Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV-Box: stand van zaken

Na mijn Telenet TV-app: stand van zaken post, nu een TV-Box versie Smiley Knipoog 

Hier dus een overzichtje van dingen die ik zelf ervaar en hier vaak gelezen heb; 

  • Profielen voor gezinnen nog niet toegevoegd 
  • 4K kan nog niet geselecteerd worden bij beeldinstellingen op 4K Samsung TV's 
  • Netlfix & YouTube werken soms nog niet optimaal 
    • Netflix start niet op/blijft laden 
    • YouTube geluid/beeld lopen niet meer synchroon bij 4K videos
  • TV-Theek & Terugkijk-TV kwaliteit is soms ronduit slecht 
  • Opnames moeten bufferen 
  • Foutmeldingen bij afspelen Terugkijk-TV of TV-Theek 
  • Zeer beperkte keuze apps (Amazon Prime Video, Twitch, ...) (alleen Netlfix & YouTube) 

Zelf ondervind ik amper nog problemen, maar bij andere gebruikers (@Master-Magic) zijn er nog veel problemen. Zelf vind ik het 4K nog niet kunnen selecteren het grootste "probleem". Indien je zelf nog problemen ondervind; zet ze gerust hieronder. Altijd handig voor ingenieurs een handig overzichtje te hebben Smiley Erg vrolijk


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
52 reacties
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Heb zelf geen problemen om 4k te selecteren met Samsung tv. En buiten een enkele keer, dat content uit de tvtheek een error geeft (rond laatste min van programma), loopt alles redelijk naar behoren en zelfs vlotjes. Netflix was voorheen bij mij echt triestig met slecht beeld tot vastlopen, maar zoals hier al eerder vermeld, loopt na reset vd modem door Telenet alles bijna tiptop.

Follow the White Rabbit
Elinedb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
TV-box / TV-app / telenttv.be Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Leuk initiatief om de opmerkingen even te bundelen @m-jan20. Mogelijks haal ik zaken aan die nog meer op het forum voorkomen, maar dan zie ik graag waar ik er meer over kan lezen. 

 

  • Een van de belangrijkste opmerkingen die ik bij aanvang van de testperiode heb gemeld, is volgende:
    Ik heb een basic abonnement als alleenstaande. Dit maakt dat ik ook niet onbeperkt aan hoge snelheid surf.
    Bij aanvang van de testperiode merkte ik op dat mijn verbruik exponentieel steeg, zonder dat ik meer verbruikte dan voorheen. 
    Bleek dat het herbekijken van opnames op dat moment internet verbruikte. Voor mij niet zo evident, want na anderhalve week in nieuw verbruik, kreeg ik al melding dat ik aan lage snelheid verder surfte. Ik heb het gevoel dat ik nu ook sneller over mijn verbruik zit, terwijl ik niet meer doe dan anders. Geen idee of dit nog steeds een probleem vormt bij anderen?
  • Wanneer ik aan trage snelheid surf, kan ik geen opnames meer bekijken, maar ook geen series/films uit de TV-theek halen. 
    Ik begrijp dat ik surf aan een lagere snelheid wanneer ik dit zélf in de hand heb gewerkt (wat ik al in vraag stel, maar oké, dat terzijde), maar dat reeds opgenomen zaken niet kunnen afgespeeld worden hierdoor, lijkt mij een issue dat dient verholpen worden. 
  • Je haalt zelf de werking van de apps Netflix en YouTube aan, ook bij mij werken deze allesbehalve optimaal.
    Ik gebruik nog meer mijn Chromecast dan dat ik via de nieuwe digicorder naar deze apps kan gaan.
    Vaak blijft het laden, krijg ik een zwart scherm of gebeurt er niets nadat dit werd aangeduid. 
  • Opnames moeten bufferen  + Foutmeldingen bij afspelen Terugkijk-TV of TV-Theek 
    Dit is ook een aanhoudend issue bij mij. Dit vaak in het kader van "het surfen aan lage snelheid", maar ook buiten dit gegeven.
  • De Yelo-app wordt door mij gemist. 
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Zus heeft een 4K-tv van Samsung en kan ook 4K selecteren. Zelf enkel problemen dat opnames en opvragingen uit de TV-Theek of Terugkijk TV soms stotteren (geluid loopt wel verder maar beeld gaat in schokjes, blijft soms 1 seconde volledig stilstaan). Beeldkwaliteit van opnames en opvragingen is wel scherp hier. Geen verschil met de gewone HD-kanalen (veel beter beeld dan via de HD Digicorder vind ik zelfs). Ook Netflix en Youtube geen problemen. Ook geen bufferproblemen hier, zowel opnames als opvragingen starten binnen minder dan 5 seconden na de aanvraag en moeten nooit extra bufferen tijdens het programma. Wat de beperkte keuze van apps betreft: de installateur zei dat dit in de toekomst nog verder wordt uitgebreid (zoals o.a. de nieuwe streamingdienst van Disney op het einde van het jaar).

