijven ontvangen, heb je ofwel een kabel aansluiting bij Telent of een glasvezel aansluiting bij Telenet. Volledig hetzelfde als wat je nodig hebt voor een internet aansluiting. De TV-Box van Telenet die je nodig hebt om de uitzendingen te kunnen bekijken werken volgens protocollen die gebruikt worden voor internet. Er kunne ook protocollen tusssen zitten die niet genormeerd zijn voor internet. Zoals het abonneren op een multicast signaal. Dat multicast signaal zal mogelijk niet werken op het netwerk van Proximus. Wat daar gebeurt, daar heeft Telenet geen zaken mee.
Het internet van uw werkgever heb je allicht gekozen omdat het u beter koop uitkwam dan zelf een internetaansluiting te betalen. Uw werkgever kan evengoed een vergoeding geven voor uw eigen internetaansluiting. Uw werkgever zal allicht ook de goedkoopste oplossing gekozen hebben. Met personeel zowel in het noorden als het zuiden, zonder van de middenste olievlek te spreken, is het ook evidient om met Proximus in zee te gaan.
Als je ip-tv wil zien (want dat is het bij de koperdraad aanbieders, Proxius, en dat wordt het volledig tegen volgende decade bij de kabelaanbieders, Telenet), dan heb je twee keuzes. TV afnemen bij uw internetaanbieder of tv afnemen van een onderneming die zelf geen infrastructuur heeft. Het enige aanbod dat ik ken, is dan TV-Vlaanderen. (Dat werkt goed, al gezien bij iemand die ik ken, die eerst Tadaam geprobeerd heet, de dag dat in mijn gezin niet meer kan gekeken worden via dvb-c naar zenders waar er nu naar gekeken wordt, zal dat ook mijn keuze zijn).
Euh, nu kan ik echt niet meer volgen 🤯
Ik moet gewoon m’n internet en tv gescheiden houden, want m’n baas betaalt m’n internet 😇 dus ik ga echt geen extra abo nemen voor niks. Er zijn echt wel leukere dingen om m’n geld aan uit te geven.
Ik weet nu wat ik moest weten. Nog een fijn weekend iedereen! ☀️
@janne_man schreef:@Arnie Daar is hier al over geschreven. Enkele klanten zijn er blijkbaar in geslaagd om hun internet op te zeggen en niet de tv met tv-box. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze op een ander netwerk een multicast signaal (voor de rechtstreekse uitzendingen) kunnen ontvangen. Het is niet omdat het op dit ogenblik lukt, dat het morgen ook zal lukken.
Dat is iets anders. Inderdaad, en zijn meldingen (geweest?) van Telenet klanten waarbij de TV-box is blijven werken na het opzeggen van hun internet abonnement. De TV-box is bij hun echter nog altijd verbonden met het Telenet modem, die aan het Telenet coax-netwerk hangt.
Hier is de vraag of de TV-box ook kan werken aan internet van Proximus - en dit liefst via een soort van Telenet TV-only abonnement.
Telenet biedt dit zeer zeker niet aan. Ook ken ik hier geen praktijkvoorbeelden van dat dit technisch zou werken..
Gewoon verder blijven kijken zoals je nu bezig bent. Op de dag dat je verneemt dat je favoriete zender(s) weg gaan vallen, heb je nog al de tijd om eens grondig na te denken en te beslissen wat je doet. Wie weet heb je dan een andere baas, woon je elders, of is de hemel ingestort.
Als de TVbox deel is van het Telenet Intranet dan gebruikt de tvbox een VPN verbinding naar een Telenet server. In príncipe kan dit dan via ender welke internet provider omdat het internet niets ziet wat er over de VPN verstuurt wordt.
Als dit werkt dan worden de data die via deze VPN verstuurt worden wel aangerekend in het verbruik door alle andere providers. De telenet modem rekent dit verbruik niet aan.
@janne_man schreef:@Arnie Daar is hier al over geschreven. Enkele klanten zijn er blijkbaar in geslaagd om hun internet op te zeggen en niet de tv met tv-box. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze op een ander netwerk een multicast signaal (voor de rechtstreekse uitzendingen) kunnen ontvangen. Het is niet omdat het op dit ogenblik lukt, dat het morgen ook zal lukken.
