Beantwoorden
Koekieheuvel
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-box mogelijk zonder internetverbinding?

Geachte leden,

blijkt dat er nu toch TV Boxen verkrijgbaar zijn  voor klanten zonder internetverbinding.....Klopt dit ? 

Zou werken via de coaxkabel....

gr,

B

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV BOX zonder internet

153 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Dan stap je toch niet over? Vandaag wordt geen enkele coax klant verplicht om over te stappen naar een TV-box.

Als voor "de gewone Vlaming" het te moeilijk is om 3 kabels in te pluggen dan heb ik schrik voor de toekomst van "de gewone Vlaming". Er bestaat zeker een groep mensen waarvoor dit te moeilijk is, maar ik hoop toch echt dat dat een minderheid is en niet "de gewone Vlaming".

Mijn grootvader van 86, die in de categorie "weinig kennis van technologie" valt is er eerder dit jaar toch in geslaagd om zelf bij een Telenet winkel z'n defecte Digicorder om te ruilen voor een ander model en thuis aan te sluiten...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jari_Opsomer
Freshman Veelweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

@WG94  schreef:

Dan stap je toch niet over? Vandaag wordt geen enkele coax klant verplicht om over te stappen naar een TV-box.

Als voor "de gewone Vlaming" het te moeilijk is om 3 kabels in te pluggen dan heb ik schrik voor de toekomst van "de gewone Vlaming". Er bestaat zeker een groep mensen waarvoor dit te moeilijk is, maar ik hoop toch echt dat dat een minderheid is en niet "de gewone Vlaming".

Mijn grootvader van 86, die in de categorie "weinig kennis van technologie" valt is er eerder dit jaar toch in geslaagd om zelf bij een Telenet winkel z'n defecte Digicorder om te ruilen voor een ander model en thuis aan te sluiten...

Het gaat niet over het aansluiten zelf. Dat lukt iedereen wel. Waar het om gaat, is dat Telenet nu koppelverkoop wil toepassen. Wie vandaag enkel tv wil, kan dat niet meer zonder ook internet te nemen. Dat was vroeger niet zo, en dat is het echte probleem: klanten met tv worden nu onrechtstreeks verplicht om ook een duur internetabonnement te nemen.

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Ja… weet niet wat je wil dat ik daar op zeg? 

Enige antwoord dat ik kan bedenken is dat het blijkbaar oké is, want Proximus doet dit al jaren en krijgt er ook niet voor onder hun voeten (van overheid, consumenten organisaties, etc)

Sneu voor die mensen (waaronder mijn eerder vernoemde grootvader). We zullen tegen 2030 zien wat het geeft, wanneer DVB-C uitgeschakeld wordt.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Zolang je kan blijf je bij de oude tv box 

Maar daar zal einde 2026 een einde aan komen je ziet in de buurlanden ook daar ze bouwen die tv bakjes af 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/17/telenet-tv-zonder-internet/

Er is nu een uitstel gekregen van een jaar maar dat zal waarschijnlijk niet meer verlengt worden 

Jij zelf zal niets moeten doen ze zullen het zelf stop zetten dat is altijd een maand vooraf dat je op de hoogte brengen 

Dat is de keuze die zelf neemt stoppen of naar een nieuwe ip box gaan 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-ondersteuning-mediabox-xl-decoder-keuze-maken-tussen-meer...