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken


@Elinedb  schreef:
  • De Yelo-app wordt door mij gemist. 

Telenet TV is ondertussen voor iedereen beschikbaar die de box test. Android- en iOS-gebruikers kunnen de Telenet TV app downloaden voor hun smartphones en tablets, en via de computer kan je surfen naar telenettv.be. Werkt nog niet altijd superstabiel, maar toch vrij goed voor net online te zijn.

Jan14
Professional Weetjesweter
Berichten: 49
De vlam zit erin. π-DAY! Say what?! On a roll...

Telenet TV-Box: stand van zaken

Ondertitels blijft ook ondermaats: ontbrekende letters, voortdurend moeten resetten als ondertitels verdwijnen, ontbrekende ondertitels bij tv-theek programma’s...

Yceman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De 3 wijzen! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Mijn grootste ergernis blijft het niet laden van de Netflix app. Enkel na het steeds terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt het om de app te gebruiken. Maar na het in stand-by zetten doet het probleem zich terug voor.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Bij mij is Netflix ook het grote probleem. Ik gebruik de app niet meer tot ze op punt staat. 

Gelukkig kan ik Netflix via mijn Apple tv bekijken. 

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Aan de mensen die problemen hebben met Netflix: hoe sluiten jullie de app af? Ik heb persoonlijk nooit problemen maar ga via het menu (pijltje naar links), dan helemaal naar onder en klik dan op "Netflix afsluiten". Misschien doet het probleem zich voor als je afsluit op een andere manier (bijvoorbeeld door via de tv-toets af te sluiten of gewoon de decoder volledig uit te schakelen via de knop rechts bovenaan de afstandsbediening)?

Ex-Netweter
 

Telenet TV-Box: stand van zaken

@Hofkens ik heb zelfs in het verleden gelezen op dit forum, dat netflix ook op een ander toestel was gebruikt (pc denk ik) en daar niet goed afgesloten, dat was bij die persoon de reden, dus wat u zegt is zeker het proberen waard.

Jos

0 Likes
thor
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
De vlam zit erin. O dierbaar België.. Alles op zijn plek! De 3 wijzen!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Netflix: OK

Youtube: 4K loopt vaak schokkerig en soms out of sync

Opnames & Verder Kijken: 

-  vaak bufferen

-  soms fouten bij afspelen

-  optie verder kijken werkt niet altijd, soms start het programma terug van het begin 

- favoriete zenders  optie wordt op 'nee' gezet indien je een niet-favoriete zender kiest. Nog altijd geen oplossing.

 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken

@Hofkens Het kan toch niet de bedoeling zijn om telkens Netflix af te sluiten? 

De enige optie die ik heb om Netflix terug op te starten is de tv box volledig te herstarten  met de on/off knop achteraan het toestel. Tegenwoordig start de app wel op maar blijft het woord Netflix staan met een draaiende cirkel. 

Als ik bijvoorbeeld Netflix op mijn Apple tv kijk moet ik de app nooit afsluiten. 

Ik blijf me verbazen hoe het zo moeilijk kan zijn om 1 van de meest gebruikte apps door heel wat mensen werkende te krijgen. 

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken


@fieldoxide  schreef:

@Hofkens Het kan toch niet de bedoeling zijn om telkens Netflix af te sluiten? 

De enige optie die ik heb om Netflix terug op te starten is de tv box volledig te herstarten  met de on/off knop achteraan het toestel. Tegenwoordig start de app wel op maar blijft het woord Netflix staan met een draaiende cirkel. 

Als ik bijvoorbeeld Netflix op mijn Apple tv kijk moet ik de app nooit afsluiten. 

Ik blijf me verbazen hoe het zo moeilijk kan zijn om 1 van de meest gebruikte apps door heel wat mensen werkende te krijgen. 


De app op die manier afsluiten die ik voorstelde is niet veel werk. En heb er zelf nooit problemen mee (enkel in oktober eens dat de app soms ineens afsloot tijdens het bekijken van een programma, maar was toen een gekend probleem en binnen de week volledig opgelost).

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet TV-Box: stand van zaken

@fieldoxide uw argument is juist, maar als u het op zijn minst probeert zoals @Hofkens uitlegt, en u hebt dan geen last meer kan u dit gericht melden op nr 015 33 44 88, vermelden wat de oorzaak is en kunnen ze gericht aanpassingen doen. en ondertussen kan u dan voorlopig toch verder tot de bug van de baan is.

Jos

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken

@Ex-Netweter Ik zal het eens proberen en laat het jullie dan weten.