25.277
netweters
|
156.241
antwoorden
|
21.087
vragen
|
Geachte leden,
blijkt dat er nu toch TV Boxen verkrijgbaar zijn voor klanten zonder internetverbinding.....Klopt dit ?
Zou werken via de coaxkabel....
gr,
B
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV BOX zonder internet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier worden precies wel veel onwaarheden en veronderstellingen verteld die technisch niet kloppen.
Het is een commerciële beslissing van Telenet om de leegloop tegen te gaan en nu hebben ze een manier gevonden om meer omzet te maken door u verplichten een optie bij te kopen die je technisch niet nodig hebt. Ge kunt u daarbij neerleggen en +35euro te veel per maand gaan betalen of voorlopig niks doen, de digicorder zo lang mogelijk bij u thuis laten staan. Zodra ze u gaan verplichten om naar de IP box over te stappen zeg je uw contract op en ga je de markt op.
En als er genoeg klanten zijn die hun contract stopzetten zullen ze daar in mechelen misschien wakker gaan worden want dan zullen ze het aan hun eigen bonussen voelen.
@janne_man Vlaanderen kent wel nog satelliet verspreiding via Tv Vlaanderen, dat is dus nog altijd actief en kan je als keuze ook nog nemen als je geen Telenet meer wilt.
daar verkopen ze ook nog CI+ module's voor in je tv te steken als je tv een DVB-S(2) tuner heeft.
@MartijnS schreef:
Het achterpoortje bestaat momenteel nog (Internet+DTV bestellen, daarna internet stopzetten) maar zal de komende maanden dichtgetimmerd worden. Dan zal je dus ook je TV toegang verliezen.
@MartijnS we kunnen ondertussen officieel bevestigen wat jij hier deelde. Begin augustus werd deze 'achterpoort' technisch dichtgemaakt bij Telenet. Sinds dinsdag 5/08 kan je als residentiële klant geen Telenet TV meer bestellen zonder internet van Telenet en kan je als klant met Telenet TV en Telenet internet ook je internet niet meer afzonderlijk opzeggen. Deze policy was al langer van toepassing, maar kon in het systeem helaas nog omzeild worden, wat aan de reacties te zien ook soms gebeurde. Dit werd nu rechtgezet. Klanten die toch nog 'door de mazen van het net' zijn geglipt terwijl de nieuwe policy al in voege was, zullen sowieso nog gecontacteerd worden door Telenet in de komende maanden.
Hartelijk dank voor de verduidelijking en transparantie Suzy!
@Suzy schreef:Klanten die toch nog 'door de mazen van het net' zijn geglipt terwijl de nieuwe policy al in voege was, zullen sowieso nog gecontacteerd worden door Telenet in de komende maanden.
@Suzy "zullen gecontacteerd worden" en dat zal maanden (moet da echt zo lang duren?) duren en dan zeggen die klanten arrogant wij doen er niet aan mee en dan worden die sjoemel klanten met rust gelaten en daar zal het bij blijven.
En dat is het dan, durf ik wel eens wat geld op zetten 😁
Of gaan ze die klanten dan toch op zwart zetten, zouden ze de ballen hebben bij Telenet? 😱
Userbase en Facebook zal weer in brand staan 😊
@Suzy Welke tv-oplossing voorziet Telenet voor bestaande tv-klanten die reeds een internetabonnement hebben bij een andere provider, in mijn geval Mobile Vikings?
Als ingeweken Nederlander in Antwerpen volg ik vanzelfsprekend graag de Nederlandse Eredivisie op Play Sports. Het is dan ook enigszins curieus dat ik inmiddels meerdere berichten heb ontvangen waarin wordt aangekondigd dat Play Sports van mijn Digicorder zal verdwijnen, naar ik begrijp rond december.
Een overstap naar Telenet-internet is voor mij uiteraard uitgesloten. De snelheid van 5 Gbps die ik momenteel bij Mobile Vikings heb, kan Telenet helaas niet bieden. Ik ben nu eenmaal gewend aan een bepaald niveau van service, en daar doe ik geen concessies op.
@DeNestor schreef:@Suzy Welke tv-oplossing voorziet Telenet voor bestaande tv-klanten die reeds een internetabonnement hebben bij een andere provider, in mijn geval Mobile Vikings?
Als ingeweken Nederlander in Antwerpen volg ik vanzelfsprekend graag de Nederlandse Eredivisie op Play Sports. Het is dan ook enigszins curieus dat ik inmiddels meerdere berichten heb ontvangen waarin wordt aangekondigd dat Play Sports van mijn Digicorder zal verdwijnen, naar ik begrijp rond december.
Een overstap naar Telenet-internet is voor mij uiteraard uitgesloten. De snelheid van 5 Gbps die ik momenteel bij Mobile Vikings heb, kan Telenet helaas niet bieden. Ik ben nu eenmaal gewend aan een bepaald niveau van service, en daar doe ik geen concessies op.
Om een TV Box in huis te kunnen hebben van Telenet, heb je ook minstens internet nodig van Telenet. Voor de rest is er geen Telenet internet meer vereist om Play Sports te kunnen nemen. Dus ik denk persoonlijk dat de gemakkelijkste oplossing voor u zou zijn om internet bij Mobile Vikings te houden, uw oude Digicorder van Telenet te behouden en Play Sports vanaf december te bekijken via de app op uw tv of een extra streamingapparaat zoals een Google TV Streamer of Apple TV. Via de Digicorder zelf valt Play Sports inderdaad weg vanaf december, maar via de app van Play Sports zou je normaal wel moeten kunnen kijken.
@DeNestor schreef:
@DeNestor ach de snelheids fetisch 😁
Heb jij dat echt van doen die 5 Gbps, of zit het enkel tussen de oren?
Wat ben je er mee als je nergens die werkelijke snelheid haalt... 🤔
@Peter78 Excuseer? Ik beschik over een uitstekend stel hersenen en heb de kwestie uiteraard al grondig onderzocht. Ik moet vaak grote bestanden verzenden voor mijn werk. Vooral de uploadsnelheid bij Telenet schiet zwaar tekort.
Ik laat me nooit van mijn leven terugzetten van 1000 naar 40 megabit!
Heb je niks zinnigs te zeggen? Houd dan je mond!
@Hofkens schreef:
@DeNestor schreef:@Suzy Welke tv-oplossing voorziet Telenet voor bestaande tv-klanten die reeds een internetabonnement hebben bij een andere provider, in mijn geval Mobile Vikings?
Om een TV Box in huis te kunnen hebben van Telenet, heb je ook minstens internet nodig van Telenet. Voor de rest is er geen Telenet internet meer vereist om Play Sports te kunnen nemen. Dus ik denk persoonlijk dat de gemakkelijkste oplossing voor u zou zijn om internet bij Mobile Vikings te houden, uw oude Digicorder van Telenet te behouden en Play Sports vanaf december te bekijken via de app op uw tv of een extra streamingapparaat zoals een Google TV Streamer of Apple TV. Via de Digicorder zelf valt Play Sports inderdaad weg vanaf december, maar via de app van Play Sports zou je normaal wel moeten kunnen kijken.
Thanks, ik gebruik de Play Sports-app al op de tv in de slaapkamer, maar het lijkt alsof de beeldkwaliteit flink achterblijft bij die van de Telenet Digicorder. Bij snelle acties in het voetbal vallen de compressiefouten in de stream echt op. Het ligt zeker niet aan mijn verbinding, de tv zit gewoon met een netwerkkabel aangesloten.
Ik ben nadrukkelijk op zoek naar een oplossing die minstens dezelfde beeldkwaliteit biedt als op de Digicorder.