|
25.753
netweters
|
159.428
antwoorden
|
|
21.491
vragen
|
De laatste dagen is de TV app zo traag. Nog mensen last van?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: TV App
Ik heb een Philips smart TV 43PUS8505, gekocht in oktober 2020. Sinds kort werkt de Telenet TV app niet meer op mijn TV. Heb die al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit brengt geen beterschap. Op mijn tablet en smartphone werkt de app nog wel, is er iemand die dit probleem kent en eventueel een oplossing?
Voor de webversie is er ondertussen een update gebeurd waarbij de traagheid en foutmeldingen opgelost zijn geworden. Als er nog issues zijn, vragen we om de pagina te vernieuwen of cache & cookies te verwijderen. Als er dan nog issues voorkomen, mag je dit hier melden wat je ervaart via welk type webbrowser.
Hoi @ChristofM
Ik ervaar nog steeds een zeer aarzelende en trage opstart op de pc hoor. Browser is FireFox.
Het zwarte scherm met links de keuze-iconen staat er relatief snel, maar het hoofdscherm zelf blijft zeer lang een draaiende witte cirkel tonen. Eigenlijk vreemd, want tot gisteren ging het beter ...
EDIT: eens opgestart werkt alles wel vrij normaal.
Zoals vermeld in mijn bericht van 08-12-2025 20:31 had ik problemen met
een oude laptop met Windows 10.
Dit is nu opgelost 🙂
@ChristofM Inderdaad. Hier met de webversie geen problemen meer.
Ook hier zijn de vertragingen en haperingen die er gisteren nog waren intussen helemaal verdwenen. Het werkt weer allemaal als vanouds, vloeiend en vlot.
Dankuwel om dit op te lossen 👍
Hier nog steeds hetzelfde. Switchen van zender duurt gemiddeld 2 minuten. Aan ons internet ligt het niet, 460Mbs aan onze tv. De nieuwste versie van de app op een nvidea shield en het gaat voor geen meter. Net nog eens de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit biedt geen oplossing. Nu ondertussen iets meer dan een week dat dit probleem aanhoudt. Please fix it asap.
Wat meer tijd gehad en wat uitgebreider testen kunnen doen. Ik heb m’n nvidea shield niet bedraad op m’n wifi netwerk gezet en nog steeds hetzelfde probleem. Nochtans m’n wifi is zeer goed, ik haal met gemak 450Mbs. Dan heb ik de nvidea met m’n gsm via tethering aangesloten (5g Telenet netwerk) en alles werkte zoals voordien. Het moet dus echt iets intern bij Telenet internet liggen. De snelheid is ok maar iets is mis met de stream. Ook apps als play en VRT max lukken nagenoeg niet ook al is het internet zeer snel (wel met 5g tethering). Er is ook geen switch of modem vervangen hier. Iemand een idee?
Update! Deze morgen de Telenet modem opnieuw opgestart en dit blijkt nu te werken. De app op m’n nvidea shield doet het terug. Eerder deze week had ik ook al reset gedaan maar toen bracht dit geen oplossing. Nu dus wel. Hopelijk blijft alles nu stabiel draaien zoals voorheen.
Zoals reeds eerder gemeld is het probleem op mijn oude laptop met Windows 10 voor de webversie opgelost.
Dit had ik nog niet eerder vermeld maar ik heb geen enkele problemen gehad met
een recentere PC op Windows 11.
Ook op Android smartphones Nokia 6.2 en Nokia 7.2 met de Telenet TV app geen
enkele problemen ervaren.
Wel problemen met de Android Medion Lifetab tablet.
De Telenet TV app opent met het logo maar verder niks meer en het scherm verdwijnt onmiddellijk.
Ik dacht, zolang de app niet werkt, maar de webversie wel kan ik via deze manier op de tablet kijken.
Met Firefox werkt het wel maar met Chrome en Edge niet . . .
Nog steeds dezelfde problemen, 3-4 keer moeten heropstarten om al te kunnen zender kiezen, dan ben je aan het kijken en alles loopt vast,
even naar website iets checken, terug naar tv-app en hangt vast.
Echt waar dit is zeer frustrerende ergernis.
Telenet moet heel dringend hun problemen aanpakken en hun updates degelijktesten alvorens los te laten, als het werkt laat het dan zoals het is.
Steeds zie je wat bugs gefixd, paar draakjes weggedaan en die onzin, want steeds zijn er andere bugs.
@rudi1962 herstart de modem eens, in een ander topic hier over het probleem met de app werd dit als oplossing gepost, je kan het maar proberen of het voor u ook als oplossing is.
Vergeet niet om een melding nog altijd te doen over het probleem aan Telenet Telefoon: Bel 015 66 66 66
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/bellen-technisch
Of via de chat elke dag van 7u tot 23u
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/chat-met-ons