24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hoe kan ik op de tv-box naar VRT NWS gaan (de radio-nieuwsuitzendingen)? Die lijkt niet te vinden in het radio-portaal. En VRT NWS als zoekcriterium geeft alleen tv nieuws als resultaat.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: VRT NWS op de TV box
Vreemd, ik zie die wel gewoon staan (zie foto)
Via zoeken moet je nog “nieuws+” gebruiken (de oude naam, @Moderator kan dit misschien eens een update krijgen). Via stem commando werkt “VRT Nieuws” wel
@WG94 schreef:
Vreemd, ik zie die wel gewoon staan (zie foto)
Via zoeken moet je nog “nieuws+” gebruiken (de oude naam, @Moderator kan dit misschien eens een update krijgen). Via stem commando werkt “VRT Nieuws” wel
@WG94 We hebben dit intern doorgegeven om te bekijken. We houden jullie op de hoogte.
@Bjarne ik heb dit teruggevonden:
https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Q-Allstars-vervangt-Q-Maximum-Hits/m-p/183623#M8397
Waarom is het voor Telenet zo moeilijk om de zendernamen up to date te houden?
Het probleem dat @Vameus aanhaald zou eigenlijk geen probleem mogen zijn...
Het is al VRT NWS sinds 2017!
UPDATE: na 8 jaar is de zendernaam gewijzigd! Kijk eens aan 😁
Niezt alleen dat. VRT NWS stond gewoon helemaal niet vermeld als radiostation in het radio portaal. Ik heb die alle 73 nauwkeurig gecheckt en ook daar de zoekfunctie gebruikt Dat is ondertussen wel rechtgezet en nu kan ik eraan, ook via de gesproken instructies.
Misschien is het omdat ik nu pas een tv box heb en de software nog niet helemaal up to date was?
@Vameus de naam is al sinds 2017 veranderd van nieuws+ naar VRT NWS en toen was er van de TV-box nog geen sprake, bizar dat dit zo lang moet duren om de naam te wijzigen 🤔
En een zendernaam wijzigen kunnen ze ten allen tijde is geen "update" van een box voor nodig, blijkbaar kan het wel voor de zender C8 naar CSTAR maar er zijn dan zenders waar de naam al maanden soms jaren is gewijzigd maar er niks aan gedaan wordt.
Hier heb je een mooi overzicht van de zendernamen en hun plaats op de kabel.
@Vameus schreef:Niezt alleen dat. VRT NWS stond gewoon helemaal niet vermeld als radiostation in het radio portaal. Ik heb die alle 73 nauwkeurig gecheckt en ook daar de zoekfunctie gebruikt Dat is ondertussen wel rechtgezet en nu kan ik eraan, ook via de gesproken instructies.
Misschien is het omdat ik nu pas een tv box heb en de software nog niet helemaal up to date was?
Dat klopt (in het algemeen) dus niet. Ik heb op de dag van je bericht een foto gemaakt van het scherm, en hij staat er toch echt.
Mogelijk was er toen iets mis met jouw box of iets dergelijk, we zullen het nooit weten want je hebt tot vandaag nooit gereageerd.
@WG94 Het logo op de digicorder geeft nog nieuws+ aan, (zie foto)
er is dus nog wat foute dingen hiermee 😉
hier meld ik het ook eens aan @Moderator
@Master-Magic dan zal het enkel het logo zijn de naam is wel degelijk gewijzigd. 😉
Na 8 jaar zijn ze wakker geworden, NPO Radio 4 is ook zo een mooi voorbeeld, is namelijk ook al jaren NPO Klassiek
@Moderatormss kunnen ze dat ook eens aanpassen.
@Master-Magic @Peter78 Bedankt om dit ook nog te laten weten! We hebben het doorgegeven. 🙂
@DeMMi ik heb zo sterk de indruk dat Telenet buiten andere providers in de benelux hardstallig blijft weigeren om de zendernamen up-to-date te houden. 🙈
Sommige tv stations en radiozenders hebben al jaren een andere naam of schrijfwijze maar Telenet doet niks. 🤔
Wat is daar de reden van?
We hebben doorgekregen dat het logo van VRT NWS ook werd aangepast op de Digicorders, maar dat hier soms sprake is van een delay. Wordt het logo misschien geüpdate bij een herstart of fabrieksreset?
Over NPO werden onze collega's op de hoogte gebracht voor verder nazicht!
@DeMMi als het even lang duurt om de naam NPO RADIO 4 te veranderen naar NPO Klassiek zoals de naam wijzigen van Nieuws+ naar VRT NWS (het heeft 8 jaar geduurd!!!) zal het er allicht wel nooit van komen.
Bij Telenet mogen ze wel eens de jaarlijkse index aanpassing vergeten voor 8 jaar 😉
Er gebeurt toch niks, geen opwaardering van het zender pakket en de snelheden van internet staat ook al jaren stil (upload).
@Peter78 We hebben ondertussen meer informatie ontvangen over NPO Radio 4. Onze diensten zijn niet op de hoogte gesteld van deze naamswijziging via de officiële wegen. Dit is tot op heden nog niet gebeurd dus kunnen ze dit ook niet wijzigen. Pas van zodra ze hierover via de officiële weg informatie ontvangen, kan dit gewijzigd worden.