@Els Kan jij een eenduidige definitie geven van het woord "internet"? Veel woorden hebben een betekenis in een bepaalde context. In "mijn" definitie van tv-kijken, geldt enkel het kijken van broadcast signalen. Signalen die uitgezonden worden en waarvan de zender niet weet wie de signalen bekijkt. Dus dat gaat dan over analoge tv en alle dvb's (s,t,c, ...).
Praktisch is dat in Vlaanderen beperkt tot dvb-c bij Telenet. Vlaanderen kent geen dvb-t(2) uitzendingen meer, noch dvb-s(2).
De tv van Proximus is streaming en dat van telenet is bezig met die transformatie. In mijn definitie hebben we dus over vijf jaar geen tv meer.
Om het tv signaal van Telenet te blijven ontvangen, heb je ofwel een kabel aansluiting bij Telent of een glasvezel aansluiting bij Telenet. Volledig hetzelfde als wat je nodig hebt voor een internet aansluiting. De TV-Box van Telenet die je nodig hebt om de uitzendingen te kunnen bekijken werken volgens protocollen die gebruikt worden voor internet. Er kunne ook protocollen tusssen zitten die niet genormeerd zijn voor internet. Zoals het abonneren op een multicast signaal. Dat multicast signaal zal mogelijk niet werken op het netwerk van Proximus. Wat daar gebeurt, daar heeft Telenet geen zaken mee.
Het internet van uw werkgever heb je allicht gekozen omdat het u beter koop uitkwam dan zelf een internetaansluiting te betalen. Uw werkgever kan evengoed een vergoeding geven voor uw eigen internetaansluiting. Uw werkgever zal allicht ook de goedkoopste oplossing gekozen hebben. Met personeel zowel in het noorden als het zuiden, zonder van de middenste olievlek te spreken, is het ook evidient om met Proximus in zee te gaan.
Als je ip-tv wil zien (want dat is het bij de koperdraad aanbieders, Proxius, en dat wordt het volledig tegen volgende decade bij de kabelaanbieders, Telenet), dan heb je twee keuzes. TV afnemen bij uw internetaanbieder of tv afnemen van een onderneming die zelf geen infrastructuur heeft. Het enige aanbod dat ik ken, is dan TV-Vlaanderen. (Dat werkt goed, al gezien bij iemand die ik ken, die eerst Tadaam geprobeerd heet, de dag dat in mijn gezin niet meer kan gekeken worden via dvb-c naar zenders waar er nu naar gekeken wordt, zal dat ook mijn keuze zijn).
@janne_man man man wat een gedoe hier om gewoon te zeggen het gaat NIET een TV-box zonder internet van Telenet. Jesus F... christ!!!
@Janneke_Dust schreef:Als de TVbox deel is van het Telenet Intranet dan gebruikt de tvbox een VPN verbinding naar een Telenet server..
Hoe kom je tot die conclusie? Zolang de TV-box aan een Telenet klanten-aansluiting verbonden is, is deze automatisch deel van het grote Telenet netwerk (noem het intranet or whatever) alvorens het op het internet komt.
Zo was het tot voor kort ook voor alle aansluitingen mogelijk vanop het Telenet netwerk de Telenet SMTP server via port 25 te verbinden, terwijl dit van buiten het Telenet netwerk niet mogelijk was. Op diezelfe manier kan Teleenet toegang tot haar video-servers inperken - enkel voor de eigen aansluitingen.
Je krijgt van telenet e-mail om je digicorder te ruilen de laatste e-mail klik je
En 2 werkdagen later krijg je een doos via post nl met de tv box ip en een witte modem in
die sluit je aan zoals op folder wordt uitgelegd
Hou je mailbox in de gaten er gaan mails komen van telenet kijk ook in de spam
Daar staat in wat de restwaarde is van de digicorder staat hij op 0 doe je niets moet je hem niet meer hebben stuur hem op met de label die er bij zit
Bij een nieuwe overeenkomst heb je internet nodig , jij bent oude klant het blijft de oude overeenkomst dat je hebt